Az Egyesült Királyságban több tucatnyi repülőjáratot töröltek, így a CrowdStrike elhibázott szoftverfrissítése utáni harmadik napon is
káosz van a repülőtereken.
Miután pénteken több száz járatot töröltek a Microsoft globális informatikai kiesése miatt, a késések a hétvégén is folytatódtak. Az easyJet eddig 24 járatot törölt London Gatwicken, a British Airways pedig egy tucat járatot törölt a London Heathrow-n vasárnap. Itt a Wiz Air közleménye az informatikai leállásról.
A Heathrow 3-as terminálján több ezer csomag várakozik gazdájára:
Az ausztrál belügyminiszter, Clare O'Neil vasárnap az X-en azt írta, hogy a vállalat közölte az ausztrál szövetségi kormánnyal, hogy "most már közel áll ahhoz, hogy a frissítéssel automatikusan kijavítsa a problémát", ami lehetővé tenné az online rendszerek zavartalan működését. Arról is írtunk, hogy meglepő megoldással állt elő a Microsoft, ennyiszer kell újraindítani a gépet, hogy minden újra normálisan működjön.
Informatikai szakértők azonban arra figyelmeztettek, hogy hetekbe telhet, amíg a globális technológiai infrastruktúra teljesen helyreáll.
A Microsoft szerint 8,5 millió eszközt - a Windows gépek kevesebb mint 1 százalékát - érintette a hiba. A hatalmas fennakadás több ezer járat késését és törlését vonta maga után. Kórházak, háziorvosok, gyógyszertárak, bankok, szupermarketek és vállalkozások milliói érintettek - írja az Independent.
Tegnap arról is írtunk, hogy csalók hamis weboldalakat hoznak létre, hogy „CrowdStrike support” csalásokkal próbálják megtéveszteni az embereket.