A közúti balesetben történő halálesetek több mint 90 százaléka fejlődő országokban történik. Egyes szegényebb országokban a közlekedési baleseteknek áldozatul esők négyötöde olyan ember, aki fizikailag védtelen ebben a helyzetben, tehát például nem gépjárműben utazik, amelynek karosszériája valamelyest védené őt.
Azok száma, akik csak megsérülnek közlekedési balesetben, akár 50 millió is lehet évente a világon. A sérültek jelentős hányada a baleset következtében gyakran egész életére rokkanttá válik - áll a WHO jelentésében, amelyet 2008-as adatok alapján állítottak össze.
A tanulmány az első átfogó áttekintés 178 ország közúti biztonsági helyzetéről. A jelentés közzétételével egyidejűleg az ENSZ Közgyűlése elhatározta, hogy a következő évtizedben fokozza a közúti biztonság javítása érdekében tett erőfeszítéseit. "Ezek nem csak egy hangzatos ENSZ-határozat írott formája marad. Konkrét akciótervünk van, tudjuk, mit kell tenni, és több szervezettel fogunk együttműködni" - mondta Étienne Krug, a WHO illetékese.
A világszervezet arra törekszik, hogy tíz éven belül 50 százalékkal csökkenjen a közúti baleseti halálesetek száma, ezzel mintegy 5 millió ember életét lehetne megmenteni. Ha ez nem sikerül, a közúti balesetek az ötödik leggyakoribb elhalálozási okká válhatnak a világon 2030-ra, a szívbetegségek, az agyérbetegségek, a légúti fertőzések és a tüdőbetegségek után.