A Lehel téren és a Nyugati pályaudvarnál is gyakran nagyon nagy a tömeg, de rögtön feltűnt, hogy a buszok elég hektikusan jönnek. Előfordul, hogy akár három busz is érkezik egyszerre, de néha 10 percig egy sem jön.
Ilyenkor pillanatok alatt óriási tömeg zsúfolódott össze a megállóban, az utasok tülekednek a felszállásért, a buszok pedig képtelenek koordináltan kiszolgálni a rájuk váró tömeget.
A legdurvább állapotok reggel 7 és 8 óra között vannak, meg délután, amikor mindenki jön haza a munkából, ilyenkor lehetetlen felférni a buszra
– mondta az egyik utas.
Naponta 500 ezer utast szolgál ki az M3-as metróvonal, ennek pótlása indokolttá tenné a percenkénti buszindulást, de a budapesti közlekedési káoszban feltorlódó pótlóbuszok nem tudják kiszolgálni az M3-as vonalán közlekedőket.
A hármas metró vonalát 2017-ben kezdték el felújítani.
A felújítás első szakasza Újpest-központ és a Dózsa György út között zajlott, majd 2019-től elkezdték a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispesti szakasz renoválását.
Jelenleg a Nyugati pályaudvartól a Klinikákig tartanak a munkálatok, ami a 3-as metró legforgalmasabb szakasza.
Bár az eredeti tervek még 2022 végére ígérték a felújított rész átadását, azonban a BKK jelenlegi információi szerint ez elcsúszik valamikor 2023 első negyedévére.
Karácsony Gergely mindent egyszerre zárt le a fővárosban, és hónapok óta nem enyhül a közlekedési káosz: az autók továbbra is gyakran másfél-két órát vesztegelnek a gigadugókban.
A megállókban várakozó tömegeken és a buszos közlekedés akadozásán már senki sem lepődik meg Budapesten, lassan ezek a pillanatok a mindennapi élet részévé válnak.