Alig több mint két hónappal azután, hogy egy irányíthatatlanná vált teherhajó a baltimore-i Francis Scott Key hídnak ütközött, jelentős károkat és hat ember halálát okozva, szerdán Dél-Karolinában egy nagyon hasonló vízi incidens történt - szerencsére ezúttal a tragédia elmaradt.
A Michigan 7 nevű, közel 300 méter hosszú teherszállító hajó
csaknem 32 km/órás sebességgel száguldott, amikor a személyzet elvesztette az uralmat a hajtóművek felett
és félő volt, hogy a nagy sebeségű hajó nekicsapódik a Ravenel híd egyik pillérének. Végül a charlestoni révkalauzoknak
sikerült elkerülniük a becsapódást, kontrollálták a motorokat és több mérföldnyire a parttól lehorogonyozták a hajót.
Az amerikai parti őrség vizsgálja az esetet.
Amíg a hajó elhaladt a szerkezet alatt, a rendőrök biztonsági okokból teljesen leállították a forgalmat a nyolcsávos hídon, a gyalogosokat és a kerékpárosokat pedig evakuálták. A Libériában, a Mediterrane Shipping Companynál bejegyzett Michigan 7 így is balesetet okozott: zátonyra futott miatta egy kis csónak, amiben két ember könnyebben megsérült.
Sokkal erősebb
Mérnökök szerint a Ravenel híd sokkal fiatalabb és strapabíróbb, mint a két hónapja összeomlott baltimore-i szerkezet és képes lett volna ellenállni a teherhajó becsapódásának. A 2005-ben átadott híd a maga idejében a leghosszabb ferdekábeles hídnak számított Észak-Amerikában. A 4 kilométeres szerkezet főfesztávolsága 1546 méteres. 57 méter magasan ível át a Cooper folyó felett, pilonjai 175 méter magasak. Úgy tervezték, hogy ellenálljon egy 7,3 -es erősségű földrengésnek és a 48 km/h-s széllökéseknek.