Egyelőre nem lehet tudni, hogy mi okozta a 4 órán át tartó telekommunikációs kimaradást, de a KPN szóvívője azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy
napi 24 órában ellenőrzik a rendszerüket, és nincs okuk hackertámadásra gyanakodni.
A KPN hálózatához kapcsolt vezetékes és mobiltelefonok is érintve voltak, de a legaggasztóbb az volt, hogy
az országos segélyhívó sem volt elérhető.
A mentőszolgálatok alternatív kapcsolattartási lehetőségeket kerestek a közösségi médiában.
A hatóságok megadtak egy alternatív számot, amit hívhattak az emberek, de azt is hibásan, ráadásul csak később javították ki.
A KPN még a holland igazságügyi és belbiztonsági miniszternek is beszámolt kedden, hogy mi volt a probléma.
A holland kormány bejelentette, hogy vizsgálatot indít az országos telefonhálózat meghibásodása miatt. A belbiztonsági miniszter szerint egyebek közt arra is fényt szeretne deríteni,
miként történhetett, hogy a leállás idején a tartalékhálózatok sem működtek.
Amíg a leállás tartott, több rendőrt is az utcákra vezényeltek egész Hollandiában.
A hatóságok azt tanácsolták az embereknek, hogy
bármilyen vészhelyzet esetén egyenesen a kórházba, a rendőrségre vagy a tűzoltósághoz menjenek.
Az eset a politikusok között is téma volt, felfoghatatlannak tartják, hogy a 112-es segélyhívó szám hogy lehet ennyire sebezhető.
Bármi is volt az ok, megmutatta, milyen sebezhetőek vagyunk
- jelentette ki keddi mikroblog-bejegyzésében Arne Weverling parlamenti képviselő.
A KPN közleménye szerint a vállalat vezérigazgatója, Maximo Ibarra távozik a posztjáról, ám hozzáteszi azt is, hogy ennek személyes okai vannak.
A BBC szerint mostanában más szolgáltatónak is volt hálózati problémája. Még korábban júniusban a Vodafone-nál is fennakadások voltak a mobil és vezetékes széllessávú szolgáltatásokat illetően, érintve az Egyesült Királyságot és más országokat is.