II. Erzsébet a második világháború idején gépjárműszerelőként és sofőrként szolgált a hadseregnél.
Élete végéig rajonott a különleges autókért. A királynőtől nem állt távol a vezetés sem, gyakran ült volán mögé és kocsikázott a királyi birtokon és annak környékén.
Range Rovers és Daimler csúcskategóriás modellek mellett
gyakran látták egy szerény 2009-es Jaguar X-Type kombival.
A család újonnan vásárolta 2009-ben a mintegy 40 000 dollárért (16 millió forint) érő autót. 2016-ban megváltak tőle, és azóta többször is gazdát cserélt már, mielőtt a múlt héten elárverezték.
Annak ellenére, hogy a kilométer-számlálója 72 544 mérföldet mutat (közel 117 ezer kilométer) a jaguár 48 000 dollárnak (19,2 millió forint) megfelelő összegért kelt el, köszönhetően annak, hogy egykor a királynő tulajdonában volt.
Az összeg lényegesen kevesebb volt, mint az eredetileg Diana hercegnő tulajdonában lévő 1985-ös Ford Escortért fizetett 850 000 dollár (340 millió forint), bár az RS Turbo Series 1 kétszeresen egyedülálló volt, mivel ez volt az egyetlen példánya a feketére festett modellnek - írja a Fox News.
A Jaguar Land Rover II. Erzsébetet azzal köszöntötte platina jubileumán, hogy júniusban egy új Defendert adományozott a brit Vöröskeresztnek a nevében.
Az állami halottaskocsi is egy Jaguar volt, ami szeptemberben Londonon keresztül vitte a királynő koporsóját.
Férje, a néhai Fülöp herceg korábban együtt dolgozott a gyártóval, saját maga tervezte a halottaskocsit, ami egy klasszikus Defender volt. Ezt alakították át egy nyitott fegyveres kocsi típusú járművé.