42 ország, összesen 21 000 rendszeresen internetező fogyasztójának online megkérdezésével végeztek felmérést, amiből kiderült, hogy minden harmadik internet használó venne Armani, Gucci, Chanel vagy Versace márkájú luxus holmit, persze csak akkor, ha a pénz nem számítana. A magyar válaszadók az egyedi tervezésű, márkás holmik közül, legtöbben cipőt, majd napszemüveget, végül retikült választanának. A megkérdezett magyarok egyharmada már vásárolt is az ilyen kategóriájú holmikból, s ebben az esetben a rangsort a Givenchy vezeti Armani, Gucci és Versace előtt.
A magyarok szerint a másolt termékek silány minőségűek
A magyarok egyébként is pozitívabban viszonyulnak a divatcikkekhez, mint általában az európaiak, ugyanis amíg az európai válaszadók 75 százaléka gondolja azt, hogy az egyedi tervezésű márkatermékek drágábbak, mint amennyit tulajdonképpen érnek, addig a magyarok csupán 61 százaléka. A márka által képviselt, magas minőség elismerését is jelenti a következő vélemény: a magyar válaszadók csupán 23 százaléka mondja, hogy kizárólag a divatnak hódoló emberek veszik az egyedileg tervezett, nagy márkák termékeit. Sőt, 31 százalék úgy véli, hogy az egyedi márkatermékek sokkal jobb minőségűek, mint a szokásosak. Viszont a megkérdezettek többsége szerint - Magyarországon, de szerte Európában is - a másolt vagy hamisított márkatermékek minősége elmarad a valódiakétól. A magyarok 39 százaléka értett egyet a következő mondattal: "Az egyedileg tervezett márkatermékeket viselő emberek, így próbálják kifejezni társadalmi státuszukat". Az európai átlag, ebben a kérdésben 59 százalék volt.
Olaszok, franciák, amerikaiak hazai pályán
A kutatás egyik, nem meglepő eredménye, hogy a világ divat-központjaiban, Franciaországban, Olaszországban és az USA-ban a fogyasztók lojálisak saját divattervezőikhez. A franciák körében az olyan történelmi francia nevek, mint Yves Saint Laurent - annak ellenére, hogy immár egy olasz divat konglomerátum tulajdona-, Chanel, Dior és Hermes a legerősebbek. A divatot követő olaszok vágyott márkáinak rangsorában pedig Giorgio Armani, Prada, Emporio Armani és Versace alkotja az élcsoportot, valószínűleg még hosszú ideig. Az észak-amerikai vásárlók elsőszámú tervezőjükhöz, Ralph Laurenhez lojálisak, akinek márkaneve a legjobb rangsorolást kapta tőlük az online megkérdezés során.
Forrás: ACNielsen piackutató vállalat