Lehet, hogy sosem derül ki a légi katasztrófa pontos oka
![Seyne-les-Alpes, 2015. március 27.
A francia belügyminisztérium által 2015. március 27-én közreadott képen mentőcsapat tagjai dolgoznak a Germanwings német diszkont légitársaság Barcelonából Düsseldorfba tartó Airbus A320-as utasszállító gépe tragédiájána](https://cdn.origo.hu/2023/12/mMYq5h3bww70KUchrKSPQZhkmzzbU8tGZMu0nkL81Sw/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ViNTk3ODUxZDJlNDQzNDViMzNmZGZlNDU2MjE4M2Yx.webp)
Kay Kratky az egyik német televízióban elmondta, rendkívül nehéz megtalálni a második fekete dobozt. A gép nagy sebességgel csapódott a hegyoldalnak Marseille-től északkeletre. A második adatrögzítőre azonban mindenképpen szükség van ahhoz, hogy a szakemberek
pontosabb képet nyerjenek a történtekről
– mondta a Germanwings diszkontlégitársaságot tulajdonló Lufthansa magas beosztású képviselője.
A tragédia áldozatait ideális körülmények között május elejére sikerülhet azonosítani, de lehet, hogy csak később. Christian Reiter osztrák orvos szakértő szerint amennyiben az időjárás nem szól közbe, két héten belül lezárulhat a holttestek utáni keresés, és amennyiben sikerül a DNS-vizsgálathoz megfelelő szövetmintát nyerni a maradványokból, már május elejére azonosítani lehet az áldozatok többségét.
Két másik osztrák szakértő bírálta a francia ügyészséget, mondván, a hatóság elhamarkodottan közölte azzal kapcsolatos gyanúját, hogy a másodpilóta szándékosan idézte elő a katasztrófát.
Az ügyészség lépése szerintük médiahisztériához és spekulációkhoz vezetett
, a második fekete doboz azonban fontos technikai információkkal szolgálhat majd arról, mi is történt pontosan.
A lezuhant Germanwings-gép másodpilótája megszállottja volt a francia Alpoknak, jól ismerte a katasztrófa helyszínét, ahol korábban már vitorlázórepülővel többször is átrepült. Erről bővebben korábbi cikkünkben olvashat. Közben a másodpilóta exe kitálalt a volt barátjáról. Hogy mit mondott a tömeggyilkosról, azt ide kattintva olvashatja el.
Feltételezések szerint a gépet a járat 27 éves másodpilótája, Andreas Lubitz szándékosan vezette a hegyoldalnak múlt kedden. Az Origo akkor percről percre követte az eseményeket. A repülőn tartózkodó mind a 150 ember meghalt. Lubitz sajtóértesülések szerint mentális betegségben szenvedett, kezelés alatt állt, betegségét azonban titkolta munkaadója előtt.