Franciaországi infláció: sajt helyett tésztát esznek a franciák
![Belgium, bevásárlóközpont, szupermarket, bolt, üzlet, illusztráció, Carrefour](https://cdn.origo.hu/2023/12/K8NbNEKiNJR-lvrsJIiBtFuJ_FYBXAjwSA2YNy99UYc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2FiMTkwYWU3YjBlZTRhYjRhODQ5NmRiYTY5NmEyNWZk.webp)
Sok francia családnál lekerült a bevásárlólistáról az édesség és a sós snack is.
A NielsenIQ piackutató vállalat friss adatai szerint ezzel egy időben egy másik új tendencia is egyértelműen érzékelhető az üzletekben. A francia fogyasztók már számokban mérhető módon fordulnak el a korábban preferált magasabb minőségű – és egyben drágább – biotermékektől és a nagy élelmiszergyártók márkáitól is, helyettük egyre inkább az áruházláncok saját márkáit keresik. Azok közül is a közép és alacsony árkategóriás, úgynevezett eco termékeket.
Számokban mérve, a nagynevű, prémium minőségű és -áru márkáknál 3,4 százalékos visszaesést regisztráltak az év első negyedévében, a biotermékek vásárlása 4,9 százalékkal csökkent, míg a saját márkás, azon belül is a legolcsóbb eco termékek eladása 11 százalékkal nőtt Franciaországban.