Néhány órával azután, hogy Szaúd-Arábia és szövetségesei megszakították a diplomáciai kapcsolatokat Katarral, lezárták szárazföldi és tengeri határukat, valamint légterüket, a kétségbeesett katari lakosok megrohanták boltokat és felvásárolták az alapvető cikkeket.
A tej, a rizs és a csirke villámgyorsan eltűnt a polcokról.
A kereskedelmi kamara elnöke a helyi sajtónak adott nyilatkozatában leszögezte, hogy nem lesz hiány a 2,6 millió lakost számláló országban.
Nem lesz hiány élelmiszerekből és más termékekből sem, mivel az import 95 százaléka légi vagy tengeri úton érkezik
- hangoztatta Kalifa bin Jászem ász-Száni sejk, kiemelve, hogy
élelmiszerből és más fogyasztási cikkekből egy évre elegendő a tartalék.
Becslések szerint Katar élelmiszerszükségletének 90 százalékát fedezi importból. Katar kikötői és repülőterei rendben működtek szerdán és folytatódott a kereskedelmi tevékenység a szaúdi vezetésű bojkottban részt nem vevő országokkal.
Egy névtelenül nyilatkozó kormányzati tisztségviselő közölte, hogy
tárgyalnak Iránnal, Törökországgal és más országokkal élelmiszer és ivóvíz szállításáról, hogy elkerüljék az esetleges hiányt.
A szállítmányokat a Qatar Airways teherszállító gépeivel juttatnák be az országba. Gabonából legalább négy hétre elegendőek a piaci készletek, és a kormány jelentős stratégiai élelmiszertartalékot halmozott fel Dohában - mondta.
A Katarra nehezedő kereskedelmi nyomás újabb jeleként azonban az Evergreen tajvani logisztikai cég és a hongkongi OOCL szerdán közölte, hogy felfüggeszti tengeri áruszállítási szolgáltatását. A világ legnagyobb konténerszállítója, a dán Moller-Maersk már kedden közölte, hogy nem tud árut szállítani Katarba vagy Katarból, mert nem használhatja erre a célra eddigi bázisát, az Egyesült Arab Emírségekben fekvő Dzsebel Ali kikötőt. A Maersk közölte, hogy igyekszik alternatív útvonalakat találni.
Katarnak öt, ebből egy nemzetközi repülőtere, és négy kikötője van.