A mesterséges intelligencia (AI) és az automatizált megoldások 2024-ben egyre nagyobb szerepet kapnak a marketingben. A tartalomgenerálás és a hirdetések optimalizálása mellett az AI egyre erősebb hangsúlyt kaphat az adatelemzésben, segíthet előre jelezni a vásárlói viselkedéseket, és hozzájárulhat a személyre szabott vásárlói élmény kialakításához is, ami lehetővé teszi a cégek számára, hogy pontosabban célozzák meg a célközönséget, növeljék az ügyfél-elköteleződést, és elérjék az üzleti céljaikat.
„Az AI technológiák egyre inkább átformálják a marketing világát, és nem csak a chatbotok vagy a képszerkesztő eszközök szintjén. 2024-ben az AI a közösségi média és a keresőplatformok esetében is kulcsszerepet fog játszani abban, hogy a hirdetések és az organikus tartalmak eljussanak a megfelelő célközönséghez, ezzel növelve a marketingstratégiák hatékonyságát”, avat be Plósz Valentin, a Scealy Group alapítója és ügyvezetője, aki a munkatársaival jelenleg egy olyan szoftveren dolgozik, ami webshopok esetében automatizálja a hirdetéseket, figyelembe véve a jelenlegi raktárkészletet és a célközönséget. “Ez a megoldás utat nyit a hatékonyabb és célzottabb marketing számára, miközben javítja a vállalkozás működési hatékonyságát és eredményességét.”
Adatalapú megközelítés és személyre szabott ügyfélélmények
Az adatelemzés és az AI integrációja kiemelt szerepet kap a marketingstratégiákban. Az AI képessége az adatok mélyebb elemzésére és a piaci trendek előrejelzésére hozzájárul ahhoz, hogy a vállalatok pontosabban megértsék a vásárlói viselkedést, és hatékonyabban irányítsák a marketing-erőfeszítéseiket. A szükséges adatok birtokában a vállalatok jobban meg tudják határozni a marketingkampányaik megtérülését, ezzel optimalizálva a költéseiket.
„Aki nem figyel az adatokra 2024-ben, az hamar hátrányba kerülhet. Az AI lehetőséget teremt arra, hogy a vállalkozások alkalmazkodjanak a változó piaci körülményekhez és előnyt szerezzenek a versenytársakkal szemben például azzal, hogy személyre szabottan hozzák létre marketingkampányaikat.. A cégeknek egyre inkább törekedniük kell arra, hogy az ügyfeleik számára releváns és egyedi élményt nyújtsanak, legyen szó online vagy offline interakcióról. Az AI-alapú chatbotok, az NFC és egyéb technológiai megoldások hatékonyan támogatják ezt a folyamatot, lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy pontosabban célozzák meg potenciális ügyfeleiket, és személyre szabott ügyfélélményt biztosítsanak”, hangsúlyozza Plósz Valentin. “Már most is tapasztaljuk az automatizáció pozitív hatását, például egy webshop esetében elhelyeztünk egy közvetlen telefonhívás gombot a kosár szekciónál, illetve bevezettük az AI chatbotot, és ez szinte azonnal 8%-os növekedést hozott az értékesítésben. A jövőben ez a trend csak erősödni fog, még jobban növelve az ügyfelek elégedettségét és a vásárlási élményt”, tette hozzá a TikTok szakértő.
Új domenziók nyílnak az ügyfélközpontúságban
A videók és a VR technológia jövőre kulcsfontosságú szerepet kapnak az online marketingben. A rövid videó formátumok, mint a TikTok és YouTube Shorts, növelik az elérési lehetőségeket, miközben a VR új módszereket kínál a termékek bemutatására és az ügyfélélmény fokozására.
„A videós hirdetések és megjelenések egyre fontosabbá válnak a vállalkozások számára. A mobilos nézet növekvő száma miatt a cégeknek alkalmazkodniuk kell ehhez a folyamatosan növekvő trendhez. A VR technológia pedig új dimenziókat nyit meg a marketingben, lehetővé téve a vásárlók számára, hogy virtuálisan próbáljanak ki termékeket. A vásárlók azonnal tudni fogják, hogy mutat a kiválasztott bútor a szobában, illetve, hogy befér-e oda, ahova szánják. De ugyanígy ruhákat és sminktermékeket is kipróbálhatnak virtuálisan, anélkül, hogy ki kellene mozdulni otthonról. Ez az ügyfélközpontúság eloszlatja a vásárlók esetleges kételyeit, csökkenti a visszaküldési arányt, és növeli az ügyfél-elégedettséget”
Összességében elmondható, hogy a 2024-es online marketing trendek az automatizáció, a mesterséges intelligencia, az adatelemzés és integráció, a személyre szabott marketing, valamint a videók és VR technológia erőteljesebb térnyerése felé mutatnak. Az AI alkalmazása a tartalomgenerálásban és hirdetések célzásában, az adatok mélyebb elemzése, a személyre szabott ügyfélélmények és a rövid videók növelik a vállalkozások láthatóságát, és lehetőséget teremtenek az ügyfélélmény fokozására, ami a jövőben még fontosabb lesz a vállalkozások számára a versenyben való érvényesüléshez és a sikeres működéshez.