Franciaországi infláció: sajt helyett tésztát esznek a franciák

Belgium, bevásárlóközpont, szupermarket, bolt, üzlet, illusztráció, Carrefour
A picture taken on May 6, 2020 shows vegetables arranged in the colours of the Belgian flag during a visit of the Belgian Queen at the Carrefour supermarkets of Mestdagh groupe in Gerpinnes, during a novel coronavirus (COVID-19) pandemic. (Photo by Benoit DOPPAGNE / BELGA / AFP) / Belgium OUT
Vágólapra másolva!
A francia sajtóban vágtázó inflációnak nevezett jelenségre reagálva, a változatos, egészséges és jó minőségű étrendjükre kényes franciák egyre gyakrabban veszik fel főételeik közé a még mindig olcsó alapanyagnak tekinthető tésztát és a rizst, és lemondanak a népeledelnek számító sajtok, vörös húsok és a hal rendszeres fogyasztásáról - írja a BFMTV.
Vágólapra másolva!

Sok francia családnál lekerült a bevásárlólistáról az édesség és a sós snack is.

Az infláció miatt számos étel lekerült az asztalról Franciaországban (illusztráció) Forrás: AFP/Benoit Doppagne

A NielsenIQ piackutató vállalat friss adatai szerint ezzel egy időben egy másik új tendencia is egyértelműen érzékelhető az üzletekben. A francia fogyasztók már számokban mérhető módon fordulnak el a korábban preferált magasabb minőségű – és egyben drágább – biotermékektől és a nagy élelmiszergyártók márkáitól is, helyettük egyre inkább az áruházláncok saját márkáit keresik. Azok közül is a közép és alacsony árkategóriás, úgynevezett eco termékeket.

Számokban mérve, a nagynevű, prémium minőségű és -áru márkáknál 3,4 százalékos visszaesést regisztráltak az év első negyedévében, a biotermékek vásárlása 4,9 százalékkal csökkent, míg a saját márkás, azon belül is a legolcsóbb eco termékek eladása 11 százalékkal nőtt Franciaországban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!