Két hét múlva, október 4-én kezdődik az ősz egyik legfontosabb kulturális seregszemléje, a sorban a 28. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál. A rendezvénysorozatról Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója, a fesztivált szervező Operatív Testület elnöke a csütörtöki sajtótájékoztatón azt mondta:
arról szól, hogy felhívjuk a saját magunk figyelmét arra: milyen isteni a mában élni.
Emellett fontos, hogy a szervezők megpróbálják úgy bevonni a művészeket a különböző programokba, hogy felfedjék, bemutassák, ők mit gondolnak erről a korról.
A művészeti fesztiválon több mint 150 program várja a közönséget közel 40 helyszínen október 4. és 20. között, 17 napon át. Káel Csaba azt is mondta, a fesztivál programjában szerepel egy nagyon izgalmas,
Magyarországon még be nem mutatott opera Eötvös Péter és a Neue Oper Wien társulatának koprodukciójában.
A fesztiválon az idén 75 éves zeneszerző-karmester legendás műve, az Angels in America magyarországi bemutatóját vezényli. Eötvös Péter csütörtökön elmondta: ez a negyedik együttműködése a bécsi nagy operával. Az Angels in America című operáját, amelyet Tony Kushner színdarabja alapján írt, idén Bécsben mutatják be, utána láthatja a közönség Budapesten, a különbség csak annyi lesz, hogy itthon a Magyar Rádió Zenekara játszik majd a zeneszerző vezényletével.
Káel Csaba azt is mondta, hogy a RIAS Kammerchor, a világ egyik legjobb énekkara az Amadinda Ütőegyüttessel, James Wood karmesterrel és többek között az amerikai avantgárd zene egyik kultikus művével, a Rothko Chapel című kompozícióval készül a fesztiválra. Sidi Larbi Cherkaoui személyében pedig egy
igazi világsztár kortárs alkotót köszönthet a közönség,
a belga koreográfus saját társulatával, az Eastmannel, valamint Nomad című, lenyűgöző látvány- és mozgásvilágú művével érkezik a fesztiválra. A zenei programok között említette, hogy a fesztiválon fellép Sascha Ring, művésznevén Apparat, a német elektronikus zene egyik legizgalmasabb képviselője is.
A fesztiválra különleges akcióval készül a francia Olivier Grossetete, a köztéri és közösségi művészet egyik legeredetibb egyénisége Pestre költözteti Budát, a Halászbástya kartonmását építi meg az Erzsébet téren lelkes városlakók segítségével. Káel Csaba azt is elmondta, hogy a CAFe Budapest folytatja azt a törekvést, hogy integrálja az októberi fesztiválokat, ide sorolta az eseménysorozat idején megrendezett Art Market Budapestet és a Budapest Ritmo világzenei fesztivált.
Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője, az Operatív Testület tagja pedig a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a fesztivál programjaival a koncerttermek, a galériák és a színházak mellett közterületeken is találkozhatnak az érdeklődők. „A fesztivál együtt lélegzik a várossal, és váratlan helyszíneken, olykor igen rendhagyó terekben is megjelennek programjai” – mondta. A #kapucsengő sorozat keretében például izgalmas lakásszínházi előadásnak ad otthont a KuglerArt Szalon. A Willany Leó improvizációs táncszínháza a legforgalmasabb utcákat és tereket veszi birtokba. A Budapest Bábszínház három előadással csatlakozott a fesztiválhoz. A fesztivál keretében rendezik meg a Mini-Fesztivál elnevezésű kortárs hangversenysorozatot is. Ezek mellett a Várkert Bazárban a magyar-kínai diplomáciai kapcsolatok felvételének 70. évfordulója alkalmából a Tiltott Város Kamarazenekar lép színpadra.
A sajtótájékoztatón ott volt Feledi János koreográfus-táncművész, aki Revenge (Élektra) című, vadonatúj előadásáról elmondta, hogy komoly kutató, elemző munka előzte meg a táncteremi munkát. A mű kapcsán két kérdés foglalkoztatta: hogy a bűnt tisztára lehet-e mosni, illetve hogy az erőszakot erőszakkal semmissé lehet-e tenni?