Mint a Metropol felidézte, a BKK indoklása szerint
„a városban vannak olyan helyszínek is, ahol egyszerre több készülék üzemel egymás mellett",
illetve „korszerű vezérlőegységeket, stabilabb hálózati működést, nagyobb sebességű adatátvitelt és mobilos QR-kód olvasást" is ígérnek. Így akarják átszoktatni az utasokat a mobilos és az online jegyvásárlásra.
"Havi szinten használom az automatákat. Gyakran az automaták fele nem működik, vagy csak kártyával lehet fizetni. Nekem, amikor a Puskásnál próbálok bérletet venni, általában az egyik minimum rossz, vagy csak kártyával tudnék fizetni. Ilyenkor
vagy jegypénztárt kell keresnem, vagy átmegyek egy másik helyre, és emiatt volt már olyan is, hogy bliccelnem is kellett"
- mondta a lapnak Vivien.
"Én ritkán járok fel Budapestre, mert Egerben élek, de biztos vagyok benne, hogy fennakadást fog okozni, ha kevesebb automata lesz elhelyezve. Nagy problémám amúgy nem volt még velük" - ezt már Flóra mondta, aki vidékről jár a fővárosba.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának témával kapcsolatos Facebook-posztja alatt számtalan olyan hozzászólást olvasni, amelyben az utasok nemtetszésüknek adnak hangot, illetve arra panaszkodnak, hogy eleve rengeteg a baj az automatákkal.
Nekem sokszor az volt a problémám, hogy nem működött az érintőképernyő. Mivel diákjegyet szoktam venni, ezért a diákigazolványomon szereplő számot mindig be kellett írnom.
Ez vagy egyáltalán nem is sikerül, vagy 10 percnél és tovább tart" - írja egy Petra nevű felhasználó.
"Egyik kedvenc reggelem az volt, amikor sehol nem sikerült bérletet vennem és végül bliccelnem kellett. Nem gondolkoztam előre, és már az utcán jutott eszembe, hogy lejárt az előző havi bérletem. Kártyát nem vittem magammal, csak egy 10 ezres volt nálam.
Legalább 3-4 automatánál próbálkoztam, de mindegyik vagy csak kártyát, vagy csak kis címletű készpénzt fogadott el"
- ezt már Dia teszi hozzá.
"Csökkent a parkolóórák száma, csökkent a szemeteskukák száma, most csökken a jegyautomaták száma, csökkent az autósávok száma, mi jöhet még??
A buszoknál első ajtós felszállást vezetnek be, a mobiljegyhez viszont kell leolvasó, erre lenne pénz, az automatákra pedig nem?? Nem is ők üzemeltetnék, akkor miért szerelik le őket???" - írja felháborodottan Lívia.