Az 1998-ban Párizsból indult, időközben nemzetközi mozgalommá terebélyesedett környezetvédelmi akcióban idén 58 francia város vesz részt, Marseille-ben és Bordeaux-ban a villamospálya-építések miatt ezúttal nem vezettek be forgalomkorlátozást.
Párizs hat legbelsőbb kerülete és néhány nagy forgalmú külvárosi csomópontja körül 99 úttorlaszt állítottak fel, 600 közlekedési rendőrt vezényeltek az utcákra. A határvonalat csak a tömegközlekedési eszközök, a környezetet nem szennyező villanyautók és mindenekelőtt a kerékpárosok, görkorcsolyázók és a gyalogosok léphetik át. A párizsi kerületek polgármesteri hivatalaiban ingyenesen bérelhetők kerékpárok.
A Szajna északi partját szegélyező Georges Pompidou rakpartról teljes egészében elterelték a gépkocsiforgalmat, néhány párizsi főútvonalon mindössze egy-egy sávon közlekedhetnek járművek, a haladási sebességet 15-30 km/óra-ra korlátozták. A tömegközlekedési eszközök számát viszont jelentős mértékben növelték, a Szajnán sűrítették a kompjáratokat.
Az egynapos demonstráció kettős, közegészségügyi és kommunikációs célkitűzést szolgál: adminisztratív eszközökkel csökkenti az emberi szervezetet súlyosan károsító levegőszennyezést, a közlekedés környezetkímélő eszközeinek népszerűsítésével pedig tudatosítja a közvéleményben, hogy halaszthatatlanul változtatni kell a közlekedési szokásokon.
A legfrissebb statisztikai adatok szerint Franciaországban a gépkocsi szinte alapvető használati tárgynak számít. A háztartások 80 százalékában legalább egy, 31 százalékukban egynél több gépkocsit tartanak. A 60 millió lakosú országban 28,5 millió gépkocsi van magántulajdonban, kétmillióval több, mint 1980-ban volt.