"A városok, amelyek sikeresekké váltak, vonzók lettek a turisták, új lakók, és az üzletemberek számára, mind egyedi és pozitív emlékeket ébresztő brandet találtak ki" - írta a "Jövő városai - a globális verseny" című tanulmányában a PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég. "A világ figyelmét felhívni akaró városnak először saját, másoktól különböző értékeivel kell tisztában lennie. Nincs általános recept" -folytatja a tanulmány.
London például februárban döntött úgy, hogy a világ vezető zöld városa lesz. Ken Livingstone polgármester 20 év alatt 60 százalékkal akarja csökkenteni a város szén-dioxid kibocsátását azáltal, hogy hatékonyabban, kevesebb energiát használnak fel, és támogatják a környezetbarát technológiák használatát. A következő három évben 40 millió fontot (14,4 milliárd forint) költenek a gyalogos közlekedés és a kerékpározás népszerűsítésére: bicikliutakra, tárolókra és egyéb létesítményekre.
Londonban nem ez az első terv, amely nagy változásokat ígér, és amely markáns arcot ad a brit fővárosnak. Budapesten, építészek és városlakók szerint is még várat magára valami igazán vakmerő ötlet megvalósítása, ami megváltoztathatná a város életét, szerethetőbbé, izgalmasabb tenné. Az [origo] ilyen ötletek közül válogatott a világ szegényebb és gazdagabb városaiban, hogy bemutassuk: egyszerű lépésekkel is lehet nagyot változtatni.