Ilyen szívdöglesztő sportkocsit is tud gyártani a Renault – de nem fog. Azért van még remény...

Fotó: Renault
Vágólapra másolva!
A modern Renault 17-es karbon karosszériával és 272 lóerős hátsó hajtómotorral csábít. Azonban kategorikusan ragaszkodnak ahhoz, hogy nem fogják gyártani.
Vágólapra másolva!
Fotó: Renault

A remény hal meg utoljára. Épp akkor mutatta meg a korábbi slágereit villanyautóként felelevenítő Renault (R4, R5, Twingo) a 17-es kupéjának modernizált változatát, amikor a továbbra is partner Nissan épp bejelentette, hogy a GTR és a Z mellett megkezdte egy harmadik, olcsó(bb) sportkocsi fejlesztését. Utóbbinak műszaki szempontból ideális társa lenne a Renault 17-es modern változata, és akkor igaz lenne a franciák az a kijelentése, miszerint nem tervezik gyártani az itt látható autót. Az ugyanis méregdrága lenne a teljesen karbon váz és -karosszéria miatt, Nissan-testvérként acél karosszériával már egész másként alakulnak a megtérülési számítások…

Fotó: Renault

De visszatérve a jelenhez, egykor a Renault 12-es műszaki alapjára építették fel ezt a sportkupét – mi ezt az autót leginkább Daciaként ismertük, de Ferjáncz Attila az eredeti jóhírét is keltette –, ma pedig teljesen egyedi karbon vázat használtak. A Renault csapatának az 1977-ben született Ora Ïto nevű formatervező segített, aki alapvetően ragaszkodott az eredeti vonalakhoz, de azért 17 centivel kiszélesítették a karosszériát és nem hiányoznak a modern LED-es lámpák se a kocsi orráról és faráról. A barna szín is a hetvenes évekre utal, de azért a lakkba kevert csillámok gondoskodnak arról, hogy nem unalmas szín a Galactic Brown árnyalat.

Fotó: Renault

Az utastérben kihasználták, hogy csak tanulmányról van szó, ezért újra alkották a szabásminta eltúlzásával az üléseket, az elhagyhatatlan központi érintőképernyő mellett pedig 4 darab, külön-külön fészekben elhelyezett kijelző került a kormány mögé.

Fotó: Renault

A karbon váznak és karosszériának köszönhetően villanyautók között egész jónak számít az 1,4 tonnás saját tömeg, igaz, azt nem árulták el, hogy mekkora kapacitású és milyen nehéz maga az akkumulátor. A lényeg a hajtáson van, amiről egy 272 lóerős villanymotor gondoskodik, amelyet a hátsó tengelyre szereltek. A Renault 17 x Ora Ïto először a Chantilly Arts&Elegance rendezvényen lesz látható, majd a Párizsi Autószalonon is jelenése lesz.
 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!