„Másfél óra az út hazafele, Karácsony úr!" – kiabálta egy feldühödött sofőr a belvárosban Karácsony Gergelynek. A főpolgármester először nem reagált, majd a Mandiner riportere megismételte a sofőr kritikáját, de a főpolgármester csak kinevette a felvetést, miszerint a dugók miatt lehet másfél óra az út hazáig.
A fenti jelenet is világosan megmutatta azt, hogy Karácsony egyértelműen utálja és lenézi az autósokat. Mindennek az egyik oka, hogy a főpolgármester többször megbukott a vezetési vizsgán. Az autósok iránti megvetése mára odáig fajult Karácsonynak, hogy egyértelműen autósellenes politikát folytat Budapesten. A főpolgármester persze elsősorban dilettantizmusból teszi tönkre az autós közlekedést, így pedig hatalmas dugók lesznek.
Persze ezzel nemcsak az autósokkal, hanem teljes Budapesttel kiszúr. Mára nemcsak az autós közlekedés lehetetlenült el, hanem a tömegközlekedés is.
Karácsony már közvetlenül a főpolgármesterré választása után az autós közlekedésről és a parkolásról is beszélt. Egyebek mellett azt ígérte, hogy az első perctől kezdve kivonja az autókat hétvégente a rakpartról, hosszú távon pedig visszaadná azt a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak.
Ehelyett végül a járvány első hulláma alatt egy személyben döntött arról, hogy a forgalmi sávok kárára jelöl ki „ideiglenes" kerékpársávokat a Nagykörúton és az Üllői úton.
A rekordméretű dugók és a nyilvánvaló balesetveszély miatt – az Üllői úton eleinte kihelyezett betonakadályokba több jármű is beleütközött – kisvártatva teljesen leradírozták a sávokat, a Nagykörúton pedig kettő helyett egy sávot hagytak meg az autósoknak. A forgalomra azonban még ebben a formában is rendkívül nagy terhet jelentenek a kerékpársávok, főként mivel idén tavasszal, illetve nyáron számos felújítási munkát egymással párhuzamosan indítottak meg Karácsonyék.
A rakpart egy részét a Lánchíd felújítása miatt zárták le, a Rákóczi úton pedig a Blaha Lujza tér rossz ütemben indított rekonstrukciója miatt van érvényben forgalmi korlátozás, miközben a fővárosi közlekedésre a metrópótló buszok jelenléte is jelentős többletterhet ró.
Mindennek eredményeképpen a nyári szezon közepén – amikor a diákoknak tanítási szünet van, a munkavállalók jelentős része pedig a szabadságát tölti – nagyobb káosz tapasztalható az utakon, mint év közben.
Karácsonyék átgondolatlan döntései a kiemelkedően magas légszennyezettségben is megmutatkoznak.
Mindezek fényében el lehet képzelni, hogy mekkora káosz várható szeptembertől,amikor elkezdődik a tanítás is.
Ahelyett, hogy Karácsony megpróbálna javítani a közlekedésen, és kampányígéreteihez hűen élhetőbbé tenné Budapestet, a jelenlegi tarthatatlan, pattanásig feszült helyzetben sem cselekszik. Sőt, továbbra is az autósok ellen hergeli a közvéleményt az olyan kijelentéseivel, mint hogy ha dugóba kerül valaki, szálljon ki a gépkocsijából és menjen inkább gyalog.
Dugódíjat akarnak Karácsonyék
Karácsonyék célja lehet a hatalmas dugókkal az is, hogy
igazolni akarják a dugódíj szükségességét, mert bevételekre van szüksége a Fővárosi Önkormányzatnak, ugyanis a baloldal régi embereit olyan pozíciókba ültették be, amely hatalmas összegeket emészt fel, és ezeket valahogyan pótolni kell. A V4NA nemzetközi hírügynökség információi szerint Brüsszelnek megígérték Karácsonyék a dugódíjat.
Emellett Karácsony végiggondolatlan döntései miatt, amiatt, hogy nincs precíz és pontos stratégia, hatalmas káosz alakult ki. Erre pedig nem tud más megoldást a főváros, mint amit a baloldal általában tesz: tilt és büntet.
Mindezek a fejlemények azt mutatják, hogy Karácsonyék mindent elkövetnek az autósok kiszorítása érdekében. A főpolgármester botrányos és pimasz kijelentései pedig azt támasztják alá, hogy sorozatos kudarcaival képtelen szembenézni, viszont ha szembesítik sikertelenségével, akkor nem marad más eszköze, csak a hisztériázás.