"K*rvára unom, már nincs olyan napszak, amikor lehetne közlekedni" - felháborodtak a budapesti autósok Karácsony lezárásain - videó
![](https://cdn.origo.hu/2024/07/suPr7di_VyrUAP2_0XJXPbnobbty-OaMAFfu6_YWMq0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdiZmRmNTM0MDVmYjRkZGE4MmMwNGRhZDUzZTFmMmZj.webp)
Július 26-tól augusztus 15-ig ismét kitiltotta Karácsony Gergely az autósokat a pesti alsó rakpart egy szakaszáról. A gépjárművezetők dühöngenek, szerintük ez a korlátozás ismét komoly dugókat okoz, és már most is lehetetlen a közlekedés – írta a Magyar Nemzet.
K*rvára unom, hogy itt már nem lehet hétvégén, hétköznap, reggel és este sem közlekedni. Rohadtul unom már tényleg, hogy az egész környéken nem lehet haladni. A váltót nem tudom átrakni kettesbe
– mondta az egyik autós.
Mint arról az Origo korábban beszámolt, augusztus 15-ig a gyalog, kerékpárral vagy rollerrel közlekedők autómentesen használhatják a pesti alsó rakpartot az Eötvös tér és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utca között. Erre az útszakaszra a lezárás végéig nem hajthatnak be az autósok, nekik a pesti alsó rakpartot legegyszerűbben a Hungária körgyűrűn lehet elkerülni, a belvárosban vezetőknek pedig a Kiskörút, illetve a budai alsó rakpart használatát javasolta a BKK.
Nagy felháborodást keltett nemcsak az autósok, de az autósszakmai szervezetek körében is, hogy Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely még májusban bejelentette:
véglegesen lezárná az autósforgalom elől a főváros észak-déli közlekedési folyosójaként működő pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszát.
A pesti alsó rakpart forgalom előli lezárása minden eddiginél nagyobb válságot idézne elő az eleve brutális fővárosi közlekedésben. Karácsony Gergely ötletét – szokás szerint –
nem előzték meg komoly hatástanulmányok, de társadalmi egyeztetések sem.
Pedig érdemes lett volna kikérni a környéken élők véleményét, akiknek az ablakai alá terelné Karácsony a rakpart eddigi forgalmát. Ez a terelés szinte biztosan a forgalom – az araszoló autók számának – sokszorosára emelkedésével járna ezekben az utcákban, az ott élők életét tovább nehezítve.
További lényeges kérdés az is, hogy a rakpartszakasz lezárása hogyan befolyásolná a főváros többi részén a már eleve elviselhetetlen mértékű közlekedési dugókat.