Harmadszor is Vettel
2012. szeptember 22. 12:04
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj szombati szabadedzéséről élőben készített tudósításunkban! Tegnap Sebastian Vettel volt a leggyorsabb az utcai pályán, mindkét pénteki edzést megnyerte, de a két McLaren nem sokkal maradt el tőle. A Ferrari egyelőre visszafogottabb teljesítményt mutatott, nem biztos, hogy bele tudnak szólni a pole pozícióért zajló küzdelembe. Kimi Räikkönen sem volt túl lelkes a Lotus tempóját látva, a Mercedes pedig az új kipufogó teljesítményének kiértékelésével töltötte a pénteki napot.
A délutáni eső miatt tegnap vizes pályán kezdődött meg az első edzés, s bár szombaton sem zárták ki a csapadék lehetőségét, az esőfelhők egyelőre elkerülték a pályát. A levegő 29, a pálya 32 fokos.
Így öthelyes büntetést kap az időmérő után, de nem valószínű, hogy ez komolyabban befolyásolja a rajtpozícióját...
A brit szerint a McLarenen kívül Vettelnek lehet esélye a pole pozíció megszerzésére. A McLaren az elmúlt három futamon a pole-ból indulva nyerte meg a versenyt, most viszont valóban úgy tűnik, hogy egy kisebb formahanyatlás után ismét esélyesnek számít a Red Bull.
A versenyzők szokás szerint egyből kihajtottak a pályára egy ellenőrző körre, ami után rögtön vissza is térnek a bokszba.
Sokkal jobb a tapadás, mint a tegnapi eső után, bár a nem sokkal korábban befejeződött GP2-es verseny után sok gumitörmelék maradt a pályán.
Néhányan már két ellenőrző körön vannak túl, a legtöbb versenyző azonban egy kört tett csak meg, és most a garázsban várakoznak az első komolyabb próbálkozás előtt.
Nehezen hallja, amit a csapat mond neki, ez a probléma tegnap is felmerült a Mercedesnél. A csapat közben figyelmeztette őt, hogy már a versenyen is használatos fékek vannak az autójában.
1:56.339-cel nyitja az edzést, ez természetesen még bőven elmarad a tegnapi legjobb időtől - Vettel 1:49.340-et futott a második edzésen.
Többen is a pályára merészkedtek, és már mért körökkel próbálkoznak. Räikkönen 1:52-es idővel nyitott, és második próbálkozására Kobajasi is javított. Egyelőre mindenki a lágy gumit használja, a szuperlágy keveréket későbbre tartogatják.
Úgy tűnik, várni kell még arra, hogy a spanyol kihajtson a pályára. Bár az ellenőrző kör után a Ferrari azt írta Twitteren, hogy minden rendben van az autókkal, Alonso egyelőre a garázs hátuljában üldögél, szétszedett autója körül pedig több szerelő sürgölődik.
Hülkenberg állt az élre, és di Resta is feljött a harmadik helyre, közéjük Button fért be. A legtöbb versenyző a pályán van, de a Ferrarik és a Red Bullok még nem futottak mért kört.
Túl szélesen fordult, az autó bal hátsó fala érintkezett a fallal, de úgy tűnik, a Sauber nem szenvedett komolyabb károkat. A 9-es kanyart Webber sem tudta bevenni, a bukótérbe kényszerült, de gond nélkül folytathatta a körét.
Hamilton vezet 1:50.223-as idővel, Button 3 tizedes lemaradással a második. Pérez visszatért a garázsba, a Sauber vizsgálja, hogy megsérült-e az autója az előbbi incidens után.
Több versenyző is erre panaszkodik, és eddig a köridők is ezt igazolják. Schumacher rádión szólt a csapatnak, hogy a 14-es kanyar előtt blokkolnak a kerekei, ezért a fékerőelosztással próbálnak játszani.
A német lemenekült a pályáról, miután beragadt a hajtása, a problémát rádión közölte a csapattal. Egy ideig sárga zászlót lengettek miatta az utolsó szektorban, ez több versenyző mért körének keresztbe tett, de most már tiszta a pálya.
Ő az első, aki a mai edzésen bement 1:50 alá, 1:49.614-es idővel vezeti az edzést. A második helyre Alonso jött fel, de majdnem fél másodperc a lemaradása.
Egyelőre nem tudják, miért ragadt be a gázpedál Glock autójában, de mindenképpen megoldást szeretnének találni a problémára, hiszen egy hasonló szituáció nagyon veszélyes lehet.
A német a szokásostól kicsit eltérő íven hajtott be a bokszutcába, így néhány fotóst menekülésre kényszerített. Tegnap Hamiltonnal történt hasonló eset. Schumacher közben új frekvenciát kért a csapatrádión, mert Rosberghez hasonlóan ő sem hallja rendesen, amit mondanak neki.
A Williamsre szerelték fel először a gyorsabb abroncsot, egy tizeddel maradt el Vettel idejétől.
Az alagútnál, ugyanott, ahol Pérez, de a Red Bull hátulja keményebben csapódott a korlátnak. Webber vissza tudott térni a bokszba, de szerencséje van, ha nem sérült meg az autó felfüggesztése.
Az új verzióval sokkal jobban lát. A látási viszonyok folyamatosan változnak, az edzés kezdetén még világos volt, de hamarosan teljesen besötétedik. Webber már vissza is ült az autóba, úgy tűnik, a Red Bull nem sérült meg komolyan.
Az ő autójára is feltették a szuperlágyakat, és rögtön 1:47.947-es időt futott, így most 1,7 másodperccel vezet Senna előtt. A többi élversenyző is a szuperlágyakkal próbálkozik.
Bár Sennát jócskán megelőzte, Vettel idejétől több mint 6 tizeddel elmaradt. A német nem tudott javítani a második próbálkozásával, egy tizeddel futott lassabbat a korábbi körénél. A harmadik helyre Räikkönen jött fel, de az ő hátránya több mint 9 tized.
Glock kivételével. Most már mindenki a szuperlágy gumikat használja, így vélhetően sokan javítanak majd az utolsó percekben.
Petrov törte össze az autóját három perccel az edzés vége előtt. Az orosz a DRS aktiválása után vesztette el uralmát a Caterham felett, az utolsó előtti kanyarban az autó jobb hátsó felével a falnak csapódott, majd nagyon rossz helyen, a bokszutca bejáratánál állt meg.
Az utolsó percekben így már senki nem tudott körözni, ez több versenyző számára is bosszantó lehet, hiszen az edzés végére tartogatták a leggyorsabb körüket. Alonso a piros zászló meglengetésekor épp a pályára készült hajtani, Webber és Button pedig nem is tudtak mért kört futni a szuperlágy gumikon.
Háromból három szabadedzésen volt a leggyorsabb, így ő tekinthető a pole pozíció legnagyobb esélyesének. Végül 3 tizeddel előzte meg Hamiltont, akit további 3 tizedes lemaradással követ Alonso. A negyedik helyre Hülkenberg jött fel az egész hétvégén biztató tempót mutató Force Indiával. A további sorrend: Räikkönen, Massa, di Resta, Rosberg, Senna, Schumacher.
Sebastian Vettel pénteken még óvatosan nyilatkozott a Red Bull szingapúri esélyeiről, a szombati szabadedzésen azonban ismét bebizonyította, hogy komoly esélyekkel száll harcba idei negyedik pole pozíciójáért. A németet ezúttal is egy McLaren, Lewis Hamiltoné követte, a harmadik helyen végző Fernando Alonso nem tudott beleszólni a küzdelmükbe. Az erőviszonyokról most sem kaphattunk teljes képet, hiszen az edzést három perccel a vége előtt piros zászlóval leállították.
Szombaton kegyes volt az időjárás a csapatokkal, száraz pályán kezdődhetett meg az edzés, bár a versenyzők arra panaszkodtak, hogy az aszfalt állapota rosszabb, mint pénteken. Ennek megfelelően fél órát kellett várni az első komolyabb időre, Vettel a lágy gumikon futott 1:49.6-os körével rögtön az élre állt. Az edzés második felében előkerültek a szuperlágy abroncsok, és a német ezeken is legyőzhetetlennek bizonyult: 1:47.947-es eredményével kiharcolt elsőségét senki sem veszélyeztette, az őt leginkább megközelítő Hamilton lemaradása is 3 tized volt.
A világbajnoki éllovas Alonso befért a harmadik helyre, a tempójával azonban nem lehet elégedett, hiszen több mint 6 tizeddel elmaradt Vetteltől. Az edzés végén könnyen hátrébb kerülhetett volna az eredménylistán, Mark Webber és Jenson Button azonban nem tudtak gyors kört futni a szuperlágy gumikon, így csak a 11. és 12. helyen végeztek. A Ferrari az edzés után azt írta a Twitteren, hogy az első három rajtsorba szeretnének bekerülni az időmérőn.
A Force India ismét erősnek bizonyult, Nico Hülkenberg Kimi Räikkönent megelőzve 4. lett, és Paul di Restának is sikerült elcsípnie a 7. helyet. A mezőny egyébként - péntekhez hasonlóan - ezúttal is szétszóródott, a 6. helyen végző Massa lemaradása már másfél másodperc volt. A Sauberek nem remekeltek, Sergio Pérez ráadásul az edzés közepén a korlátot is eltalálta a Sauber jobb hátsó felével, ezután hosszú ideig vizsgálták az autóját a garázsban. Hasonlóan járt Mark Webber is, de őt hamar visszaengedték a pályára, pedig Péreznél keményebben csapta a korlátnak a Red Bullt, így fennállt a veszélye annak, hogy megsérült a felfüggesztése.
A legnagyobb kárt Vitalij Petrov Caterhame szenvedte el, az orosz az utolsó előtti kanyarban vesztette el uralmát az autója felett, és kétszer is eltalálta a falat. A második ütközés jelentős kárt tett az autó jobb hátsó részében, és a Caterham végül nagyon rossz helyen, a bokszutca bejáratánál állt meg. Az edzés utolsó három percében piros zászlót lengettek, így az utolsó percekben már senki nem tudott javítani az idején.