Elképesztő dolog derült ki: így próbálta befolyásolni a dollármédia a magyar választásokat
![KARÁCSONY Gergely; KUNHALMI Ágnes; NÉMETH Angéla; GYURCSÁNY Ferenc ÁLTALÁNOS KULCSSZÓ beszél ellenzék főpolgármester-jelölt kampányzáró rendezvény Közéleti személyiség foglalkozása polgármesterjelölt politikus politikusnő SZELLEMI TEVÉKENYSÉG SZEMÉLY vála](https://cdn.origo.hu/2023/12/CheRO18-6kQ4lOBF8pzzcn1YMa8Xok5XCjHayF00Gv4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzkxYTA3NmNiZjExYzQ4MWI4YTFiMWQ1OTc1NzZlYWM2.webp)
A Magyar Nemzet összefoglalója szerint országosan kiterjedt kampánymédia-birodalmat működtetett a külföldi milliárdokból támogatott Ezalényeg.hu, valamint a mögötte álló Oraculum 2020 Kft. A kiadó tulajdonosa Páva Zoltán, aki korábban tanácsadóként milliós megbízásokat kapott a Gyurcsány–Bajnai-kormányoktól, jelenleg pedig az Eagle Eye Marketing nevű cég ügyvezetőjeként teljesít megbízásokat a DK-frakciónak.
A tavaly áprilisi választás eredményének a befolyásolására létrehozott, zömében lejárató jellegű 81 helyi aloldal között számos politikaivá átfordított bulvároldal is szerepelt, amelyeknek az elnevezésük alapján nem volt közük a közélethez.
A portál szerint a többi között a Vicc Magazin, a Humor Magazin, a Receptek.ma, az Idézetek.ma vagy a Covidoltás.info is kormányellenes tartalmakkal árasztotta el az internetet a választás előtti napokban, hetekben.
Így például a Receptek.ma teljesen profilidegen módon Zelenszkij ukrán elnök Orbán Viktort kritizáló mondatait terjesztette a választások napján.
A hirdetésekre csillagászati összegeket költöttek: a Covidoltás.info nevű oldalon például közel 26 millió forintért hirdettek 2022. április 3-ig, és ugyancsak milliós összegekkel promotáltak kampányanyagokat a Vicc Magazin, a Humor Magazin, valamint az Idéző és Idézetek.ma nevű oldalakon a választás napjáig.
Olyan felület is akad, amelynek a hirdetéseire 100 millió forintot költöttek: erre példa a 2021 júliusában létrehozott, Ez van nevű Facebook-oldal, amelyen az említett összegből 450 posztot népszerűsítettek.
A választás után hirtelen leálltak a hirdetésekkel, sőt a legtöbb felsorolt médium 2022. június 15-e óta egyáltalán nem közölt tartalmakat.
Mint közismert, a Nemzeti Információs Központ jelentése szerint a Korányi Dávid-féle Action for Democracy közreműködésével összesen több mint négymilliárd forint érkezett Magyarországra az Egyesült Államokból és egy svájci alapítványon keresztül a baloldal választási kampányának támogatására. Ennek a pénznek nagyjából 90 százaléka landolt a Bajnai Gordon nevével fémjelzett, adatgyűjtésre szakosodott DatAdatnál és az Oraculum 2020 Kft.-nél.
Figyelemre méltó, hogy a DatAdat és az Oraculum 2020 Kft. könyvelése, valamint a DK EP-képviselőinek a kifizetőhelye egyaránt az alig néhány száz lelket számláló Szegi nevű település egyik eldugott épületében található.