Elkészült a British Airways első óriásgalambja - pontosabban, megvolt eddig is, csak másként nézett ki: repülőgépnek. Most azonban olyan, mint egy galamb, csak kereken ötszázszor akkora.
A londoni olimpia tiszteletére a British Airways úgy döntött, pályázatot ír ki kilenc repülőgépe átfestésére. Több százan jelentkeztek a tavaly júliusi határidőig, közülük választották ki a galamb-tervvel induló Pascal Ansont, akinek műve kedden szállt fel először, Londonból Koppenháhába.
Anson azt mondja, olyasmit akart megvalósítani, aminek láttán az emberek megállnak és elgondolkodnak egy pillanatra. Ezért választotta a galambot, amely hírnöke volt az ókori játékoknak, és főszereplő az 1948-as londoni olimpia ünnepségein is. Ám nem akart "galambszerű" megoldást, így a BA első ízben fogadta el, hogy teljesen átfessenek kilenc gépet, s ne csupán azoknak a farok részét.
Az A319 nem óriásgép - emlékeztet a BBC, amely szerint egy Boeing 747-hez legalább kétezer liter festéket kellett volna kifújni - , a munka mégis nagyon hosszú volt. Tíz csapatnak 950 órát kellett dolgoznia a 33,8 méter hosszú, 34 méter fesztávú Airbuson, amelyre végül ötszáz liter festéket fújtak. Ráadásul az sem volt mindegy, mivel dolgoznak, ugyanis úgynevezett metál festéket nem használhattak, mivel az megzavarja a radarok hullámait.