Egy 47 éves kétgyermekes édesanya, Davina Tavener a férjével utazott még 2014 novemberében egy nyaralásra, amikor három órával a repülés után rosszul lett a Ryanair egyik járatán. A Royal Bolton Kórház mellsebész szakorvosa, aki a járaton tartózkodott, megpróbált segíteni a stewardesseknek és a többi utasnak megmenteni a nőt, de nem sikerült újraéleszteni. Az ügyből értelemszerűen bírósági eljárás lett, mivel a légitársaságot az áldozat családja feljelentette - számolt be az esetről a The Bolton News még 2015-ben.
Clare Garnsey, a Royal Bolton orvosnője később a bíróságon arról beszélt, hogy nem érezte a pulzusát, és úgy vélte, hogy Tavener asszony a repülőgépen halt meg. Szólt arról is, hogy
meglepte, hogy nem volt defibrillátor a fedélzeten, mivel ezek az eszközök létfontosságúak a túlélés szempontjából egy szívroham esetén.
A Ryanair két képviselője, akik megjelentek a bíróság előtt, Chris Grube kapitány, a regionális légi bázis vezetője és Eva Roharikova, a biztonsági főoktató mindketten azt mondták, hogy nem tudnak nyilatkozni arról, hogy a légitársaságnál a jövőben bevezetnék-e a defibrillátorok kötelező használatát.
A Ryanair szóvivője később elmondta: minden szabályozási követelménynek megfelel a járatokon nyújtott orvosi segítségnyújtás, és egyébként törvény nem írja elő, hogy defibrillátorokat kell a fedélzeten tartania.
A Ryanair tehát az életeket mentő defibrillátoron spórolt.
A kétgyermekes asszony tragikus halála annak fényében váltott ki hatalmas botrányt, hogy a Ryanair 2015 májusában 867 millió eurós éves nettó nyereséget jelentett be.
Több mint 100 millió utast szállítottak a 2014-2015-ös üzleti évben úgy, hogy nem volt defibrillátor egyetlen gépen sem.
A botrány ellenére 2015 júniusáig a Ryanair nem volt hajlandó defibrillátort felszerelni a járatain. Michael O'Leary, a légitársaság elnöke bár ígéretet tett rá, hogy minden gépen lesz újraélesztő készülék, de 2016. január 13-án egy Liverpoolba tartó Ryanair járaton még egy utas meghalt. Természetesen nem volt defibrillátor a repülőn - írta a ryanairdontcarecrew.blogspot.com.
Mint arról korábban beszámoltunk,soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat indult a Ryanair ügyében, az ír légitársaság ugyanis az utasaira hárítja a kormány által kivetett extraprofit-különadót. De emellett számos fogyasztóvédelmi panasz érkezett az elmúlt időszakban a diszkontcéggel szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő utastájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban. Amennyiben a hatóság jogsértést állapít meg, a bírság összege kétmilliárd forint is lehet.