Megrázó napokon van túl a Bors újságírója, aki testközelből tapasztalta meg, hogy hogyan keresik a verőcei hajótragédia áldozatait. Először csütörtökön szállt vízre a hajóbalesetben eltűnt Daniella családjával, majd vasárnap ismét a keresésére indultak.
Közben találkoztak Szilvivel, aki mindegyik barát közül talán a legközelebb állt a szinte még kamasz lányhoz.
Dancsi boldog volt és épp nagyon szépnek látta az életet
- mondta a fiatal lány a barátnőjéről a Borsnak.
A nő volt Daniella egyik, ha nem a legfőbb bizalmasa. Körmösként dolgozik, a fiatal lány pedig több mint három éve járt hozzá. Azt mondja, hamar egy hullámhosszra kerültünk.
"Mondhatom, hogy én voltam minden titkának, örömének és bánatának is a tudója, és én is beavattam őt az életem minden fontos momentumába. Hosszú órákat töltöttünk lelkizéssel és nemcsak háromhetente, amikor beült velem szemben a székbe, hanem sűrű telefonbeszélgetéseink és üzenetváltásaink alkalmával is. Most is, hogy felnyitottam az utolsó üzenetváltásunkat, beleborzongok, hiszen éppen pár nappal a tragédia előtt írtunk egymásnak"- mondta a nő.
"Én arra kértem, hogy tanuljon meg szeretni, ő pedig az utolsó, nekem címzett válaszában erre tett ígéretet – tette hozzá.
A nő bár tudja, hogy a fiatal lány többé már nem jelentkezik be hozzá, az erre a hétre kiadott időpontját még képtelen volt kitörölni a naptárjából.
Ahogy azt megírtuk, május 18-án éjjel Verőce térségében a Dunán egy motorcsónak szállodahajóval ütközött. A kisgéphajóban nyolcan utaztak, egyiküknek sikerült éjszaka partra úsznia, és miután segítséget kért, súlyos sérülésekkel kórházba szállították. Két áldozat holttestét nem sokkal a baleset után megtalálták. A katasztrófavédelem és a rendőrség a parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből kutatást indított a hajó eltűnt utasai után. Végül az összes eltűntet megtalálták, egyikük sem élte túl a tragédiát.
A verőcei hajóbalesettel kapcsolatban számos kérdést kell megválaszolniuk a hatósági vizsgálatoknak. Miként az Origo megírta, az eddig napvilágot látott információk alapján a motorcsónak vezetője
ittas lehetett, így indokolatlan irányváltásokkal, a folyó teljes szélességét kihasználva manőverezett, míg nagy sebességgel hajtott neki az automata vezérlésű szállodahajónak.
Szakértők szerint ugyanakkor az is könnyen elképzelhető, hogy a balesetből a szállodahajó legénysége semmit nem vett észre.
A Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság közlése szerint, bár a baleset térségében a kisgéphajókra sebességkorlátozás nincs, de szabály az, hogy „a hajónak mindenkor biztonságos sebességgel kell haladnia, továbbá az időjárási, a forgalmi és a hajóút viszonyoknak, valamint a hajózás biztonságát befolyásoló egyéb körülményeknek megfelelően kell vezetni.”