A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMuhari Eszter
19:25VívásAuriane Mallo-Breton-Eszter Muhari
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

A káresemények méltán rettegett válfaja a totálkár

halálos autóbaleset a 2-es főúton
Összeroncsolódott jármű a 2-es főúton a szobi leágazás közelében 2014. augusztus 23-án, ahol két személyautó ütközött össze. Az egyik személyautóban öten utaztak, közülük két felnőtt a helyszínen életét vesztette. Az autóban két gyermek is utazott, egyiküket mentőhelikopterrel vitték a váci kórházba, a többi sérültnek is súlyosak a sérülései.
Vágólapra másolva!
Számtalan vita forrása a jármű kárkori forgalmi értékének és roncsértékének pontos meghatározása – mondta el az Origónak a D.A.S. JogSzerviz szakértője. A káresemények méltán rettegett válfaja a totálkár. Ide tartozik, a műszaki­, a gazdasági­ és az abszolút totálkár esete.
Vágólapra másolva!

Dr. Vágány Tamás kifejtette: műszaki totálkár esetén nem lehet helyreállítani a járművet, gazdasági totálkár esetén nem éri meg, abszolút totálkárnál pedig nincs is mit, mert a kocsit ellopták.

A károkozás körülményeitől függően a szerencsétlenül járt autós vagy a kötelezős vagy a cascós kárrendezésben bízhat. Már ha bízhat.

Viták forrása

Számtalan vita forrása ugyanis a jármű kárkori forgalmi értékének és roncsértékének pontos meghatározása. Ebben a vitában általában az autós húzza végül a rövidebbet mivel alapvetően reá hárul a bizonyítási teher.

Egy gyári felszereltségű kocsi esetén nincs különösebb probléma, az Eurotax alapján a kárkori érték jól kalkulálható. Ám abban a pillanatban, hogy a gyáritól eltérő, egyedi felszereltséget kell figyelembe venni, elkezdődik a huzavona – emelte ki a D.A.S. JogSzerviz szakértője.

Önmagában a színezett üvegek figyelmen kívül hagyása százezres tétel lehet a végelszámolásnál. Minőségi multimédia, utólag beépített tolatókamera, motortuning, fényezés és még hosszan sorolhatók az olyan átalakítások, amelyeket természetesnek veszünk, de hiányukra csak másik járműbe ülve ébredünk rá.

Az extrák kérdése

Ez jellemzően akkor fordul elő, ha eleve használt autót vásárolt a kárvallott, tehát más szereltette be az extrákat. Az adásvételi szerződésben ritkán vesznek fel tételes listát a felek, így ha ellopják a kocsit, az nem jelent támpontot.

Az is bajban van, aki a casco szerződés során az ajánlattételkor nem tünteti fel a gyáritól eltérő extrákat, neki sem fogják azokat figyelembe venni a kárösszeg meghatározásakor – figyelmeztetett dr. Vágány Tamás.

Forrás: MTI/Lakatos Péter

A töréskár esetén általában vizsgálható a jármű, kivéve, ha a szemlét követően gyorsan túladnak a roncson, és csak ezt követően válik vitássá a felszereltség.

Ami megoldást jelenthet

Megoldást jelent tehát az adásvételi szerződés gondos kiegészítése a gyáritól eltérő extrákkal, továbbá a casco ajánlattétel során a körültekintő műszaki leírás, akár erre vonatkozó kérdés nélkül is, valamint a saját szereltetésű extrák számláinak és munkalapjainak megőrzése későbbi felhasználásra.

Ezzel kivédhető a biztosítók gáncsoskodása, majdnem totál biztosan – mondta végezetül a D.A.S. JogSzerviz szakértője.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!