Ricciardo állt a besűrűsödött mezőny élére Mexikóban
2017. október 27. 20:35
A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull egyaránt jól kezdte a mexikói edzésnapot, a délutáni tréningen egyik csapat sem ütötte bottal a riválisai nyomát. Az első hat helyet az ő pilótáik foglalták el, és csupán fél másodperc választotta el az 1. Daniel Ricciardót a 6. Valtteri Bottastól.
Lewis Hamilton a második próbálkozásra ment be 1:18 alá, de kisvártatva Ricciardo 131 ezredet rávert, s mivel ennél jobbat más nem tudott kipréselni, a Red Bull ausztrál versenyzője zárta az élen az edzést. Max Verstappen és Sebastian Vettel rövid ideig egymás kezéből kapkodta ki a 3. helyet, ez végül a hollandhoz került.
A világbajnoki éllovas és szinte reménytelen helyzetben lévő üldözője egyaránt problémába ütközött a gyakorlás első felében:
Hamilton megpördült az egyik gyors kanyarnál, és az egyik szett szuperlágy gumiját azonnal használhatatlanra pörkölte, míg Vettel önhibáján kívül vesztett időt,
mert bekapcsolt az ülése alatt a tűzoltókészüléke. Az égett szag miatt visszatért a bokszba, és át kellett öltöznie.
Némi időt már az edzés elején is vesztett, mert nem készültek el időben néhány alkatrész cseréjével a szerelők, de ekkor nem szenvedett lemaradást, mivel néhány percen senki sem körözhetett – Romain Grosjean defektet kapott, és a célegyenesben szétszóródó gumicafatokat le kellett takarítani. A francia az autóban keletkezett kár miatt nem folytathatta tovább a felkészülést.
A Red Bull táborában sem ment minden flottul:
Pierre Gaslyt korán félreállította egy motorhiba, Brendon Hartley szintén furcsaságokat érzett az erőforrással, Verstappen pedig nem jutott el a hosszú etapokig, mert nála is rakoncátlankodott a motor.
Szép estét mindenkinek! Az első edzésen Bottas végzett az élen Mexikóban Hamilont megelőzve, de ők az ultralágy gumival futották a legjobb idejüket, míg a sorban következő Red Bull és Ferrari pilóták az egy fokozattal keményebb szuperlágyon. A helyi idő szerint délutáni tréningen több kiderül róla, ők mire képesek ezen a pályán. Magyar idő szerint 21 órától folytatás!
Jelen állás szerint az alábbi mértékű hátrasorolások már biztosak az időmérő után: Gasly -5, Alonso -20, Vandoorne -35 rajthely. A McLaren azért szerelt be megint egy rakás motorelemet a szabadon használható készleten felülről, hogy az utolsó két pályán, ahol alapból jobbak lesznek az esélyeik, frissebb elemekkel harcolhassanak.
Az idő amúgy kellemes Mexikóban, a levegő 20, az aszfalt 39 fokos.
Egész héten vitatéma volt a Räikkönen elleni előzése az USA Nagydíj utolsó köréből, valamint a sportfelügyeli testületet szidó nyilatkozata. Némi noszogatásra a holland végül Instagramon elnézést kért utóbbiért, pillanatnyi dühével magyarázza vasárnapi szavait. Mexikóban meghatároztak néhány szabályt a pályaelhagyásokkal kapcsolatban.
A tesztpilóta Alfonso Celis miatt veszíthet az edzésidőből Ocon, ha a Force India szerelői nem tudják időben összetoldozni a délelőtt megsérült autót. Celis az utolsó kanyarnál csúszott a palánkba, de a csapatnál nem tartották jelentősnek a kárt. Nemsokára kiderül, mire jutottak.
Nekik is át kellett adniuk az autót csapatuk tesztpilótáinak az első edzésen, számukra most kezdődik a munka.
Két perc múlva kezdődik az edzés, a levegő már 22, az aszfalt 46 fokos.
Majd Magnussen követi. Vandoorne délelőtt nem tudott mért kört jegyezni, és csak 3 kört tett meg, érthető az igyekezete. Megint a motorjával nem stimmelt valami.
Vandoorne elsőre csak egy ellenőrző körrel nyitott, hogy rendben üzemel-e a McLaren, Magnussen és Grosjean megy tovább. A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner csütörtökön azt mondta, ehhez a pályához "szerinte nincs elég leszorítóerejük, kemény versenyük lesz." Lehet, hogy az autójuknak ez a legrosszabb helyszín.
Az utolsó kanyarnál néz rossz irányba az autója, de csak rövid ideig. Valószínűleg defektet kapott, nem úgy tűnik, hogy hibázott.
Grosjeannak szóltak, hogy bizonyára törmeléktől lyukadt ki a bal hátsó gumija, és a versenyirányítás most piros zászlóval leállította az edzést a széthulló gumidarabok miatt.
Grosjean autójának padlólemezében is kárt tettek a leszakadó gumicafatok, melyeket le kell takarítani a célegyenesről.
Magnussen vezet 1:21.669-cel, aztán jön Hartley, Gasly, Grosjean, Stroll, Ocon, Wehrlein. A stopper ketyeg tovább, ugyanúgy másfél órás lesz az edzés.
Még a megszakítás előtt jelentette rádión, hogy az egyenesekben jobbra-balra rángat az autója. Bizonyára a délelőtti balesettel állhat összefüggésben.
A Sky Sports beszámolója szerint több elemet, közöttük szenzorokat kellett kicserélni a Ferrarijában, csak most lesz újra kész. Legalább nem kerül nagy lépéshátrányba.
A nagytakarítás után Alonso és Hükenberg lép először pályára ultralágy gumin, aztán érkezik Räikkönen is.
"Össze-vissza csúszkál" - mondja még a bokszutcában, és a csapat rászólt, hogy álljon félre. A pálya közben megtelt élettel, már csak Vettelre és Ricciardóra várunk.
1:19.235 a spanyoltól, egyelőre több mint fél másodperccel előzi meg Sainzot és Hülkenberget. Igaz, a Renault-kat a szuperlágy abroncsok küldték ki.
Az egyik gyors kanyarnál vesztette el az uralmat a Mercedes fölött, és megpörkölte a gumikat is, úgyhogy ez a szett szuperlágy valószínűleg használhatatlanná vált.
Csak 142 ezredet vert Alosóra, de ez csalóka, mert a holland a két fokozattal keményebb lágy keveréken ment. Vettel 3. a szuperlágyon, Räikkönen 4. a lágyon.
A hibát megoldotta a McLaren, a belga ismét pályán. Grosjean ellenben a garázsban rostokol a defekt óta, az autója is megsérült benne. Räikkönen feljött a 2. helyre, a hátránya egy tized Verstappentől.
Vettel lassan gurul vissza a bokszba, azt mondja, valami ég, melegnek érzi az ülését.
Az első három helyen álló Verstappen, Räikkönen és Alonso, az 5. Bottas és a 6. Vettel egyaránt így tett. Ricciardo bejött a 4. helyre.
Mindketten egy jobbkanyarból kijövet vesztették el a tapadást, egy sima megpördüléssel megúszták. Ricciardo 1:18.769-cel az élre ugrott (lágy gumi), majd visszatért ő is a bokszba. Hamiltonnak továbbra sincs mért köre.
Az ülése alól, ezt érezhette. Most átöltözik, magára kap egy új overallt. Jelenleg csak öten köröznek.
Az időmérő-szimulációk előtt Ricciardo és Verstappen foglalja el az első két pozíciót, utánuk következik Räikkönen, Alonso, Bottas, Vettel, Pérez, Hülkenberg, Ocon, Sainz. Meg kell említeni, hogy nem egyforma gumikon jegyezték az eredményüket.
És feljött a 7. helyre. Az időmérő-monitor a jelek szerint lefagyott.
Hamilton két kört is repesztett az ultralágy gumin, 1:17.932-cel áll az élen. Bottas ideje 1:18.299.
A középső szektorban csak egyetlen század volt a hátránya, de a kör utolsó részében több időt vesztett, 210 ezred hátránnyal sorol be Hamilton mögé.
Persze nem így akarta, de meg kellett zaboláznia az autóját, amely megbokrosodott a kerékvetőkön. Vettel és a Red Bullok is érkeznek a pályára.
Új név az 1. helyen: Ricciardo 131 ezreddel gyorsabb volt Hamiltonnál, a Red Bull most is gyors. Verstappen 3., 265 ezreddel lemaradva csapattársától.
Hülkenberg a 6., Alonso 7., Sainz 8. perpillanat, mindannyian megelőzik Massát és a Force Indiákat.
Három csapat három versenyzője foglalja el így az első három helyet. Vettel 2,5 tizedre közelítette meg Verstappent.
Egy újabb körre visszavette tőle a 3. helyet, Ricciardótól 163 ezredre faragta le a hátrányát. Az első hat helyezettet fél másodperc fedi le.
Elhagyva az edzés felét, és közeledve a hosszú etapokhoz így állunk: Ricciardo, Hamilton, Verstappen, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Alonso, Sainz, Pérez.
Ő is nekirugaszkodott egy második kísérletre az ultralágy keveréken, de maradt a 4. helyen az előző idejével. .
A Haas közölte, hogy Grosjean nem tér vissza a pályára. Gasly autójával is baj van, a Toro Rosso egyik szerelője maszkban vizsgálja. Verstappen meg arra panaszkodik, hogy kigyorsításnál furán viselkedik a motorja...
A 7. helyet 18.508-cal vette át, Péreztől lefelé mindenkit egy hellyel hátrébb taszított a rangsorban.
Räikkönen és Bottas szintén újra felbukkant. Alonso lemaradása csak szűk 2 tized Bottas Mercedesétől, ez kifejezetten bíztató a McLarennek - talán mégsem kellett volna az a sok új motorelem?
A Toro Rosso motorjával van gond, Gasly sem folytathatja az edzést, tudta meg a Sky Sports.
Azaz az ultralágyon. Most egy 1:21.8-as kört fejezett be.
A 3-as kanyar kijáratánál nem tapadt be úgy a Ferrari hátulja, ahogy várta. Csapattársához hasonlóan az ultralágy gumival megy.
"Furcsa hangot adott az 5-ös kanyar csúcspontjánál" - mondta. A másik Toro Rossóval Gasly edzése már véget ért motorhiba miatt.
A 6-os számú jobbosnál. Az új-zélandi amúgy a 13. helyen áll a tabellán. Nemrég Stroll is elvétette a stadionrészbe vezető jobbkanyart.
Christian Horner a Skynak azt mondta, a motorhibát nem tudják megjavítani az edzés végéig. Verstappennek még hiányozhatnak a hosszú etapos tapasztalatok.
A hosszú etapjának 10. körét teljesíti az ultralágy abroncsokon, az utóbbi körökben 1:22 eleji időket jegyzett. Még 13 perc van hátra.
A legjobb időt futó pilóta most nem vezet. Az élmezőny többi tagja viszont igen.
Checo, Checo! kiabálással buzdítják Pérezt, aki a 8. helyet foglalja el a tabellán. Ricciardo visszatért a pályára, Bottas a lágy gumira váltott.
Emlékezhetünk, korábban már panaszkodott a motorra, és az újabb szokatlan jelek után a Toro Rosso behívta őt a garázsba. Ezzel végleg leparkolhat mára, hiszen már csak 4 perc van az edzésből.
A 11-es kanyarnál sokallt be, kiszélesítette a bukótéren át a pályát.
Besűrűsödött az élmezőny péntek délután, Ricciardüt és a 6. Bottast fél másodperc választotta el, tehát megint jó esély van rá, hogy akár három csapat pilótái csapjanak össze a győzelemért. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval.