A karácsonyi szezon (november-december) nagyon fontos időszak sok ország sok iparága számára. A kereskedők mellett, az ellátási láncok is ilyenkor keresik éves bevételeik jelentős részét.
Tavaly az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Kanadában, Németországban és Olaszországban összesen 445 milliárd dollárt költött a lakosság az ünnepi szezonban – a ricewaterhouseCoopers adatai szerint. A legtöbb pénzt – 240 milliárd dollárt - az amerikaiak tapsolták el. Ez több, mint amennyit a soron következő négy piac (Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Brazília) együttesen termelt ki. Az USA annak köszönheti a jó eredményt, hogy sokan sok pénzt költenek náluk ajándékokra. A legtöbb országnál ez a két tényező nem jár együtt.
Ha az egy főre jutó összegeket nézzük, az írek számítanak a legnagyobb ajándékozóknak. Ők átlagosan 1200 dollárt költenek ilyenkor. Az eurózónában országos szinten pedig a franciák és a németek vezetnek.
Brazíliában és Oroszországban relatív alacsony az ajándékokra költött pénz, viszont sokan ajándékoznak, így országos szinten mindkét állam ott van a legjobb 10 között. A kutatócég szerint a jövőben mindketten tovább erősödhetnek, ugyanis a lakosság létszáma és életszínvonala is várhatóan növekedni fog náluk.
A válság előtti karácsonyi költések szintjét a vizsgált országok közül csak kettő, Nagy-Britannia és Németország tudta újra elérni 2013-ban. Az Egyesült Államokban mért eredmény például még mindig 10 százalékkal kevesebb, mint a 2007-es adat, pedig az átlagos reáljövedelem egy százalékkal magasabb az akkorinál.
Magyarországon tavaly a KSH adatai szerint 1358 milliárd forintot tett ki a kiskereskedelem, ami jelenlegi árfolyamon számítva 5,3 milliárd dollár körül van.