Miután a péntek délutáni gyakorlást elmosta az eső, a Japán Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén már száraz pályán körözhettek a csapatok. Igaz, ezúttal sem használhatták ki teljes mértékben a rendelkezésükre álló egy órát,
az edzést ugyanis kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval.
Noha a péntek délelőtti szabadedzésen még Sebastian Vettel futotta meg a legjobb köridőt, a szombati gyakorláson a Mercedes vette át az uralmát. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton úgy végeztek az első két helyen, hogy az elvileg lassabb lágy gumikon futották a legjobb idejüket, míg az összes többi versenyző a szuperlágyakon volt a leggyorsabb. Hamilton egyébként az edzés utolsó perceiben a szuperlágy gumikkal is kihajtott a pályára, de hibázott, és nem fejezte be a mért körét, így be kellett érnie a 2. hellyel.
Az edzés legjobb idejét Bottas futotta meg annak ellenére, hogy alig fél órával az edzés kezdete után összetörte a Mercedest,
és ezután már nem is tudott kihajtani a pályára. A finn a Spoon kanyar kijáratánál fordult túl szélesen, leszaladt a műfűre, majd továbbcsúszva a szalagkorlátot sem tudta elkerülni. A Mercedes első szárnyából több darab is letört, és jobb hátsó defektet is kapott. Az edzést piros zászlóval leállították a törmelékek miatt.
Az újraindítás után néhány perccel ismét meg kellett lengetni a piros zászlókat, ezúttal a másik finn, Kimi Räikkönen miatt. Ő a második Degnernél vesztette el az uralmát az autója felett, és a kavicságyon végigcsúszva a gumifalnak koccant.
Räikkönen így nem is tudott értékelhető köridőt futni, a másik Ferrarival pedig Vettel nem jelentett közvetlen veszélyt a Mercedesekre,
3 tizedes lemaradással lett harmadik. A Red Bullok hátránya ezúttal jelentős volt, a 4. helyezett Max Verstappen több mint 8 tizedet kapott a Mercedesektől, Daniel Ricciardo pedig további 1 tizeddel maradt el tőlük.
Biztató volt a Force India tempója: a három élcsapat autója mögött Esteban Ocon volt a leggyorsabb, alig több mint egy másodperces lemaradással. A McLaren is optimistán várhatja az időmérőt Fernando Alonso 8. helyének köszönhetően, igaz, a spanyol az eredményétől függetlenül a rajtrács hátsó feléből rajtol majd a versenyen. A szabadedzés alapján a Renault pilótái is bízhatnak benne, hogy bejutnak a Q3-ba, a Williamsnek és a Toro Rossónak viszont javulnia kellene ehhez.
Köszöntjük minden korán kelő olvasónkat, rövidesen kezdődik a Japán Nagydíj harmadik szabadedzése. A csapatok minél jobban megpróbálják majd kihasználni a rendelkezésükre álló egy órát, a tegnapi második szabadedzést ugyanis elmosta az eső, értékes idő veszett el a felkészülésből.
A pálya néhány helyen még kicsit nedves, de az előrejelzések alapján száraz nap vár a csapatokra. Jelenleg még felhős az ég, de melegebb van, mint tegnap: a levegő hőmérséklete 21, az aszfalté 28 fok.
A pénteki eső miatt nehéz megjósolni, mi várható a következő két napban, mi azért megpróbáltuk - az esélylatolgatásunkat itt olvashatja. Az első jelek szerint a Japán Nagydíjon is többesélyes küzdelem várható a győzelemért.
A mezőny nagy része már a pályára is hajtott, hogy megtegyék az ellenőrző köreiket. Az első mért kört a Toro Rosso újonca, a második nagydíját teljesítő Pierre Gasly futotta, 1:33.030 az ideje. Tegnap Vettel 1:29.166-ot futott az első edzésen.
Egyelőre a lágy gumikon köröz, 1:29.699-es idővel vette át a vezetést az eredménylistán, amelyen már öt versenyző körideje szerepel.
Ezt Vettel közölte a Ferrarival a csapatrádión. Néhány nedves folt azért még látszik, de várhatóan azok is hamar eltűnnek majd. Közben Vettel is megfutotta az első mért körét, egyelőre csak a 6. helyen áll.
Megfutotta a hétvége eddigi legjobb idejét, 1:29.069-es körrel vezeti az edzést. Már közel a körrekord, amelyet Michael Schumacher 2006-ban ért el 1:28.954-es idővel.
14 ezredet vert Hamilton idejére, 1:29.055 az eddigi legjobb kör. Egyelőre Alonso áll a 3. helyen a McLaren-Hondával, de ez nyilván nem reális eredmény. A Ferrarik most a 7. és 8. helyeket foglalják el, a két Red Bull pedig még mért kört sem futott.
Megfutották az első mért körüket, egyelőre nem túl meggyőző a tempójuk: Verstappen 1,3 másodperces lemaradással a 3., Ricciardo további 4 tizedes hátránnyal követi őt. A Mercedeshez hasonlóan a lágy gumikon futották az idejüket.
Mégpedig az eddigi leggyorsabb versenyző, Bottas miatt: a Spoon kanyar kijáratánál túl szélesen fordult, kihajtott a műfűre - amelyet fel is tépett az autója -, majd a szalagkorlátnak is nekikoccant. Több nagyobb darab leesett az első szárnyából, és jobb hátsó defektet kapott. A törmelékek miatt leállították az edzést.
Pár perccel Bottas incidense előtt a német is elhagyta a pályát a Degner kijáratánál, de a kavicságyon keresztülhajtva végül vissza tudott térni, és folytatni tudta a körözést.
Az állás az edzés felénél: Bottas, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Alonso, Pérez, Massa, Gasly, Stroll, Vettel.
A csapatoknak szűk fél órájuk maradt a körözésre. A versenyzők többsége még a lágy gumikat használja, de egyre több autón tűnnek fel a szuperlágyak is.
A második Degnernél vesztette el az uralmát az autója felett, kitört a Ferrari fara. A finn megpróbált korrigálni, de kiszaladt a kavicságyba, ahol a gumifalnak koccant, és megsérült az autója. Megint lengetik a piros zászlókat.
Már újra is indult a szabadedzés. Vettel rögtön megfutotta az eddigi legjobb idejét, és feljött a 3. helyre, a lemaradása 3 tized. A 3. és 4. helyek között óriási a különbség, Verstappen hátránya Vettelhez képest is 1 másodperc.
Csupán 35 ezred a lemaradása a 4. helyen álló Verstappen mögött. A spanyol azonban mindenképpen a mezőny hátsó feléből kezdi majd meg a futamot, motorcsere miatt 35 rajthelyes büntetést kap az időmérő után.
A Force India pilótája 1:30.109-es körrel jött fel a 4. helyre. Közben Hamilton autójára felrakták a szuperlágy gumikat, ebből akár új körrekord is lehet. A Mercedes nemrég megerősítette, hogy Bottas már nem fog kihajtani a pályára.
A szuperlágy gumikon visszaelőzte Ocont, de a Mercedesekhez képest még mindig több mint 8 tized a hátránya. A két Mercedes a lágy gumikon elért idejével áll az élen, a többiek a szuperlágyat használták.
A csapattársát azonban nem tudja megelőzni, a Mercedesekhez képest pedig majdnem 1 másodperces hátránnyal áll az 5. helyen.
Hamilton végül nem javított, így Bottas annak ellenére az élen végzett, hogy még az edzés első felében összetörte az autóját. A két Mercedes a lágy gumikon nyerte meg az edzést, a többiek viszont a szuperlágyon futották meg a legjobb körüket. A sorrend: Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Ocon, Hülkenberg, Alonso, Pérez, Palmer.