Lezuhant a repülőgép, a teljes hokicsapat meghalt a szörnyű tragédiában

Vágólapra másolva!
Az orosz Jaroszlavl' Lokomotiv profi jégkorongcsapatot 2011. szeptember 7-én érte el a végzet. Repülőgépük nem tudott megfelelően felszállni, és nekicsapódott egy kifutópálya-antennának.
Vágólapra másolva!

A 2011-es oroszországi horrorisztikus repülőgép-szerencsétlenségben egy kivételével mindenki meghalt a fedélzeten, köztük egy teljes profi jégkorongcsapat, miután a pilóták nem tudtak biztonságosan felszállni.

"Meg vagyunk b***va"

- ezek voltak a pilóta hátborzongató utolsó szavai, mielőtt a repülőgép lezuhant volna.

26 halálos áldozata volt a szerencsétlenségnek, miután a repülőgép nem tudott megfelelően felszállni, és nekicsapódott egy kifutópálya-antennának.

A pilótafülkében uralkodó zűrzavar vezetett oda, hogy a Jakovlev Jak-42-es éppen csak átjutott a tunosznai repülőtér kerítésén, majd a világítótornyoknak ütközött és lezuhant.

Air Alania Yakovlev Yak 42

Ahogy a gép földet ért tovább csúszott oldalirányban, fákat szaggatott ki, majd átugratott egy csatornán, mielőtt a szemközti partnak csapódott és lángokba borult.

A katasztrófát az okozta, hogy a pilóták bizarr módon felszállás közben a lábukat a fékre tették, de a probléma már azzal kezdődött amikor a felszállásra vonatkozó szabályokat durván semmibe vették.

A pilótafülkében Andrej Szolomenzev kapitány, Igor Zsivelov első tiszt és Vlagyimir Matyusin fedélzeti mérnök ült.

A balesetet egyedül Alekszandr Szizov, a járat szerelője élte túl, aki az utastérben utazott.

YAK-Service Flight 9633

Ahelyett, hogy a gépet a kifutópálya elejéig gurította volna és visszafordult volna, a kapitány furcsa módon úgy döntött, hogy egy kereszteződésből indítja a felszállást, mert úgy gondolta, hogy nincs elég hely a visszaforduláshoz.

Ennek következtében a kifutópályából 300 métert vágtak le, és a gépnek már nem volt elegendő távolság a felszálláshoz.

Mivel az egyik pilóta lenyomta a fékeket, a gyorsulás lelassult, mielőtt a kapitány idő előtt visszahúzta a botkormányt, hogy felemelkedjen a kifutópályáról.

Mivel az orr nem emelkedett fel úgy, ahogyan Szolomenzev szerette volna, megpróbálta még jobban hátrahúzni a botkormányt, és valószínűleg a lábát használva a fékpedálokra is nyomást gyakorolt, hogy megtámaszkodjon.

Szolomenzev feltehetően visszaengedte a botkormányt, amit kollégája, Matyusin összetévesztett azzal, hogy megszakítja a felszállást, ezért kritikusan csökkentette a hajtóművek teljesítményét.

A döbbent Zsivelov válaszul felsikoltott:

"Mi a fenét csinálsz?"

"Felszállni!" kiabált Szolomenzev.

Matyusin erre úgy reagált, hogy visszatolta a gázpedálokat teljes teljesítményre.

Majdnem 400 méterrel a kifutópálya vége után a gép végre a levegőben volt, de ahogy a fékeket kiengedték, a pilóták hirtelen túl nagy sebességre kapcsoltak, és a hajtóművek leálltak.

Solomentsev dermesztő sikolya "Meg vagyunk b***va!" volt az utolsó dolog, amit a pilótafülke hangrögzítője rögzített, mielőtt a gép lezuhant.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről