Megalázta a TV2 Tények és a Reszkessetek, betörők! karácsony mindhárom napján az RTL Klubot
![Reszkessetek, betörők, film, karácsony](https://cdn.origo.hu/2023/12/rHRgsgO5zHA7eKoCHIij5AjlbdTOeLy4zYvA3bI1AwE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE4ZDBlZjFhODg3NzRjMDk5M2I3ODAwNWVlM2MzNWQz.webp)
Nézzük a konkrét számokat:
A TV2 Tények című hírműsorát december 24-én, szenteste a teljes lakosságot tekintve 18,1%-a nézte, a 18-59-es korosztály 14,4%-a, a 18-49-es korosztály 14,6%-a. Az RTL Klub bulvárhíradóját viszont csak 14,5% (teljes lakosság), 13,3% (18-59-es korosztály) és 12,9% (18-49-es korosztály).
Karácsony első napján a két hírműsor nézői aránya így alakult:
Teljes lakosság: 19,5:16,9, 18-59-es korosztály: 15,6:15,4, 18-49-es korosztály: 15,6:13,1%, minden esetben a TV2 javára.
Karácsony másnapján a TV2 Tények szintén minden korcsoportban megverte az RTL Klub híradóját:
Teljes lakosság: 18,5:14,0, 18-59-es korosztály: 14,3:12,8, és a 18-49-es korosztályban is biztosan győzött a Tények, 15,2:11,1% arányban, a Nielsen hivatalos közönségmérése szerint.
A Reszkessetek, betörők! (TV2) kontra RTL-film egészen megalázóan alakult az RTL Klub számára. Nézzük itt is a számokat:
December 24-én vetítette, főműsoridőben, a TV2 a Reszkessetek, betörők! alapfilmjét. A teljes lakosság 17,8%-a, a 18-59-es korosztály 20,2%-a, a 18-49-es korosztály - ez hihetetlenül magas szám - 23,7%-a volt kíváncsi rá. Ezzel szemben a vele párhuzamosan az RTL Klubon adott Dirty Dancing a teljes lakosságban 6,6%-ot, a 18-59-es korosztályban 6,4%-ot, a 18-49-es korosztályban 5,4%-ot ért el.
Karácsony első napján a Reszkessetek, betörők! második része így alázta meg az RTL Klubot:
15,6:5,4 (teljes lakosság), 16,8:6,3 (18-59-es korosztály), 19,5:6,4 (18-49-es korosztály). Az RTL Klub egyébként a Rossz anyák... című filmet játszotta.
Karácsony másnapján is brutális volt a különbség a TV2-n vetített Reszkessetek, betörők! 3. javára (lényegében hasonló időpontban a Kisasszonyok című film ment az RTL Klubon). A TV2 győzelme a következő arányokban mutatható meg:
12,4:4,4 (teljes lakosság), 13,8:3,8 (18-59-es korosztály) és 15,3:3,7 (18-49-es korosztály).
Tegyük hozzá: a karácsonnyal végződő hetet is (dec.19-25.) a TV2 nyerte óriási fölénnyel; minden korosztályban, mind főműsoridőben, mind az egész napot tekintve.