The Mamas and the Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears (1966)
A The Mamas and the Papas debütáló albumának eredeti frontoldalán a négy tag egy kádban ül, Michelle Phillips pedig elnyúlik a többieken. De nem ezzel verték ki a biztosítékot a cenzoroknál, hanem a fürdőszobában megtalálható vécével, azt ugyanis akkoriban tabu volt fotón ábrázolni. A nem kívánatos berendezési tárgyat először egy szövegmezővel eltakarták, később teljesen eltüntették.
The Beatles - Yesterday and Today (1966)
Nem tudni, mi lehetett az oka a The Beatles döntésének, hogy magukat fehér köpenyben, kezükben lefejezett játék babákkal és nyers hússal tegyék ki az album borítójára: lehetett ez tiltakozás a vietnami háború ellen, de lehet, hogy eleve az amerikai cenzúra ellen akartak szót emelni. A fagyi azonban visszanyalt, mert a Capitol kénytelen volt 750 000 példányt visszavonni a polcokról, és lecserélni a fotót egy szolidabbra.
Rolling Stones - Beggars Banquet (1968)
A vécéábrázolás még 1968-ban is tabu volt, így a lemezkiadó nem engedélyezte a graffitis falú mellékhelyiség képét a borítón, emiatt a lemez megjelenése is hónapokat késett. Az eredeti borító a nyolcvanas években látott először napvilágot.
Blind Faith - Blind Faith (1969)
Az Eric Clapton és Steve Winwood által fémjelzett szupergrup konkrétan akkor kapta a nevét, amikor meglátták az első és egyetlen albumuk borítójára szánt fotót, melyet a fotós, Bob Seidemann hívott Blind Faithnek (vak/feltétlen hit): egy 11 éves félmeztelen lányt ábrázol, kezében egy játék repülővel. (A modell, Mariora Goschen szerint egy lovat ígértek neki fizetségként, végül be kellett érnie 40 fonttal.) Még ma se biztos, hogy a félmeztelen kislány átmenne a cenzúrán, a hatvanas években azonban nyilvánvalóan le kellett cserélni egy zenekari fotóra.
Alice Cooper - Love It to Death (1971)
Alice Cooper a harmadik albumával lett sikeres, rajta az I'm Eighteen-nel. A borító azonban itt sem aratott sikert a szakemberek körében: a köpenyét magára terítő Cooper ugyanis úgy dugta ki jobb hüvelykujját a ruha alól, hogy az simán egy férfi nemi szervnek tűnik, így végül az egész jobb karját eltüntették.
David Bowie - Diamond Dogs (1974)
A lemez elején Bowie elég ijesztően néz ki, de a borító hátulja az igazán súlyos: a belga festő, Guy Peellaert által alkotott kihajtható képen az énekesnek kutya alteste van, minden részével együtt. Itt is mennie kellett hát az állati nemi szervnek.
Lynyrd Skynyrd - Street Survivors (1977)
A Lynyrd Skynyrd ötödik stúdióalbumának borítóját az élet írta át: a lemez 1977. október 17-én jelent meg, három nappal később azonban a zenekar repülője lezuhant Mississippiben, és három tag – köztük a zenekarvezető, Ronnie Van Zant - szörnyethalt. Ezek után ízléstelen lett volna a lángok előtt álldogáló zenekar fotóját megtartani, a képet ezért lecserélték egy semleges hátterű bandafotóra.
Funkadelic - The Electric Spanking of War Babies (1981)
A Warner tiltotta be a Funkadelic album borítóját, mely eredetileg egy meztelen nőt ábrázolt egy fallikus formájú űrhajóban, így a tervező Pedro Bell letakarta a kép nagy részét egy zöld pacával, és az „Ó nézzétek! A borító amit féltek kinyomtatni!” felirattal.
Spinal Tap - Smell the Glove (1982)
Fiktív, de klasszikus történet: a This Is Spinal Tap című filmben a zenekar a lemezborítóra egy négykézláb álló, olajozott testű hölgyet képzel el, nyakán kutyaörvvel, akinek egy férfi odanyújt egy fekete kesztyűt, hogy szagolja meg. A lemez végül egy egyszerű fekete tokban jelenik meg.
Roger Waters - The Pros and Cons of Hitch Hiking (1984)
A Pink Floyd után szólókarrierbe kezdett Waters első albumát – melyen egy, mindössze egy pár piros tűsarkút és piros hátizsákot viselő stoppos nő látható – nagyon egyszerűen cenzúrázták: eltakarták a hölgy hátsó felét egy fekete téglalappal.
Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
A lemez a címét egy Robert Williams-festményről kapta, amelyen egy robot készül megerőszakolni egy nőt, ám egy nála nagyobb robot predátor leteremti. Ez a festmény lett a lemez eredeti borítója, ám a panaszok után lecserélték egy rajzolt keresztre, melyen az öt tag rajzolt feje látható. Axl Rose eredetileg a felrobbant Challenger képét szánta a borítóra.
Poison - Open Up and Say...Ahh! (1988)
A csapat második lemezén egy vörös bőrű, nagy hajú női démon látható hosszú, kinyújtott nyelvvel. Nyomás hatására a kép java részét eltűntették, és végül csak a szemei maradtak meg.
Jane's Addiction - Ritual de lo Habitual (1990)
Az eredeti borítón az énekes Perry Farrell van ábrázolva egy édes hármasban. A férfi és női meztelenség ábrázolása azonban megijesztette a kereskedőket, így elkészült egy egyszerű fehér tok, amelyen az amerikai alkotmány első kiegészítése olvasható a szólás- és véleményszabadságról.
Tad - 8-Way Santa (1991)
A borítón egy vidám párocska látható, ahol a szőrös, félmeztelen férfi a kedvese mellét markolja. A valós párocska fotóját azonban jogtalanul használták fel, be is perelték a kiadót, akik kénytelenek voltak új borító után nézni.
Nirvana - In Utero (1993)
Ezen a borítón nem a kép, hanem az egyik számcím volt túl provokatív: a "Rape Me" (Erőszakolj meg) cím nem ment át a Walmart és a K-Mart rostáján, és megtagadták a lemez árusítását. Így lett a dal címe a náluk árult példányokon "Waif Me" (szabad fordításban „Tégy engem lelenccé/hajléktalanná).
Pantera - Far Beyond Driven (1994)
A Pantera úgy gondolta, megfelelően fejezik ki a modern világról alkotott véleményüket, ha a hetedik stúdióalbum borítóján egy fúróval megbecstelenített fenék kap helyet. Végül az a bizonyos fúró egy koponya homlokát fúrja át a frontképen.
Van Halen - Balance (1995)
A felkavarónak szánt, photoshopolt fotón egy libikókázó sziámi ikerpár látható. Néhány területen az ikerpár egyik felét letörölték.
Master P - Ghetto D (1997)
Az eredeti cím Ghetto Dope volt, a borítón pedig egy férfi cracket szívott. Master P belátta: ha nagyobb lemezeladást akar, a borítónak mennie kell.
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
West olyan borítót kért George Romo festőművésztől, amit tutira betiltanak, Romo így előállt a következővel: a meztelen Westen egy nő lovagol, akinek nincsenek karjai, csak szárnyai, és egy pöttyös farka. Misszió teljesítve, a kereskedők egy része nem kért a borítóból, így lecserélték egy balerina fotójára.
Sky Ferreira - Night Time, My Time (2013)
Debütáló albumán Ferreira nem fogadta el kiadójának ötletét, hogy egy átlagos fotót tegyen fel önmagáról, inkább egy Gaspar Noé által készített képet választott, amin a zuhanyzóban látható, bizalmatlan és sebezhető arckifejezéssel. Kompromisszumos megoldásként a kiadó eltakartatta a mellbimbókat.