Mire a legbüszkébb az AERON 2022-ből?
Mozgalmas év áll mögöttünk: több csúcspontja is volt számunkra a 2022-es évnek. Júniusban megújult az arculatunk, amin az olasz Studio Blanco design ügynökséggel dolgoztunk. A stúdió olyan ügyfeleket tudhat magáénak, mint például a Bottega Veneta vagy a Jil Sander. Ezzel egy időben debütált a márkánk ZERO kollekciója, amely olyan magas minőségű bordakötött alapdarabokból áll, amelyeket egy innovatív Wholegarment technológiával, egy japán Shima Seiki nevű kötőgépen gyártunk - a ruhadarabok varrásszélek és anyagfelesleg nélkül születnek meg, kvázi mint egy háromdimenziós nyomtatón, teljesen hulladékmentesen.
Augusztusban a márkánk újabb mérföldkőhöz érkezett: a koppenhágai divathéten mutattuk be nemzetközi divatszakembereknek a 2023-as tavasz-nyári kollekciónkat. Ennek a hatását azonnal éreztük: jelentősen nőtt az érdeklődés és a kereslet az AERON felé. Hosszú keresés után november végén pedig a tökéletes lokációt is megtaláltuk az első AERON üzlet megnyitására a szülővárosunkban: most már a magyar közönségünket is egy méltó otthon várja a belváros szívében a Szervita téren.
Milyen tervekkel vágnak neki 2023-nak, mik az elvárások?
Mindent egybevetve, nemcsak tovább szeretnénk növekedni az új évben, de nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni a stabilitásra, a meglévő és jól működő üzleti és baráti kapcsolataink ápolására. A sikerünk kulcsát ebben is látom: a velünk együtt dolgozó szakemberekkel, partnereinkkel és a minket választó vásárlóinkkal együtt tudunk növekedni.
Mindig izgalmas pillanat számomra az év végi pihenés után új energiával töltve visszatérni a munkába: ilyenkorra már egy új nézőpont is a terv részévé válik. Bármilyen kiszámíthatatlan is a világ, kreatív cégvezetőként a nyugalom és a derű megőrzése mellett teszem le a voksom.
Az első célállomás, ami az egész csapatunk szeme előtt lebeg, a 2023-as ősz téli kollekciónk divatbemutatója: az ígéretünknek megfelelően január végén ugyanis visszatérünk Koppenhágába. A részvétel ennek a divathétnek az esetében ugyanakkor fenntarthatósági követelményekhez is kötött: csak olyan márkák vehetnek részt rajta, akik teljesíteni tudják a nemzetközi szakemberek által felállított, hat területet vizsgáló fenntarthatósági követelményeket. Ilyenek például a stratégiai irány, a tervezés, az anyagválasztás, vagy a munkakörülmények kiforrottsága. Külön nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy a magyar AERON show fogja nyitni a koppenhágai divathetet.
Hogyan tudnak versenyképesek maradni a mostani gazdasági helyzetben?
Nagyon erős a nemzetközi jelenlétünk, több mint 25 országban vagyunk jelen, több mint 70 partnernél, olyan nagyáruházakban mint a londoni Harrods, az amerikai Neiman Marcus vagy a párizsi Galeries Lafayette. Egyedülállónak látjuk azt is, hogy a nemzetközi sajtó is szemmel követ minket — az amerikai Vogue magazin például tavaly beválasztott minket a legjobb 20 fiatal márka közé.
A befektetőnknek köszönhetően - GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. által kezelt EXIM Exportösztönző Magántőkealap - pedig teljesen új alapokra helyezhettük a márkát, hozzásegítve a csapatunkat jelentős mérföldkövek eléréséhez. Mára már kiforrott és egyedülálló az esztétikánk, büszkék vagyunk arra, hogy a legjobb technológiával tudjuk elkészíteni a ruhadarabjainkat Magyarországon, illetve a környező országokban. Minden kollekciónk 80 százalékban fenntartható minősítésű alapanyagokból, folyamatokból, vagy természetes anyagokból készül, és most már egy budapesti üzlet is lehetőséget ad arra, hogy bárki megismerhesse az AERON életérzést, aki számára vonzó a minőség, a művészi letisztultság és a friss elegancia, ami sikeressé tesz minket itthon és külföldön egyaránt.