Nagy Márton az akkumulátoripar meghatározó szereplőivel tárgyalt

Vágólapra másolva!
Csütörtökön Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter külön találkozó keretében fogadta a legnagyobb és legmeghatározóbb high-tech akkumulátoripari cégek közé tartozó SK ON Hungary és CATL Debrecen képviselőt; az egyeztetéseken Cho Daehee-vel, az SK ON Hungary ügyvezető igazgatójával és Jason Chen-nel, a CATL európai működésért felelős ügyvezető igazgatójával tárgyalt - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint a megbeszélésen a felek áttekintették az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátoripar nemzetközi helyzetét különös tekintettel annak európai helyzetére, továbbá az ágazat előtt álló kihívásokat és a zöld átállásban rejlő lehetőségeket.

Az SK Csoport Dél-Korea három legnagyobb cégcsoportjának és a világ száz legnagyobb nemzetközi vállalatának egyike, amely az SK ON Hungary-n keresztül több mint 4 ezer embert foglalkoztat Magyarországon a komáromi és az iváncsai telephelyén. 

Az SK On, a világ egyik vezető akkumulátorgyártója egy szöuli kiállításon márciusban bemutatta a fejlett gyorstöltési megoldásokkal büszkélkedő akkumulátorcelláit, valamint mellettük számos egyéb terméket, amelyek ismertetik a vállalat legújabb kutatási-fejlesztési eredményeit.

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter előadást tart az Exonomx Növekedés és egyensúly (Macronomx) című budapesti konferenciáján 2024. május 30-án. 

A 2011-ben alapított CATL az elektromos járművek akkumulátorainak globális piacán elért csaknem 40 százalékos részesedésével a világ egyik legfontosabb akkumulátoripari szereplője. 

Az idén 7. éve piacvezető nagyvállalat a jövőben több mint 3 ezer embernek adhat munkát Debrecenben.

A közlemény idézte Nagy Mártont, aki az egyeztetésen kiemelte: 

A zöldenergia, az elektromos autózás jelenti a jövőt, amely a zöld, körforgásos gazdaság egyik húzóágazata és elképzelhetetlen versenyképes akkumulátoripar nélkül. Magyarország időben lépett ezen a területen és biztosította helyét a zöld átállás nyertesei között. Magyarország ugyanis találkozási pontot képez a nyugati és keleti tőke, illetve technológiák között, összekapcsolva a csúcsminőségű német autógyártást a legfejlettebb kínai és koreai akkumulátorgyártással, miközben a kínai BYD elektromos autógyártó is - Európában elsőként - Magyarországon létesít gyárat.

Ennek eredményeképpen Magyarország már ma is élen jár a high-tech akkumulátorgyártásban, hiszen az ország GDP arányos exportja az akkumulátorok és akkumulátor alkatrészek terén már ma is meghaladja az 5 százalékot, amellyel listavezető az uniós országok között. 

akkumulátorgyár
Akkumulátorgyártó üzem, illusztráció!
Fotó: NurPhoto via AFP

Az akkumulátorgyártás a következő években több mint 6300 milliárd forintnyi fejlesztést hozhat az országba, így Magyarország a világ öt legnagyobb akkumulátoripari hatalmának egyikévé válhat. 

Magyarország gyártási kapacitása elérheti a 250 gigawattórát (GWh),  amely az európai szükséglet 35 százalékát szolgálhatja ki.

A nemzetgazdasági miniszter az elektromos közlekedéssel és az ehhez szorosan kapcsolódó high-tech akkumulátoriparral összefüggésben felhívta a figyelmet azokra a kérdésekre is, amelyekre már rövidtávon megoldást kell találni. 

A használt elektromos autók piacképességének növelése érdekében az akkumulátorok tekintetében három nagy kihívás azonosítható: 

  • egyrészt az akkumulátorok állapotának és piaci értékének pontos meghatározása érdekében egységes és mindenki által elfogadott szabványokat szükséges kialakítani az akkumulátorok bevizsgálása terén,
  • másrészt az elektromos autók élettartamának növelése érdekében segíteni kell az akkumulátorok egyes moduljainak vagy egészének cseréjét, ezzel is hozzájárulva a használt közlekedési eszközök piacképességéhez,
  • harmadrészt a fenntarthatósági kritériumok teljesítése érdekében támogatni kell az akkumulátorok feldolgozását és újrahasznosítását, illetve az erre irányuló fejlesztéseket és beruházásokat.
elektromos autó
Elektromos autó összeszerelés közben.
Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Az akkumulátorfeldolgozás jelenleg hiányzó iparág Magyarországon, ezért az elektromos autózás térnyerésének felgyorsítása érdekében szükséges felmérni, hogy abban a hazai akkumulátoripari szereplők milyen módon tudnak közreműködni 

- olvasható az NGM közleményében.

A múlt héten arról is beszámoltunk, hogy Nagy Márton a legnagyobb akkumulátorgyártó és feldolgozó cégek képviselőivel tárgyalt Dél-Koreában.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről