Bottas vezetésével élen maradt a Mercedes Silverstone-ban
2017. július 14. 13:45
A Mercedes fordulhat előnyből a Brit Nagydíj szombatjára és vasárnapjára, mivel az első edzés után a másodikat is behúzta 1-2-vel, méghozzá magabiztos, több mint 3 tizedmásodperces fórral. Az élen Valtteri Bottas végzett, de valószínű, hogy Lewis Hamilton még nála is erősebb időre lehetett volna képes, ha nem csúszik túl az egyik rázókövön a gyors Maggots/Becketts kanyarkombinációnál az időmérő-szimulációján.
A lendületes pályaszakasz másokkal is kibabrált, amiben közrejátszhatott, hogy a széllökések megbolygatták az aerodinamikát a terhelésváltásnál.
A tréning elején Carlos Sainz repült ki a fűre úgy, hogy utána hosszabb szervizre volt szüksége, aztán Hamiltonon kívül Max Verstappen is hibázott itt, majd a hosszú etapján kis szünettel Felipe Massa és Kimi Räikkönen forgott meg nagy tempónál. Az autóját ugyanakkor senki sem törte össze.
Hamilton így a lágy gumis idejével végzett a tabella 2. helyén, 47 ezreddel volt lassabb Bottasnál. A többség a szuperlágy keveréken viszonylag keveset, 2-4 tizedet javított az idején a lágyhoz képest, a britet azonban az élre repíthette volna a nyers tempója.
A Ferrarikat ugyanakkor kényelmesen megelőzte,
amelyek közül ismét Kimi Räikkönen ért el jobb időt, egész pontosan 128 ezreddel verte Sebastian Vettelt. A csapattársak egymás mögé sorakozása, ahogy várható volt, a Red Bull párosával folytatódott mögöttük.
Az üldözőbolyt Nico Hülkenberg vezette, és a 7. helytől a 11.-ig öt különböző csapat pilótája végzett Felipe Massa, Fernando Alonso, Esteban Ocon és Sainz személyében. Jelen állás szerint csak a Sauber lóg ki hátrafelé a mezőnyből.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Szép napot kívánunk kedves Olvasóinknak, 14 órától folytatódik a program Silverstone-ban. A napot a Mercedes indította a legjobban, Bottas és Hamilton több mint 1 másodperccel verte a sokat csúszkáló Räikkönent és Vettelt az első edzésen, és a Red Bullok is befurakodtak közéjük. Előzetesen gyanakodtunk, hogy Ricciardóék bekavarhatnak a nagyágyúk küzdelmébe, és a következő bő másfél órában többet megtudhatunk, ebből lehet-e valami.
A Ferrari új motort vet be a hétvégén, a beszámolók szerint 10 lóerővel tud többet, mint a korábbi változat. Vettel azonban egy olasz lapnak azt mondta, "nem tudja, ez hoz-e változást." Räikkönen szerint az autó egésze számít.
Délelőtt különböző kombinációkban próbálgatták az előző hétvégén bevetett fejlesztéseket, hogy elmélyüljenek bennük. Bár Ausztriában főleg a gumik miatt szenvedtek, úgy érzik, a technikai újításokkal sem stimmelhetett minden. "A gyors kanyarokban kicsit megváltozott a balansz, valami nem működött jól" - mondta Massa. Ő az új orrkúphoz és oldalszárnyakhoz a korábbi változatot kapta meg a pilótafülke melletti oszlopos elemből, csapattársánál, Strollnál mindhárom elemből ellentétes volt a leosztás. Massa 9., Stroll 15. lett délelőtt.
Nem kaptak büntetést azért, mert Sainz autóját veszélyes állapotban küldték a csütörtöki gépátvételre. Erről itt írtunk részletesen.
Maradtak a délelőttihez hasonló körülmények, bár az aszfalt 30 fokra melegedett. A levegő 16 fokos.
Adam Cooper, az ismert szakújságíró először ülhetett kétüléses F1-es autóban a hétvégi betétprogram keretében. Silverstone-ban is a korábbi magyar pilóta, Baumgartner Zsolt vezeti azt az autót, amellyel néhány szerencsést visznek körbe az aktuális versenyhelyszínen.
Két kissrácnak aláírást ad, majd egy hölggyel fotózkodik, mielőtt besétál a motorhome-ba, szóval próbálja feledtetni azokat a kritikákat, melyek szerint nem törődik a rajongóival. Ezt a londoni parádé kihagyása miatt vágták többen a fejéhez.
Délelőtt a tesztpilóta Giovinazzi vezethette az autóját, Magnussen számára most kezdődik a munka. Aki sok időt vesztett még, az Palmer, akinek megint bedöglött a Renault-ja hosszabb időre, és csak késve tudott pályára hajtani.
Hátratett kézzel áll a garázs előtt, és figyeli, ahogy egy orrkúpot elvisznek előtte a szerelők. Megkezdődött az edzés, egyelőre csak Hülkenberg, Grosjean és Kvjat bukkant fel.
Már 8-an hajtottak pályára, igaz, az élmezőnyből még senki. Hülkenberg 1:32.163-mal nyitott a lágy gumin, Grosjean 827 ezred hátránnyal követi.
A McLaren ígéretesen szerepelt az első edzésen, Alonso 8., Vandoorne 10. lett az új motorral. A belga a piros csíkos gumikkal kezdte meg a körözést, úgy néz ki, mindjárt átveszi az 1. helyet.
Sisak nélkül, magányosan figyeli a közvetítést a garázs oldalában, talán műszaki gondja van? Vettel és Räikkönen közben megjelent a pályán, lágy gumival.
Vandoorne eddig élvezhette az 1. helyet, gyors egymásutánban Vettel, Massa és Alonso is megelőzte.
Ricciardo 1:30.148-as ideje most a mérce, Räikkönen meg bejött Vettel elé a 2. helyre. Ocon Massát előzte meg rövid időre, de a brazil visszavágott. Sainz megpördült a Beckettsnél.
Bottas 29.106-tal nyerte a délelőtti edzést a lágy gumin, Räikkönen most közelítette meg ezt 29.161-gyel. De jön Hamilton, és 28.780-cal átveszi a vezetést.
A BBC tudósítója szerint a McLaren azt tervezi, hogy a teljes erőforrás-rendszert kicserélik az autójában szombatra, így formálisan 30 rajthelyes büntetést várhat rá. Eddig csak a -5 hely a biztos az idei ötödik akkumulátor beszerelése miatt.
Eddig a finn diktálja a jobb tempót a hétvégén, egyelőre 7 tizeddel gyorsabb csapattársánál. Hamilton áll az élen, utána jön Räikkönen, Ricciardo, Vettel, Bottas, Massa, Verstappen, Ocon, Pérez, Alonso.
Továbbra sem láttuk a pályán, csapattársa, Wehrlein ellenben most megjelent. Hamilton kicsit lesodródott a 3-as kanyarnál a bukótérbe.
Ehhez a túl keménynek tűnő gumifajtához nem sokszor nyúlnak majd a csapatok a hétvégén, de a finn vele szerezte meg az 5. helyet. Közben Ericsson kijött a pályára.
Most csak 5 pilóta vezet, ezek szerint nemsokára jönnek az időmérő-szimulációk a szuperlágy gumival. A Force Indiák éppenséggel meg is kezdték.
Kicsit késve tűnik fel nekünk, de a spanyol 1:30.2-re javítva kapaszkodott előkelő pozícióba. Ocon nem tudott előrébb lépni a 9. helyről, hiába gyorsult a szuperlágy keveréken.
1:28.496 a finntől, de az utolsó szektorban nem ő jegyezte az eddigi legjobb részidőt. Perceken belül a riválisainak is lesz ideje a legpuhább abroncson.
Räikkönen 438, Vettel 460 ezred hátránnyal sorol be a 3-4. helyre.
Így Bottas marad az élen, igaz, Hamilton az egy fokozattal keményebb gumin is csupán 47 ezredre áll tőle. Hamilton a szélvészgyors Becketts kanyarnál csúszott a kerékvetőn túlra.
Az első hosszabb egyenest követő 6-os számú balosnál rosszul csípte meg a balelső kerékkel a rázókövet, amitől kiforgott. Egy ismétlésen látható, hogy Ricciardónak is bűvészkednie kellett a kormánnyal a Maggotts/Becketts kombinációban.
Az iménti hibájakor durván vágtatott át a kerékvetőkön, lehet, hogy ettől megrongálódott a padlólemeze.
Bottas és Hamilton áll az élen, utánuk Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Massa, Alonso, Verstappen, Ocon, Pérez jön. Verstappen most érkezik a sprintre.
1:29.098-at futott, fél másodperccel jobbat csapattársánál. Ez az 5. helyet jelenti a hollandnak.
Az edzés elején volt egy kalandja a füvön, lehet, hogy akkor megsérült az autója, és ezért nincs még mért köre. Ez mindjárt változhat, ugyanis kint van a pályán.
A versenyzők nemsokára visszatérnek a pihenőből, hogy feltankolva vizsgálják az autó viselkedését. Sainz a 11. helyre jött fel a körével.
Bizonyára azzal a keverékkel, amelyikkel az időmérő-szimulációjában hibázott.
6 mért köréből 5-ben 1:34-et futott, csak egyszer csúszott vissza az 1:35-ös tartományba. A szuperlágy keveréken kezdte a hosszú etapját.
A levegő ugyanúgy 17 fokos, mint az edzés elején volt, az aszfalt hőmérséklete sem ingadozik sokat. Fél óra van hátra a gyakorlásból.
Más irányba indult el a Beckettsnél a terhelésváltásnál, mint amerre kellett volna, ezt a kört bukta. Szinte mindenki a szuperlágy gumival köröz most.
Az egyik éles balosba nehezen fordult be, majd az utolsó kanyar közepén kellett ellenkormányoznia és játszania a gázpedállal. Alapból nem rossz a Williams, Massa a 8. helyet szerezte meg a legjobb idejével.
De a Sky Sports szerint nincs probléma, egyszerűen ez a Mercedes ütemterve. A finn a délelőtti elsősége után vezeti a délutáni rangsort is.
A Hangar egyenesre gyorsítva megforgott, de pont 360 fokkal, úgyhogy máris mehet tovább.
Neki nem jött össze a mutatvány tökéletes 360 fokkal, bár nyilván nem bánja, és örül, hogy nem törte össze az autót. Ugyanúgy a Beckettsnél hibázott, ahogy Massa.
Érdekes, hogy ezen küldte ki versenyszimulációra a Mercedes, hiszen alapból nem valószínű, hogy sok szerep jut neki a futamon, annyira kemény. A többi csapat nem is nagyon tesztelte.
A silverstone-i pálya, amely régen egy katonai légibázis volt, síkságra épült, így gyakran fúj errefelé a szél. Ez is közrejátszhatott a megpördülésekben.
Verstappen meg akarta előzni a Williamst a kör végén, de Massa ellenállt, és bevágott a Red Bull orra elé. 10 perc van az edzés végéig.
Emlékeztetőül a sorrend: Bottas, Hamilton, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Alonso, Ocon.
Hamilton körei a szuperlágy gumis hosszú etapon egyelőre jobbnak tűnnek, mint Vetteléi. Szokásos elemzésünkben alaposabban is elmélyedünk majd bennük.
Előkerült a kockás zászló, a csapatok holnapig a garázsban folytatják a felkészülést a Brit Nagydíjra az adatok elemzésével. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.