A CCTV kínai állami televízió szerint a hajó hirtelen lángra kapott, mielőtt elsüllyedt volna. Az olajfoltot a hajóbaleset helyszínétől keletre fedezték fel vasárnap, hosszúsága tizenhat kilométer, szélessége másfél és hat kilométer között mozog, és észlelése óta a többszörösére nőtt, ami tovább táplálja a tengeri élővilágra leselkedő veszély miatti aggodalmakat. A legnagyobb olajszennyezésről lehet beszélni az 1991-es angolai baleset óta, amikor is 260 ezer tonna nyersanyag került a tengerbe egy tarthályhajóból délnyugat-afrikai ország partjainál.
A tartályhajó a panamai Sancsi cég tulajdonában áll, Iránból szállított olajat Dél-Koreába, amikor január 6-án Sanghaj partjaitól kb. 260 km-re összeütközött a hongkongi CF Crystal teherhajóval, ami az Egyesült Államokból szállított gabonát.
Az iráni hatóságok szerint az olajszállító teljes legénysége – 30 iráni és 2 bangladesi állampolgár – meghalt.
A tankeren 136 ezer tonna, nagyon gyúlékony kőolaj koncentrátumot szállítottak.
A kínai hatóságok tájékoztatása szerint a hajó fedélzetén történt robbanások miatt megrepedt a hajótest, és a tengerbe ömlő olaj nagy része lángra kapott. Hétfőn is sűrű füst gomolygott a katasztrófa helyszínét. Szakértők szerint az élővilágában nagyobb kárt okoz az elégő olajnál az, hogy
a hajó elsüllyedése miatt feltehetően a hajótestben maradt olajon kívül a rendkívül mérgező üzemanyag is a tengerbe kerül.