Egy ilyen gesztus a gyerekek, ráadásul a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek felé irányul...
Azok felé, akikből ugyanúgy lehetne bármi, mint az élet naposabb felén élőkből, de nekik kevesebb jut a lehetőségekből, a jövőből. Akikért muszáj összefognunk” – írja Ritók Nóra az aukció Facebook oldalán, ahol licitálni lehet az iskola növendékei által készített gyerekrajzokra.
Az alapítvány művészeti iskolájába jelenleg 520 gyerek jár, hat településen. Ritók Nóra az Origónak adott januári interjújában elmondta, hogy a rajz-festés sikerélményt ad a gyerekeknek, a szülőket pedig partnerként kezelik a komplex fejlesztő munka során, amelynek már látszanak az eredményei. „A gyerekek tanulmányi eredményei javulnak,
kevesebb a lemorzsolódás, az uzsora hátrébb húzódott,
jobb az emberek hangulata, elkezdtek kerteket művelni, a lakókörnyezetük rendezettebb lett” – mondta.
Az alapítványt a februárban kirobbanó BudaCash botrány is sújtotta, ugyanis Ritókék a brókercég ügyfelénél, az ERB ZRT. berettyóújfalui bankjában tartotta a pénzét, amit a botrány kirobbanása után befagyasztottak. Mivel a bank sok más ügyfeléhez hasonlóan az Igazgyöngy nem tudott hozzáférni a saját számlájához, egész működését veszély fenyegette.
A mostani aukció május 30-án éjfélig lehet licitálni, és nemcsak a gyerekek rajzaira és festményeire. A kezdeményezésbe beszállt Alföldi Róbert is, aki egy saját magáról készült reklámfotót ajánlott fel árverezésre.
A Coca Cola kampányában készült egyedi nagyméretű képet a rendező dedikálta is, és saját kezűleg fogja átadni új tulajdonosának. Alföldi szerint a kép nagyon ízléses tálalású, amit ő is szívesen látna a falán, de
„az ember magát mégsem teszi ki a falra”.
A licit a cikk megírásakor 270 ezer forintnál járt, de Alföldi szerint az igazi értéket a gyerekrajzok képviselik:
„Amikor majd sok-sok év múlva csodálva nézzük ezeknek az ifjú kis zseniknek a munkáját, vagy csak hozzájárulunk, hogy egy élhetőbb és boldogabb országot hozzanak létre a mostani kölykök, akkor már megérte. Nagyon is!” – írja.