A nyaralókat szállító gép épp csak végigdübörgött a hamburgi repülőtér kifutópályáján, felszállt, majd hirtelen - a már elért magasságból - lejjebb zökkent- írta a Bild.
A Condor légitársaság pilótái még meg tudták fogni a gépet, de változtatni kellett a tervezett útirányon.
A pilótáknak mintegy 8000 méteres magasságban meg kellett szakítaniuk az Airbus A320-as emelkedését, és München felé kellett fordulniuk.
A repülőgép aztán mintegy 50 perc után, délután 15 óra körül ott szállt le.
A légitársaság gyorsan reagált, egy másik Airbussal, ugyan két órás késéssel, de
még aznap hazarepítette a sokkos állapotba került utasokat.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a repülőgép mennyire sérült meg.
A villámcsapás ijesztő, de nem veszélyes
A szakértők szerint egy ilyen villámcsapás nem igazán veszélyes. Bár nagyon hangos csattanás hallatszik, amikor a villám a repülőgép külső burkolatába csapódik, de az elektromos töltés valójában csak áthalad a repülőgépen, mint egy Faraday-kalitkán, és a gép másik végén a levegőbe távozik.
Minden repülőgép rendelkezik túlfeszültség elleni védelemmel, amelyek megakadályozzák a gép biztonsága szempontjából fontos irányítórendszer meghibásodását. A repülőgép elektronikája sem károsodhat villámcsapás következtében.