A közlemény szerint a megbeszélésen a felek áttekintették az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátoripar nemzetközi helyzetét különös tekintettel annak európai helyzetére, továbbá az ágazat előtt álló kihívásokat és a zöld átállásban rejlő lehetőségeket.
Az SK Csoport Dél-Korea három legnagyobb cégcsoportjának és a világ száz legnagyobb nemzetközi vállalatának egyike, amely az SK ON Hungary-n keresztül több mint 4 ezer embert foglalkoztat Magyarországon a komáromi és az iváncsai telephelyén.
Az SK On, a világ egyik vezető akkumulátorgyártója egy szöuli kiállításon márciusban bemutatta a fejlett gyorstöltési megoldásokkal büszkélkedő akkumulátorcelláit, valamint mellettük számos egyéb terméket, amelyek ismertetik a vállalat legújabb kutatási-fejlesztési eredményeit.
A 2011-ben alapított CATL az elektromos járművek akkumulátorainak globális piacán elért csaknem 40 százalékos részesedésével a világ egyik legfontosabb akkumulátoripari szereplője.
Az idén 7. éve piacvezető nagyvállalat a jövőben több mint 3 ezer embernek adhat munkát Debrecenben.
A közlemény idézte Nagy Mártont, aki az egyeztetésen kiemelte:
A zöldenergia, az elektromos autózás jelenti a jövőt, amely a zöld, körforgásos gazdaság egyik húzóágazata és elképzelhetetlen versenyképes akkumulátoripar nélkül. Magyarország időben lépett ezen a területen és biztosította helyét a zöld átállás nyertesei között. Magyarország ugyanis találkozási pontot képez a nyugati és keleti tőke, illetve technológiák között, összekapcsolva a csúcsminőségű német autógyártást a legfejlettebb kínai és koreai akkumulátorgyártással, miközben a kínai BYD elektromos autógyártó is - Európában elsőként - Magyarországon létesít gyárat.
Ennek eredményeképpen Magyarország már ma is élen jár a high-tech akkumulátorgyártásban, hiszen az ország GDP arányos exportja az akkumulátorok és akkumulátor alkatrészek terén már ma is meghaladja az 5 százalékot, amellyel listavezető az uniós országok között.
Az akkumulátorgyártás a következő években több mint 6300 milliárd forintnyi fejlesztést hozhat az országba, így Magyarország a világ öt legnagyobb akkumulátoripari hatalmának egyikévé válhat.
Magyarország gyártási kapacitása elérheti a 250 gigawattórát (GWh), amely az európai szükséglet 35 százalékát szolgálhatja ki.
A nemzetgazdasági miniszter az elektromos közlekedéssel és az ehhez szorosan kapcsolódó high-tech akkumulátoriparral összefüggésben felhívta a figyelmet azokra a kérdésekre is, amelyekre már rövidtávon megoldást kell találni.
Az akkumulátorfeldolgozás jelenleg hiányzó iparág Magyarországon, ezért az elektromos autózás térnyerésének felgyorsítása érdekében szükséges felmérni, hogy abban a hazai akkumulátoripari szereplők milyen módon tudnak közreműködni
- olvasható az NGM közleményében.
A múlt héten arról is beszámoltunk, hogy Nagy Márton a legnagyobb akkumulátorgyártó és feldolgozó cégek képviselőivel tárgyalt Dél-Koreában.