Ennyit bukott az informatikai hibán a Delta légitársaság
![delta airlines utasszállító repülőgép airplane légiközlekedés](https://cdn.origo.hu/2024/08/EoD2EylJYmWVUP_hGLMRcCZ7gY4OE_p8PzhJEt8xpXA/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzNjMzVjNDJkMmRkZTQ3MzI5NzBkODFmODU0MDE2YTFi.webp)
Jó eséllyel sosem fog kiderült, hogy ténylegesen mekkora anyagi veszteséget okozott a július közepi globális informatikai katasztrófa. Ennek során a CrowdStrike nevű cég biztonsági szoftveréhez kiadott hibás frissítés kiütötte a vállalatok Windows rendszerű számítógépeit és szervereit, egy szakértő becslése szerint akár több tízmilliárd dollár is lehet a teljes kárérték.
Most megszólalt az ügy által súlyosan érintett Delta Airlines amerikai légitársaság vezérigazgatója, ráadásul hajlandó volt konkrétummal szolgálni. Ed Bastian a CNBC-nek adott interjújában megosztotta, hogy a katasztrófa napjaiban csak a Delta ötezernél is több repülőjáratot volt kénytelen törölni, az informatikusoknak 40 ezer darab szervert kellett egyenként rendbe tenniük.
A repülőjáratok törlése és az utasok kompenzálása olyan 500 millió dollár, azaz 183 milliárd forint veszteséget okozott a légitársaságnak.
Az interjúja során Bastion a Windowst titulálta a legtörékenyebb platformnak, így most a Delta teljesen újragondolja a Microsofttal és a CrowdStrike-kal való kapcsolatát, továbbá vizsgálja a kártérítés kérésével kapcsolatos jogi lehetőségeit.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!