Vágólapra másolva!
Magyar idő szerint csütörtök hajnalban nagyszabású sajtótájékoztatót tartottak Melbourne-ben, a Forma-1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíj helyszínén. A pilóták közül nyilatkozott David Coulthard (McLaren), Juan Pablo Montoya (Williams) és Michael Schumacher (Ferrari). Két csapatfőnök is jelen volt, Ove Andersson a Toyotát, David Richards a BAR-t képviselte.

Fotó: EPA
A Michelin nem hozta el legújabb fejlesztését, mert a nemzetközi szövetség szabálytalannak találta
Juan Pablo, egy éve még teljesen idegennek számítottál. Most milyen visszatérni Ausztráliába?
Juan Pablo Montoya:

A Williams-csapat rendkívüli erőfeszítéseket tett az elmúlt hónapok tesztjein, valószínűleg ti dolgoztatok a legtöbbet minden szempontból. Mit gondolsz a kocsi fejlődéséről?
JPM: Az ember mindig kicsit többet akar, de azt hiszem, a mi eszközeinkből kihoztuk a legtöbbet. A kocsi megbízhatóbb, mint tavaly, ami nagy dolog. Nem tudjuk, hol tartunk, de ezzel mindenki így van, egészen szombatig.

Ugyanakkor akadt néhány problémátok, ugye?
JPM: Mindenkinek vannak problémái, mégis nagyon bízom a kocsiban; feltétlenül előrelépés a tavalyihoz képest, a kérdés csak, mennyit ér ez másokkal szemben.

Michael, most a tavalyi autót használjátok. Mit gondolsz, a következő versenyeken már bevetitek az újat, vagy inkább maradtok ennél?
Michael Schumacher: Azon múlik, mennyit tudunk majd dolgozni a mostani hétvége és Malajzia között. Egy hetünk lesz tesztelni, ezt feltehetőleg maximálisan kihasználjuk, aztán meglátjuk, milyen munkát tudunk végezni.

Fotó: EPA
Schumacher és Barrichello tolja be a maláj kislány Ferrariját
Alapvetően mi a gond, ami miatt nem az új kocsival jöttetek?
MS:

Bosszant, hogy nem használhatod az új kocsit?
MS: Bizonyos fokig igen. Úgy értem, nem vagyok oda ettől, de mit tehetnék? Ez a helyzet, különben kőkeményen dolgozunk a másik kocsin, amennyit csak lehetséges, ami később talán kifizetődik - kezdetben semmiképp. Hogy mekkora hátrányunk származik ebből - ez az, amit senki nem tud.

Nagy a különbség a két autó között?
MS: Ó igen, mondhatom. Óriásinak tűnik a különbség. Őszintén szólva, nem lehet pontosan megmondani mekkora. Mikor először teszteltem az F2002-est, számos dolog hiányzott, amit az autóra kell rakni. Sosem hasonlítottuk össze közvetlenül a régi és az új kocsit, ehhez versenyeznünk kellene az újjal, eddig ugye erre nem került sor.

Mennyire fontos a Bridgestone első számú csapatának lennetek? Más gyárban is dolgozik nektek egy csapat, számít ez?
MS: Igen is meg nem is. Minden döntésnek pozitív és negatív oldala is van. Korábban két elitcsapatnak szállított a Bridgestone, most csak nekünk, ami elvben azt jelenti, hogy jobban figyelhetnek ránk. De van más tényező is: itt a Sauber, amely ugyancsak erős mostanában, nekünk tudnunk kell, miért.

Fotó: EPA
Felipe Massa és Nick Heidfeld nézi, amint egy őslakos orvul kipingálja a Saubert
Ugyanez a kérdés Davidnek is, harcolni fogtok a Michelin támogatásáért a Williamsszel?
David Coulthard:

Hogyan értékeled az elmúlt hónapok tesztjeit?
DC: Mindenekelőtt nagyon élveztem, hogy nem tesztelek decemberben, így sok energiám maradt januárra és februárra. Több kilométert tettünk az új kocsiba, mint valaha. Papíron tehát nagyobb az esélyünk mindkét autónk célba érésére, úgy néz ki, fejlődtünk valamennyit, de csak az időmérőn és a versenyen mutatkozik meg, mennyit is ér ez.

Hogyan jössz ki új csapattársaddal, Kimi Räikkönennel?
DC: Remekül, köszönöm.

Hiányzik Mika Häkkinen?
DC: Nem lenne fair nemet mondanom, de az igen sem lenne korrekt. Mika jó ember, élveztem, mikor ellene versenyeztem, talán a jövőben folytatjuk majd. Ha nem, leugrunk a Rascasse-ba néhány sörért.

Fotó: EPA
Az újonc Allan McNish (balra) az újonc Toyota-csapat értekezésén
David, mennyire vettél részt a pályán a munkákban?
David Richards:

Sokat változtattatok eddig?
DR: Nem, az első 90 napban elrendezünk néhány dolgot, és addigra világosabb lesz a kép. Majd mikor Imolába megyünk, tartunk egy sajtótájékoztatót erről, ahol elmondjuk, min kell változtatnunk és merre indulunk a jövőben.

Van előre meghatározott tervetek, stratégiátok?
DR: Mit gondolsz?

Mi a helyzet Jacques Villeneuve-vel? Mindenki azt kérdezi, hogyan boldogul Richards Villeneuve-vel.
DR: Nyilván nem lehet valakit megismerni néhány heti közös munka után, de nincs gond. Neki is megvan a munkája, nekem is, mindkettőnknek azonosak a céljai.

Minden versenyre elutazol?
DR: Nagy valószínűséggel igen, e téren egyáltalán nincs probléma.

Mikor lesz legközelebb szabad hétvégéd? 2003-ban?
DR: Sűrű év áll előttem, de nemkevésbé szórakoztató.

Ove, milyen hangulat uralkodik a Toyotánál jelenleg?
Ove Andersson: Kicsit nyugtalanok vagyunk, érthetően. Ez az első versenyünk, és kíváncsian várjuk, hol leszünk vasárnap.

Kicsit idegesek vagytok?
OA: Igen, mondhatom, stresszes, hogyan zajlik majd ez az egész.

Egy időben úgy érezted, kirekesztettek a Forma-1-ből. (A csapatok tiltakoztak, mert a Toyotára nem vonatkozott a novemberi teszttilalom.) Ennek már vége?
OA: Most mindannyiunkat lelkesen üdvözölnek. Nem tudok egyebet mondani, akivel csak találkozunk, szívesen lát. Sokkal jobb a helyzet, mint korábban, megérkeztünk Melbourne-be, és már mi is a nagy család tagjai vagyunk.

Elégedett vagy a dolgok alakulásával, az elmúlt hónapok tesztjeivel?
OA: Hát, szerintem a teszteken mindenki úgy érzi, rengeteg dolga van még. Az első igazán komoly teszt a hétvége lesz, abból kell majd kiindulnunk.

Kezdetben csak annyit mondtatok, "a cél, hogy kvalifikáljuk magunk a versenyre". Még mindig ezt gondoljátok, vagy már más a mérce?
OA: Ennek kell lennie az első számú célnak, mert ha nem kvalifikáljuk magunkat, nem is versenyezhetünk. Az első futamokon tanulni fogunk, fejlődnie kell a csapatnak. A kezdők márpedig kezdők, így meg kell tanulnunk járni, mielőtt futni akarnánk.

Kérdések a közönségtől

A pilótáktól kérdezném: biztonságban érzitek a szerződéseteket Jos Verstappen kirúgása után?
DC: Sajnálom, ami Jos Verstappennel történt. Nem lehet könnyű helyzet, hogy biztos vagy az idei évedben, aztán egyszer csak nincs hol vezetned. Azt hiszem, ennek mögöttes okai vannak, amikről csak az érintettek tudnak. Amíg nem ismerem jobban a tényeket, nem is mondok semmit.

MS: Nincs szerződésem Tommal. (Tom Walkinshow, az Arrows főnöke.)

Melyikőtök a legjobb pilóta a Forma-1-ben?
MS: Melyikőtök a legjobb újságíró?

A leggazdagabb. Tudom, hogy minden pilóta a legjobbnak gondolja magát.
DC: Ez nem egy bokszmeccs vagy ilyesmi, nem pankráció. Egyértelműen bízol a képességeidben, és mind a hárman nyertünk futamot. Michael többet nyert, mint Pablo vagy én, és nem túl szerencsés olyan sráccal versenyezni, aki többet nyert, mint bárki a sportágban, de ez a kíhívás, ez adja meg az egész zamatát; alig várom már, hogy hozzátegyek az eddigi 11 győzelmemhez.

JPM: Hát, nem tudom. Gyerekkorom óta nagy rajongója voltam Sennának, én azt mondanám, Senna a legnagyobb.

David, jobban magadénak érzed már a csapatot, most már a tiéd? Mert korábban Mikáé volt.
DC: Egy ideig az hittem, David Richardshoz beszélsz. (A BAR új főnöke télen váltotta Craig Pollockot.) Ha a csapatnál tudni szeretnének valamit, odajönnek hozzám, és megkérdezik. Ez nagyon kellemes szituáció nekem, ugyanakkor nem becsülöm alá az előttem álló kihívást. Kimi gyors és keményen hajt majd, ám ezt teszem én is.

Úgy érzed, végre mögötted áll az egész csapat?
DC: A téli teszteken nem vett részt mindenki, így erre a kérdésre a szezon közepén tudok majd válaszolni.

Michael, egy elméleti kérdés: Van ötven dollárod egy fogadáshoz. Kinek a nevére tennéd ezen a hétvégén?
MS: Zsebre vágnám.

[stefano.nuovolacchi]

Ajánlat:

Az Ausztrál Nagydíj

Korábban:

Fórum:

Tippeljetek minden futamra!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!