A Klaszter Iroda 2008. május 5-21. között felmérést végzett az MMklaszterben a teljes klaszter tagság körében az első közel 6 hónap eredményeinek kiértékelése, illetve a következő fél év tevékenységeinek, akcióinak feltárása érdekében.
A felmérés célja:
- SWOT elemzés készítése,
- az MMKlaszter stratégiájának és cselekvési tervének megalapozása.
A felmérés összefoglaló jellegű eredményei:
- Az elmúlt fél évben a klaszter tagok teljes mértékben azonosultak a klaszterszerű együttműködéssel és annak céljaival.
- Az MMKlaszter korai életciklusa sikeresen és eredményesen zárult.
- A klaszter tagok jellemzően elégedettek a megkezdett folyamatokkal.
- A rövid idő ellenére az aktív klaszter tagoknak már többletértéket is nyújtott a klaszter tagság.
- A klaszter tagok kevesebb mint 20%-a nem vett részt a klaszter napi tevékenységeiben.
Egyéb szöveges értékelés:
- A klaszter újfajta megközelítése az együttműködésnek. Ez a fajta összefogás eddig ismeretlen volt a tagok számára, ezért a korai időszak jellemzően a "szocializációról" szólt.
- A szervezett és ütemezett meetingek, workshop-ok, a klasztermenedzsment módszertana megalapozta a többletérték lehetőségét.
Az elmúlt fél év tevékenységeinek, eredményeinek főbb mutatószámai:
- 24 hét alatt 49 klaszter workshop szervezése,
- 10 új tag csatlakozott a klaszterhez, így 30-ról 40-re emelkedett a tagok száma,
- a klaszteren belül belső erőforrásból elindított K+F+I projektek száma: 7-8,
- az új partnerkapcsolatok száma a klaszter tagok között: 33,
- a beadott "klaszteres" K+F+I pályázatok száma: 1,
- az MMKlaszter stratégiai együttműködő partnereinek száma: 1,
- 2 nemzetközi partner intézménnyel való együttműködés kialakítása,
- megalapításra került a Mobilitás és Multimédia Nemzeti Technológiai Platform.
A felmérés módszertana:
- mélyinterjús felmérés,
- célcsoport: teljes klaszter tagság,
- részvételi arány: 100%,
- 5 fokozatú Lickert-skála és nyitott kérdések alkalmazása,
- a Lickert-skála kiértékelése egyenleg módszerrel.
A következő felmérés időpontja: 2008. október