Teljesen összeomlott szerda reggelre Budapest tömegközlekedése. A 6-os villamos helyett a Széll Kálmán tér és a Corvin-negyed között továbbra is pótlóbusszal lehet utazni járműhiba miatt, a 4-es villamos pedig nem közlekedik – írták ki korábban a BKK Info Facebook-oldalán. Az Origo egyik olvasója arról számolt be, hogy a pótlóbuszokra szinte lehetetlen feljutni.
Három járat is elment, mire végre fel tudtam szállni a következő buszra – így lehetetlen bejutni időben a munkahelyemre.
A BKK azt is közölte, hogy a 4-es és a 6-os villamos vonalán jármű-meghibásodások miatt jelenleg 50 darab pótlóbusz közlekedik a Corvin-negyed és a Széll Kálmán tér között. A pótlóbuszok a legtöbb helyen a villamosmegállóban állnak meg. A Margit körúton a Mechwart ligetnél a Margit híd felé vezető oldalon közúti baleset is nehezíti az autóbuszok közlekedését. Frissítés: délelőtt már, tehát órákkal a leállás után, azt közölte a BKK, hogy a Jászai Mari tér és a Széll Kálmán tér között közlekedik pótlóbusz.
A BKK oldalán az egyik hozzászóló azt írta:
A héten már másodszor??? Elég nevetséges!! Heringjáratok ezek!!Egy megállóban 3-4 ember tud max. felszállni úgy ha leszállt ugyanennyi !! És ezért még fizetünk is ! Katasztrófa !!
Egy másik pedig azt írta, hogy
Szerintem inkább maradjatok otthon Üdv, egy pótlóbuszos túlélő, aki fel is fért a harmadikra, ami elment a megálló közelében.
Valaki pedig arról írt, hogy
Varható még a mai nap folyamán esetleg egy metróleállás is? Jó volna mert még nincs elég káosz.
Minderre pedig azt írta az egyik hozzászóló, hogy
Kérés abszolválva, ha az is számít, hogy az M4 kihagyta Ujbudát, mozgólépcsőhiba miatt.
A szerda reggeli káosz létrejöttében óriási szerepe volt annak, hogy Karácsony vezetése alatt az elmúlt két évben számos olyan megalapozatlan közlekedésfejlesztési és felújítási projekt indult el Budapesten, amely megbénította az autós forgalmat és a tömegközlekedést. Az augusztusban tapasztalható dugók, valamint a szakmai szervezetek figyelmeztetése ellenére a főpolgármester nem tett érdemi lépéseket az elviselhetetlen állapotok felszámolásáért, így megjósolható volt, hogy az iskolakezdés miatt tovább romlik a helyzet.
A közlekedési válság kialakulásáért a Gyurcsány-show-val foglalkozó Karácsony a felelős, hiszen több döntést is a rendkívüli jogrend keretében egyedül hozott meg, továbbá a Tarlós István által előkészített projektek újratervezésével közel két évet vesztegetett el.
Az időben összecsúszó felújítások és a kerékpársávok kijelölése miatt kialakult dugók huzamosabb ideje nehezítik meg a munkába igyekvő lakosok és az agglomerációból érkezők életét, anyagi károkat okoznak a szállítmányozási cégeknek és a turizmusnak, nem utolsósorban növelik a károsanyag-kibocsátást.
A főpolgármester pedig csak annyit üzent az autósoknak,
SZÁLLJANAK KI ÉS MENJENEK GYALOG.
Ráadásul a rakpart és a Lánchíd lezárása után megkezdődött a Blaha Lujza tér rosszul megszervezett felújítása is, ami újabb lezárásokat és dugókat okozott. Az autósok így kénytelenek lépésben araszolni a főváros útjain, a dugók okozta szmogban.
Sértődötten reagálnak Budapest vezetői, ha valaki rákérdez náluk a dugókra, vagy javaslatot tesz.
Ülj fel a villamosra, 3 perc alatt ott vagy
- mondta Karácsony Gergely egy általa is kiposztolt YouTube-videóban, ahol egy blogger szóvá tette neki, hogy egy óra a közlekedés a Nyugatitól a Blaháig.
Mondd ezt a húsosnak, aki szállít a boltba
- mondta erre a blogger, ami Karácsonyt meglepte, és hosszú magyarázkodásba kezdett...
Hasonlóan cinikusan reagált Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke arra, hogy Fürjes Balázs államtitkár a minap azt kérte, hogy legalább a túl sok egyidejű felújítás idejére szüntessék meg a kerékpársávokat. "A dugókat nem a Blahán jelenleg amúgy sem létező biciklisáv okozza, hanem a felújítás miatti 2×1 sávos korlátozás, no meg a sok autó. Ennyi erővel megszüntethetnénk a Kiskörúton lévő biciklisávokat is, több hatása annak sem lenne. Köszönjük a javaslatot" - posztolta Balogh. Fürjes másik javaslatát, a nagykörúti lámpaprogram visszaállítását amúgy elfogadták.