Ukrajna kínai pénzből építené meg a világ legnagyobb repülőgépét
![ég felhő KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ repülőgép TÁJ ég felhő KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ repülőgép TÁJ Egy An-225 Mrija szállító repülőgép a kijevi Antonov repülőgépgyár egyik kifutóján. Az 1920-ban alapított gyárban jelenleg 13,5 ezren dolgoznak mintegy kétszáz különböző s](https://cdn.origo.hu/2023/12/sBURFDVSrdNx4d0GTKBVpDgmP3-avRDaNMagd9GfCNY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQwY2E2ZTYxNDk4NjQ0ZjBiOTY1YWQ5MGQ1NGYyYTZi.webp)
Ukrajna azt reméli, hogy a kínai légiipari vállalat (Aerospace Industry Corporation of China, AICC) 500 millió dolláros (137 milliárd forintos) befektetésével építheti meg a világ legnagyobb repülőgépe, az An-225-ös újabb példányát, jelentette be az Antonov állami repülőgépgyár elnöke.
Az elnök szerint a gép megépítése öt évbe telne, ha a két cég meg tud egyezni. Az Antonov és az AICC augusztusban olyan együttműködési megállapodást írt alá, ami szerint közösen gyártanak majd Antonov-gépeket Kínában.
Az An-225-ös viszont Kijevben épülne,
mondta a gyár elnöke. Az ára a pontos felszereltségétől függene, írja a Reuters.
Az An-225 a világ legnagyobb (mind méretét, mind felszállló tömegét tekintve) üzemelő repülőgépe. 250 tonna hasznos terhet tud szállítani,
szárnyfesztávolsága 88,4 méter (vagyis majdnem annyi, mint egy focipálya hossza).
Az An-225 tervezése 1985-ben kezdődött, eredetileg a szovjet űrprogram kiszolgálására, a Buran űrrepülőgép és az Enyergija hordozórakéta részegységeinek szállítására.
A gépből egyetlen példány épült, ami először 1988. végén repült, azóta is működik.
1988-ban elkezdtek építeni egy második példányt, de az sosem készült el.