A 2022-es választások külföldi hátterének teljeskörű feltárása még várat magára, azonban ahogy egyre mélyebbre ásnak a tényfeltárók a Soros György-féle média és NGO-birodalomban, úgy egyre több összefüggésre bukkannak.
Az Egyesült Államokból és Svájcból érkező kampánypénzeken túl az amerikai baloldal, élén Soros György milliárdossal a teljes magyarországi hálózatát is mozgósította a 2022-es választási kampány során a baloldali jelöltek mellett.
Nem titok, hogy a kampányhoz pénzre és humánerőforrásra van szükség. Soros médiabirodalmának egyik legrégebbi blogja – a 444 – mindkettőből kapott bőven. A 2021-es pénzügyi beszámoló és személyügyi kimutatások jól megmutatják, hogy miképp készültek a választásokra Uj Péterék.
Nemrég maga a partizános Gulyás Márton ismerte be, hogy anyagi támogatást kaptak Sorostól. Erről az Origo itt számolt be. Korábban a Telex jött elő azzal, hogy
komoly pénzügyi segítséget kapnak Amerikából, pontosabban az amerikai baloldal által vezetett külügyminisztériumtól.
Erről pedig itt írtunk.
Mindkét fejlemény egy irányba mutat:
Soros nem feltétlenül elégedett a 444-el, ezért diverzifikálja a támogatásait, illetve befolyásának köszönhetően szerez támogatókat olyan viszonylag új médiaprojektnek számító 444-konkurens blogoknak is, mint a Telex.
Hogyan tolja a propagandát Soros blogja?
A 2022-es választási kampányban a Soros-blog és a baloldali, budapesti értelmiség fkedvence Karácsony Gergely volt, majd miután a főpolgármester visszalépett, ezek a jól beágyazott baloldali lapok, szervezetek, értelmiségi „klubok” lenyelték a békát és minden kritika nélkül felsorakoztak Márki-Zay Péter mögött.
Íme pár példa:
444 - Márki-Zay: A fogyatékosokat szeretjük
444 - Márki-Zay felszántotta az országot, főleg a saját körzetét
Ezt a cikket a kormányinfókról ismerős Szurovecz Illés jegyzi, és olyan kritikus gondolatok vannak benne, mint:
444 - „Az embereknek mindenhol elegük van a kitenyésztett politikusokból”
444 - A csapdákat kikerülve, igazságosan rezsicsökkentene Márki-Zay kormánya
Megmosolyogtató, amikor a 444-Telex tengely propagandistázik.
A fenti címeket elnézve, aligha lehet másképp értékelni az ő választási tevékenységüket, mint a Pravda legdicsőbb évtizedének amerikai közpénzből történő megelevenedését.
A 444 hanyagolta mind Facebookon, mind Google hirdetésben a baloldali jelöltetek promotálását - ellenben mondjuk Juhász Péterrel, akihez köthető KözösÜgyünk Kft. nevű cég 71 ezer eurót (2022. január 1. – április 3. között) költött csak Google hirdetésekre – csak és kizárólag a „klasszikus” propagandaújságírás eszközeivel éltek.
Pénz + emberek = kampány
A pénzügyi beszámolókat böngészve az a legszembetűnőbb, ahogy a 444 elkezdte felduzzasztani a szerkesztőségét.
2020-ban még viszonylag kis szerkesztőséggel működtek, mindösszesen 39 munkatárs dolgozott a lapnál. Ezzel szemben 2023 januárjára ez a szám már elérte a 60 főt.
Tehát a 2022-es kampányban a 444 zsoldjában legalább 60 ember dolgozhatott már.
A pénzügyi forgalma is hasonlóan megugrott.
2020-ban még 600 millió forintnyi forgalmat bonyolítottak le, míg 2021 végére ez a szám elérte a 847 millió forintot. Hatalmas növekedés egy év alatt.
Mindezt a koronavírus járvány tetőzéskor, amikor minden másnap azzal riogattak, hogy ha azonnal nem állítjuk le az ország gazdaságát és nem zárkózunk be a lakásunkba, akkor végünk. Ők mindenesetre szépen megszedték magukat.
Brüsszeli pénzek a semmire?
Persze Soros szlovák cégén túl a 444 elég alapos apanázst kap Brüsszelből is. Egy 2020-ban kiírt, több százmilliós „pályázatot” nyertek el, mely keretében 2022-ban és 2023-ban Brüsszelnek tetsző videókat kell gyártaniuk.
A projekt célja, hogy a fiatalokat vonják be videók, podcastek, események és közösségi média platformok révén. A támogatás állítólag főleg a 16-30 éves korosztályt célozza meg Facebookon, Youtube-on, Instagramon, Twitteren, TikTokon, Vimeon, Europodon és Spotifyon keresztül.
De ha kicsit alaposabban utánamegyünk, akkor
azt látjuk, hogy azokat a videókat, amiket a Soros-blog készít a brüsszeli támogatás keretében, szinte egyáltalán nem nézi senki.
Mintha nem is a nézettség lenne a cél, hanem hogy bezsebeljek előre a támogatást.
Így alakul az elmúlt hónapokban készített videóik nézettsége:
Ilyen alacsony megtekintésű videókért cserébe érthetetlen, hogy Brüsszel miért fizet több milliót.
Megint csak arra jutunk, hogy nem az elvégzett munka, sokkal inkább a támogatás összege számít.
A fenti tényekből jól látható, hogy a 444 Soros Médiafejlesztési Befektetési Alapján túl máshonnan is kapott pénzt és az is egyértelmű, hogy nem várnak el nagy eredményt a pénzükért cserébe a brüsszeli adakozók. Az viszont számtalan új kérdést felvet, hogy miért éppen a választások előtti évben kezdtek ilyen nagy médiaprojektekbe a nemzetközi balos hálózatok.