Alonso hiába próbálkozott, kudarcba fulladt a szerdai teszt
2018. február 28. 08:45
Totális kudarcba fulladt az F1-es előszezon harmadik tesztnapja Barcelonában, amely során csupán 5 versenyző merészkedett ki a pályára és csak Fernando Alonso tett meg mért kört. Már a kora reggeli órákban nyilvánvalóvá vált, hogy a hóval borított pálya és környéke egyszerűen alkalmatlan arra, hogy F1-es autókat üzemeltessenek rajtuk, ráadásul délig a mentőhelikopter sem tudott felszállni.
A tesztnap első három órája így lényegében tétlenül telt, mindössze a néhány, nyilatkozni hajlandó csapatfőnök kesergett azon, hogy az istállók nem tudtak megállapodni a hétfőtől csütörtökig tartó menetrend átalakításáról, ezért a garázsokban ücsörögve figyelték, hogy teljesen kárba vész a tesztnap, pedig mindenki a teljes felszerelésével jelen van Barcelonában.
Hivatalos megerősítés nem érkezett, de a pletykák szerint a Ferrari, a Williams és a Renault sem támogatta, hogy a mai nap helyett inkább pénteken vagy jövő hétfőn is teszteljen a mezőny, így a kérdés gyorsan eldőlt, hiszen a csapatok részéről egyöntetű álláspont szükséges ahhoz, hogy kérvényezhessék a tervek felülírását az FIA-nál.
Nagy kár, hogy nem találtunk másik napot, amikor pályára léphetünk, mert szerintem a tesztelés nagyon fontos a csapatoknak, főleg nekünk
– kesergett Romain Grosjean, aki helyett holnap Kevin Magnussen kap lehetőséget. – Gondolom, csak azt lehetett volna tenni, hogy kijelölünk egy másik napot, de az nem jött össze. Ezzel együtt kell élnünk és reménykedünk, hogy a jövő héten sokkal simább lesz az időjárás, jobb hőmérsékletekkel. Be kell hoznunk a lemaradást a futás terén.”
Nem is volt kérdés, hogy a mai nap kárba vész, hiszen a csapatok már hétfőn és kedden is panaszkodtak a szélsőségesen alacsony pályahőmérsékletre, ami szinte lehetetlenné tette a versenyszerű autózást Barcelonában. Az istállók többsége hosszú etapokat tervezett, ezért sok lágy és közepes keverékű gumit rendeltek, ezeket képtelenség ilyenkor üzemi hőfokra melegíteni.
A helyzet mára csak rosszabb lett, hiszen tényleg fagypont közelébe süllyedtek a hőmérsékletek, ezért délután hiába tettek gyenge próbálkozásokat a pilóták, kénytelenek voltak belátni, hogy még esőgumikkal sem tudnak közlekedni a pályán. Erre Daniel Ricciardo szolgáltatott bizonyítékot, amikor már az installációs körén a kavicságyban kötött ki, de vissza tudott evickélni a pályára és a boxba.
A mai körülmények az egész mezőnynek nagyon károsak, de talán a McLarennek és Lewis Hamiltonnak jön a legrosszabbul a helyzet. A wokingi istálló hétfőn és kedden is műszaki hibákkal bajlódott, ezért a többiekhez képest kevés kört tettek meg. Hamilton is mindössze 25 körnél jár, miután hétfőn délután már hideg volt, amikor beült, kedden pedig átadta a helyét Valtteri Bottasnak.
Ez azt jelenti, hogy a négyszeres világbajnok az eheti utolsó tesztnap és a rendelkezésre álló nyolc alkalom féltávja előtt nem sokkal kevesebb, mint fél versenytávot teljesített Barcelonában a Mercedes W09-cel, de az ellenfelek körében sem sokkal jobb a helyzet. A körülmények mindenkinél átírják a terveket, így egyelőre azt sem lehet tudni, hogy csütörtökön ki, mennyit vezethet.
A Force Indiánál bejelentették, hogy mexikói pilótájuk, Sergio Pérez kapja meg a lehetőséget, miután a három nap során még egyetlen métert sem tehetett meg a VJM11-gyel. Az eredeti tervek szerint holnap a kanadai Nicolas Latifi vezethetné az autót, de ő már hétfőn reggel beteget jelentett. Holnap Pérez újra próbálkozhat, hátha nagyobb szerencséje lesz.
A Toro Rosso így is megpróbálta kihozni a legtöbbet a napból.
„Kipróbáltunk néhány elemet az autón Melbourne-re készülve, úgyhogy jó néhány alkatrészt véglegesíteni. Szimuláltunk egy rajtot, ellenőriztünk néhány folyamatot és gyakoroltuk a beállítások megváltoztatását, átnéztünk némi adatot, úgyhogy volt, amit el tudtunk végezni. Bosszantó, hogy nem tudtam száraz pályán menni, de biztos vagyok abban, hogy ezt a következő teszten be tudjuk hozni. Az autó vezethetősége egyelőre remek és a megbízhatóság is hibátlan, úgyhogy jól kezdtünk” – összegzett 2 kör után Brendon Hartley.
Az istállók a szerdai napra is nagyon készültek: Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke napközben elárulta, minden éjszaka kisbuszokkal szállítják az új alkatrészeket az angliai és olaszországi gyáraikból, ezzel is indokolta azt, hogy az európai helyszínek helyett miért nem megoldás a számukra vállalhatatlanul drága, közel-keleti tesztpályák használata.
Steiner álláspontját pont a Ferrari igazolta, ahol egy hatalmas dobozt bontogattak délelőtt és egyebek mellett egy motortakaró elemet bányásztak ki belőle. A csapatok gyártási és bevetési ütemtervei szerint a nyolc nap alatt folyamatosan vetnének be új alkatrészeket, de a körülmények miatt hétfőn és kedden is csak alapvető mérési feladatokat tudtak elvégezni.
A hőmérsékletek még akkor sem érték el a Formula-1-es autók üzemeltetéséhez szükséges értékeket, amikor a hőesésből zápor lett
– közölte honlapján a Ferrari. – Nem volt értelme kalandozni [a pályán], mert ilyen hidegben még az esőgumik sem működnek és nem tudtunk volna értelmezhető adatokat generálni az autó teljesítményével kapcsolatban. Délután Kimi [Räikkönen] és a csapat meghozta az egyetlen észszerű döntést és leírták a napot, amit a szabályok miatt később sem lehet behozni.”
A hazai hős, Fernando Alonso azért megpróbált dacolni a körülményekkel. Bő egy órával a zöld zászlók meglengetése után, 13:13-kor ő volt az első, aki pályára lépett, majd a hőesésből záporrá változó égi áldásra is fittyet hányva, az utolsó órában is kimerészkedett az MCL33-mal. Mindössze ennyivel tudott hozzájárulni a nagyjából 50 fős, fizető közönség szórakoztatásához.
Dél körül elállt a hóesés, de így is állt a víz a pályán
– összegzett Robert Kubica, aki csak egy kört ment egész nap. – Megpróbáltuk, de szinte lehetetlen volt bármit is csinálni, ezért a garázsban maradtunk” – mondta. Főnöke, Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója elárulta a szerelők közben a beállítások módosítását gyakorolták az álló autón.
„Próbáljuk úgy alakítani a programunkat, hogy hét napba is beleférjen az eredetileg nyolcra tervezett munka. A téli tesztelés mindig szoros, mert próbálunk a lehető legtöbbet elérni a rendelkezésre álló idő alatt. Ebből most kevesebb jut, de minden csapat küzd ezzel, úgyhogy tudomásul vesszük és továbblépünk” – nyilatkozta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója.
Télen még a pálya még normális esetben sem reprezentatív állapotú arra vonatkozóan, ami később történik az év során.
„Nem szokatlan, hogy az adott körülményekből kell kihozzuk a legtöbbet, aztán ezekre építve fogalmazunk meg várakozásokat a nyárra nézve. Az eheti időjárás csak még extrémebbé teszi a kihívást, mert sokkal nehezebb az autót a működési tartományba hozni.”
Pilóta | Csapat | Modell | Köridő | Kül. | Kör | |
1. | Fernando Alonso | McLaren | MCL33 | 2:18.545 | 11 | |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull | RB14 | 2 | ||
3. | Brendon Hartley | Toro Rosso | STR13 | 2 | ||
4. | Marcus Ericsson | Sauber | C37 | 1 | ||
5. | Robert Kubica | Williams | FW41 | 1 |
Csapat | Kör | Táv (km) |
McLaren | 11 | 51,205 |
Red Bull | 2 | 9,31 |
Sauber | 1 | 4,655 |
Toro Rosso | 2 | 9,31 |
Williams | 1 | 4,655 |
Motor | Kör | Táv (km) |
Honda | 2 | 9,31 |
Mercedes | 1 | 4,655 |
Renault | 13 | 60,515 |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai tesztsorozat harmadik napjának élő közvetítésében! Bizony, két nap már eltelt a nyolcból, ráadásul az időjárás további izgalmakat tartogat. A kezdés előtt ajánljuk az előző két napi összefoglalóinkat!
Szerdára viszont tényleg meg is érkezett, ahogy az időjósok várták. Ez a csapatok tagjainak arcáról biztosan lefagyasztja a mosolyt (ha az eddigi hideg még nem tette), a pályánál viszont örülnek a ritka látványosságnak.
Nos, nem véletlenül hívják ezt téli tesztelésnek - írják a Twitteren.
Kérdéses, hogy ebből ma mennyi érdemi munka lesz, de íme a szerdai névsor:
Ferrari: Kimi Räikkönen
Force India: Sergio Pérez
Haas: Romain Grosjean
McLaren: Fernando Alonso
Mercedes: Lewis Hamilton
Red Bull: Daniel Ricciardo
Renault: Nico Hülkenberg
Sauber: Marcus Ericsson
Toro Rosso: Brendon Hartley
Williams: Lance Stroll, Robert Kubica
Svájcot idézi a reggeli hóesés Barcelonában. F1-es léptékkel mérve ennek a fele sem tréfa.
A Pirelli visszatérése óta általában őket okolják, ha nem elég jó a tapadás a pályán vagy nem lehet elég jól használni az autókat. Nos, téli gumit nem hoztak.
Nem csak a célegyenes környékén esik a hó Barcelonában.
Ezt a Red Bull 2016-ban be is bizonyította, amikor Max Verstappen F1-es autóval repesztett Kitzbühelben.
A zord időjárás miatt már hétfőn felmerült, hogy a csapatok maradjanak pénteken is tesztelni Barcelonában, akár a szerdai nap kihagyásával. Péntekre a Williams lefoglalta a pályát és Claire Williams kedden kijelentette, hogy ők nem kaptak megkeresést, hogy felülvizsgálják a foglalást.
Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport tudósítója szerint minden csapatnak bele kellett volna egyeznie a módosított tervbe, de volt egy istálló, ami ezzel nem értett egyet, így marad az eredeti menetrend, az eheti tesztelés csütörtök délutánig tart. Pedig Carlos Sainz utalt arra, hogy pénteken már más lenne a helyzet.
„Talán lesz megoldás, de nem tudom, hogy a csapatok megegyeznek-e a hosszabbításban. Voltak pletykák erről – idézte a Racefans.net. – Csak szólok, hogy pénteken 17 Celsius-fokos, normális barcelonai idő lesz napsütéssel, úgyhogy én nem bánnám, ha pénteken is tesztelhetnénk és a szerdát kihagynánk. A lehetőség adott, majd meglátjuk, mi lesz” – nyilatkozta kedd este.
A kenyai sportminisztérium a Twitteren jelentette be, hogy Jean Todt FIA elnök látogatása nyomán rali-világbajnoki "Szafari projektcsapatot" hoz létre és irodákat nyitottak nekik.
A barcelonai teszt helyszínére kedden csak ízelítőnek, szerdán viszont rendesen is megérkezett a havazás. Michelisz Norbert korábbi csapata, a JAS Motorsport is küzdött az idei Francia Nagydíj helyszínén, Paul Ricardon a keddi tesztnapjuk során. Az olasz csapat a Honda NSX-GT-t próbálta tesztelni, több-kevesebb sikerrel.
Will Buxton riporter szerint délelőtt és délután is 20-20 kört kötelezően elő kellene írni a versenyzőknek vagy egész napos médiamunkát. Szerinte gyorsan választanának.
A teszt ma még el sem kezdődött, de hivatalosan megszakították, mert a mentőhelikopterek nem tudnak felszállni. A pálya tájékoztatása szerint azonban a közönséget beengedik, úgyhogy valami előbb-utóbb lesz. Készültünk erre a helyzetre is, az eddigi érdekességekkel folytatjuk a közvetítést!
Az viszonylag közismert, hogy az F1-es autókat és gumikat nem téli üzemmódra tervezik, a leghidegebb általában Silverstone-ban és Spában van, de ott is nagyon ritka, hogy az aszfalt hőmérséklete 10 Celsius fok körül van. Barcelonában kedden ennél is hidegebb volt, ráadásul a hó is esett, de nem csak ez nehezítette a csapatok dolgát, hanem a gumiválasztás is. Az első két nap alapján rendesen bevásároltak közepes és lágy keverékű abroncsokból.
„Decemberben választottunk gumikat a tesztelésre – nyilatkozta Guillaume Rocquelin, a Red Bull vezető versenymérnöke. – Ilyenkor az ember mindig arra törekszik, hogy következetesen viselkedő abroncsokkal dolgozhasson, de ez általában olyan, ami igen állóképes, vagyis nagyon nehéz működésre bírni őket. Plusz, ahogy Daniel [Ricciardo] elmondta [hétfőn], az új aszfaltréteg miatt nagyon gyenge a tapadás, ezért nehéz tapasztalatokat szerezni. Ez bosszantó, de ezzel minden csapat küzd. Módosítani kell az eheti céljainkat, de próbálunk a lehető legtöbb pontot kipipálni.”
Hétfő után tegnap nem kapott lehetőséget, de ma ismét autóba ülhet(ne) Nico Hülkenberg. Az alábbi, látványos videót az első tesztnapon rögzítették a sisakjára szerelt kameráról. Ha annyi haszna lesz a glóriának, hogy rákényszeríti a Liberty Mediát az egyébként évtizedek óta létező sisakkamerák használatára, talán megéri a vizuális környezetszennyezés.
Carlos Sainz egyébként panaszkodott a glória miatt, mert bár száraz pályán néhány kör után már észre sem vette, hogy ott van, esőben útban volt neki a szerkezet.
„Amikor elkezdett esni egy kissé, a glória miatt az esőcseppek nem jelentek meg a sisakrostélyon. Nem igazán láttam, hogy esik-e vagy sem. Az ember ilyenkor csak a kezével és a valagával érzi, hogy milyen a tapadás – magyarázta. – Ez a fajta eső nagyon zavaró, mert az ember nem tudja, hogy nyomhatja-e 100%-osan vagy sem. Meg kell tippelni a boxfalon ülőkkel, hogy mennyire esik, mert a rostély teljesen száraz maradt, kint meg esett.”
Havas képekkel indul a tesztelés harmadik napi galériája.
---- separator ----gallery-content-type:33797e02-058d-4542-8778-626a7a92bb6b---- separator ----Esztétikai szempontból a glória eddig a legrosszabb megoldásnak tűnik a fejvédelemre, mert az idei autók formatervébe sem sikerült rendesen integrálni az egyébként oda nem illő szénszál-titánium ötvözetű keretet. Bár az FIA-t ez nem érdekli túlságosan, az IndyCarban szélvédőt teszteltek, úgyhogy talán van még remény, hogy egyszer leváltják az F1-ben is a glóriát, bár az alábbi, Photoshoppal manipulált kép alapján az aero szélvédővel sem biztos, hogy beljebb lennénk.
Feltalálják magukat a Mercedesnél, a hungaroringi teszt alatt tavaly egész nap legóztak, most hóembert építenek Barcelonában.
A Liberty Media rövid közvélemény-kutatást indított az 1000. F1-es futammal kapcsolatban. Ez a 2019-es versenynaptár második fordulója lenne, de úgy tűnik, a Liberty-nél abban sem biztosak, hogy a korábban a világbajnokság részeként lefutott Indianapolis 500-as futamokat beleszámolják-e az összesítésbe. Most Ön is segíthet nekik, ha kitölti az angol nyelvű űrlapot.
A kényszerszünet jó alkalom arra, hogy tisztelegjünk a sportbírók előtt, akik lehetővé teszik, hogy megrendezzék az autóversenyeket. A bátor és precíz munkájuk nélkül ez egyszerűen nem lenne lehetséges.
A mentőhelikopter ugyan egyelőre nem tud repülni és egyébként is meglepő lenne, ha havas bukóterek mellett a pályára engednék az autókat, de az aszfaltcsíkot legalább takarítják, így van remény arra, hogy ma is lesz tesztelés.
Éppen a BMW tulajdonában állt a csapat, amikor 2007-ben ők is "havas pályára" léptek St. Moritz-ban. Az F1.07-es volánja mögött Nick Heidfeld ült.
Valószínűleg a Renault-nál indítanak, mielőtt előveszik a jégkaparót a kesztyűtartóból.
Az Autosport úgy tudja, lesznek autók a pályán, ha feloldják a piros zászlós pályazárást, mert különleges fotókat lehet majd készíteni.
„A pályának egy nagy része okés, de a célegyenesben még mindig van némi havas eső a pályán. Ennél is fontosabb, hogy a mentőhelikopter nem tud felszállni, úgyhogy egyelőre nincs mód [a teszt] elkezdésére – jelentette Craig Slater, a Sky Sports riportere. – Még legalább néhány óráig nem várható a kezdés."
„A csapatok ezt ma kénytelenek lenyelni, ráadásul [a holtidő] igen sokba kerül nekik. Mindannyian itt vannak, mindenki fizetést kap, kibérelték a pályát, úgyhogy a csapatok lényegében pénzt égetnek azzal, hogy csak üldögélnek a garázsban. Ezt maguknak keresték, mert mindannyian beleegyezhettek volna abba, hogy ma nem lépnek pályára, aztán csütörtökön és pénteken 12-15 fokos napsütésben dolgozhattak volna" – mondta Ted Kravitz, a Sky Sports riportere.
Egyre több helyen bukkan fel a Mercedes hóembere. Legutóbb Lewis Hamilton autója mellett látták.
Ha már Hamilton szóba került az előző posztban, érdemes megjegyezni, hogy a négyszeres világbajnok híresen utálja a tesztelést, ezért kedden valószínűleg nehéz döntést hozott:
„Mivel az időjárási körülmények össze-vissza változnak és [hétfőn] pályaidőt vesztettünk, észszerű volt, hogy délután is Valtteri [Bottas] maradjon az autóban – kommentálta a keddi programot. – Miután délelőtt már vezetett, már összeszokott az autóval és körülbelül másfél óra pályaidőt vesztettünk volna a versenyzőcserével. Nem igazán tudtuk, hogy jó idő jön-e vagy sem, úgy döntöttem, hogy feláldozom az én időmet annak érdekében, hogy a csapat jobban megismerje az autót a terv lefuttatása révén.”
A Renault erőforrását már hallottuk ma járni és belestek a Sauberhez is, ahol a mérnökök ugyanúgy bújják az adatokat, mintha a pályán lenne az autójuk.
Úgy tűnik, maga az aszfaltcsík nem jeges, de ettől függetlenül nagyon hideg, körülötte hó van és a mentőhelikopter sem tud egyelőre repülni.
A lengyel pilóta még tegnap vezethette a Williams FW41-est, a nap végén lehetősége nyílt a rajtokat is gyakorolni, pedig elvileg csak akkor versenyezhet majd az autóval, ha Lance Stroll vagy Szergej Szirotkin kidől a sorból. Érdekesség, hogy a barcelonai pálya aszfaltja annyira új, hogy egyelőre csak az első néhány sorba festették fel a rajtkockákat.
Egy Reddit-felhasználó, Neverwish parádésan összefoglalta, hogy milyen lenne az F1, ha a csapatok autóversenyzés helyett hógolyóznának.
Mercedes: Aggodalmaskodnának, hogy a Ferrari és a Red Bull versenyképesebb hógolyókat készítenek, aztán az övék 10 km/órával gyorsabban repülne mindenki másénál.
Ferrari: Azzal fenyegetőznének, hogy kiszállnak a bajnokságból, miután az FIA javasolná, hogy csökkentsék a hógolyó eldobásához használt ujjak számát 5-ről 3-ra.
Red Bull: Mindenki lelkesen csodálná a gyönyörű, ikozaéder alakú hógolyójukat, de csalódást keltenek, mert végül csak egy átlagos hógolyót mutatnak be.
McLaren: Három kemény év után, amit a levegőben széteső hógolyókkal szenvednek végig, a McLaren bizakodik, mert lecserélték a hó-beszállítójukat. Az első dobásnál aztán kificamodik a csuklójuk.
Force India: Valahogy remek hógolyókat készítenek abból a hóból, amit a parkolóban, a szélvédőről szednek össze. Sajnos, aztán egymást dobálják velük.
Renault: Rikító sárga hógolyóval állnak elő, de senki sem akarja tudni, hogyan csinálták.
Williams: Egyenesben nagyon gyorsan repülő hógolyójuk van, de szélben úgy zuhan a földre, mint egy kő.
Toro Rosso: A McLaren korábbi hó-beszállítójával állnak össze. A hógolyó rögtön messzebb repül és nem is esik szét.
Haas: A hógolyó felét a Ferrari készítette.
Sauber: Zűrzavar alakul ki, amikor egyszerre hárman állítják, hogy leigazolták őket hógolyózni.
Kicsit komolyabb vizekre evezve, ha van meglepetés az első két tesztnap alapján a havazás mellett, az mindenképpen a Toro Rosso, de főleg a benne végre üzemelő Honda erőforrás. A japánok motorja két nap alatt összesen 175 kört, vagyis majdnem 815 kilométert tett meg látható hiba nélkül. Lassan eljutunk oda, hogy a McLaren visszasírja őket, hiszen a wokingi istálló két nap alatt csak 88 körig jutott, ami nem egész 410 kilométer. Hétfőn a hátsó futómű, kedden a kipufogórendszer makacsolta meg magát az MCL33-ason.
Alighanem ma nem kap megrovást azért, mert lekéste a munkaidő kezdetét.
Lance Stroll is sétálni indult a paddockban.
A Red Bullnál valaki viszont korábban kelt, mert az autóját már befedte a hó.
A Toro Rossónál egyébként menetrend szerint 6:45-kor indulnak a szerelők a pályára a szállodából.
Feltételezve, hogy a pálya egyelőre nem esett el. Reméljük a legjobbakat!
A havazás láttán többször felmerül a kérdés, hogy a korábbi évekkel ellentétben az F1 mezőnye miért nem a kellemesen meleg Közel-Keleten tesztel.
A költség csak a bahreini utazás egyik szelete. Az sem könnyű, de a logisztika sem
– nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Autosportnak. – Például, amikor [2016-ban] először itt voltunk, szó volt arról, hogy [a mezőny] menjen Bahreinbe vagy Abu-Dzabiba. Ezt újoncként nem tudtuk volna megtenni, mert repülnünk kellett volna.”
„Önöknek fogalma sincs, hogy mennyi új alkatrész érkezik az autókhoz minden nap. Angliában vagy Olaszországban berakják [az alkatrészeket] egy kisbuszba és 8 óra vezetéssel ideérnek. Az embereink oda-vissza utaznak minden nap. Ha Bahreinbe megyünk, arra fel kell készülni és ez mindenkire ugyanígy igaz. Utána viszont néhány csapat magángéppel repülne oda-vissza, minden éjjel.”
Még több részlet arról, mennyire megborítaná a terveket, ha a csapatok a zord Európa helyett a Közel-Keletre utaznának.
„Ha Bahreinbe mennénk, az autó teljes gyártási ütemtervét meg kellene változtatni emiatt – foglalta össze Andrew Green, a Force India technikai igazgatója az Autosportnak. – Elég nagy feladat a számunkra, hogy lecsípjünk mondjuk egy hetet az autó építéséből, különösen amikor meg vagyunk feszítve a glória beépítésével és azzal, hogy egy héttel hamarabb becsomagoljuk a konténereket Bahreinbe. Ha a jövő héten lesz négy szép napunk, akkor mi rendben leszünk.”
Viszonylag jó hír, hogy az Auto Motor und Sport információja szerint 11 órától már nem hó, hanem csak eső fog esni a barcelonai pálya térségében, ez azonban rögtön aligha hoz megváltást, mert a lap az egyik csapattól megtudta, hogy 10 fokos pályahőmérséklet alatt nemigen hajtanak majd ki, mert a gumik egyszerűen nem tapadnak. A pálya jelenleg 2 fokos.
"Nem tudom, hogy ez most Finnország vagy Spanyolország" - írta a sajátos humorú Ferrari-pilóta.
Lényegében az első teszt fele eltelt, így érdemes megnézni, hogy hol állnak a motorgyártók a futásteljesítmény terén. A Mercedes összesen három autóval eddig 449 kört, vagyis 2090 kilométert futott, a 2. helyezett a Renault (a McLaren botladozásai ellenére is) 424 körrel és 1973 kilométerrel, utánuk jön a Ferrari 384 körrel és 1787 kilométerrel, majd a Honda 175 körrel és 815 kilométerrel.
Azt ki kell emelni, hogy a gyári csapatok hétfőn és kedden nagyobb gondok nélkül gyűjthették a köröket, a Renault-nál a McLaren és a Red Bull is vesztett időt az autójuk műszaki gondjaival, a Haasnál pedig Kevin Magnussen megpördülése miatt rostokoltak sokáig a boxban a keddi nap folyamán. A Honda mindössze egy autót lát el, a többiek egyenként hármat.
A MiniDrivers című rajzfilmsorozat készítője a Twitteren emlékeztetett, hogy Bahreinben is megtréfálta már az időjárás a csapatokat, csak ott nem hóvihar, hanem homokvihar akadályozta a munkát.
Legalábbis az eddigi szavazatok alapján, de van még idő változtatni ezen. Továbbra is várjuk a voksokat!
---- separator ----voting-content-type:8c60fb63-b4af-45ff-b1ee-1b68187ee179---- separator ----A szezon végén elhagyja őket és az egész F1-et is az eddigi névadó főszponzoruk, a Martini, ezzel az 50 éve létező, látványos arculat is eltűnik a sportágból. Claire Williams kiemelte, hogy partnerük elérte az üzleti céljait a szponzoráció révén, azt azonban érdemes megjegyezni, hogy a Santander és az Allianz után újabb komoly cég fordít teljesen hátat az F1-nek.
Nem állítjuk, hogy nem lenne jobb versenyautókat nézegetni, de ritka érdekes tájképek készültek Barcelonában,
---- separator ----gallery-content-type:33797e02-058d-4542-8778-626a7a92bb6b---- separator ----A Haas a Twitteren jelentette be, hogy tegnap után ma sem lesz ebédszünet Barcelonában 13 és 14 óra között. Reméljük, egy bő reggelire azért volt idő!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kijelentette, a 2019-es motorszállítói szerződésükkel kapcsolatban „minden nyitott” és „figyeljük, mi alakul a Toro Rossónál, de nincsenek elvárásaink a szezon előtt.”
A Renault már tavaly jelezte, hogy szívesen leadnák a gyakran elégedetlenkedő ügyfelüket, mivel 2015-ben is csak azért állapodtak meg újra a Red Bull-lal, mert a szabályok erre kötelezték őket. A Honda révén azonban már más is kész ellátni motorokkal a korábbi világbajnok istállót. Cyril Abiteboul azt mondta, a Red Bull határidőt fog kapni. Az FIA előzetes jelleggel május 15-ig akarja tudni, hogy ki, milyen motorral indul 2019-ben és a Renault is erre fog hivatkozni.
„Van egy határidő, amíg a Red Bull Racingnek el kell döntenie, hogy mit akarnak a jövőre nézve. Ez már ismert, benne van a Sportszabályzatban – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője. – Május végéig tudni kell, hogy melyik gyártó melyik ügyfeleket szolgálja ki. A mi részünkről ez lesz a határidő.” Azt viszont hozzátette, hogy később még lehet technikai részleteken egyeztetni és véglegesíteni a szerződést. Leszögezte, az sem aggasztja őket, ha a Red Bull nem marad a Renault partnere. „Mindig is azt mondtuk, hogy nagyon rossz üzlet a motorszállítás.”
A Renault már hétfőn is beszólt a Red Bullnak a Twitteren: „Gratulálunk Daniel Ricciardónak, hogy az R-kuc-kuc-T-meghajtású autójával már 100-szor körbeért a pályán.”
F1-es autókkal nem lehet közlekedni a pályán, a versenyirányítás azonban rendszeresen ellenőrzi az aszfaltcsík állapotát. Az egyik körükről belső kamerás felvételt is közöltek, amin egy remek előzés is látható a 3-as szektorban.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a Ferrari és a Renault is ellenzi, hogy átírják az idei előszezoni tesztekre vonatkozó terveket és módosítsák a tesztnapok idejét és számát. E két csapat gátolhatta meg a mai nap törlését is, miközben a McLaren azt erőlteti, hogy a jövő héten több tesztnap legyen az eredetileg tervezettnél és állítólag folyamatosan köremaileket küldözgetnek ezzel kapcsolatban. Minden módosítást el kell fogadnia az összes csapatnak, az FIA-nak és a Pirellinek is.
Néhány csapat próbált tenni valamit, de valakik, valahol mindig nemet mondtak. El tudják képzelni, hogy akár ketten is megegyezünk valamiben, nem, hogy tízen?
– mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Autosportnak. – Egyhangú szavazás kell a sportszabályzat pontjainak felülbírálásához, nem mondhatjuk csak úgy, hogy valami legyen máshogy. Szerintem az FIA belemenne, ha kérvényeznénk, először viszont [a csapatoknak] kell megegyezniük, addig felesleges bevonni az FIA-t.”
Korábban felmerült, hogy a mai nap helyett pénteken vagy szombaton folytatódjon a munka Barcelonában, de az előbbi napot a Williams, az utóbbit a Ferrari foglalta le filmforgatás céljára. Egy névtelenségbe burkolózó csapattag az Autosportnak azt mondta az ötletről: „A Williams és a Ferrari már nemet mondott, úgyhogy ez nem fog megtörténni vagy nem történhet meg."
A fagyos Barcelonában talán most arra gondolnak a csapatoknál, hogy majd a Hungaroringen milyen jó idő lesz. Reméljük, tényleg így lesz, most viszont Mogyoródon is havazik.
Nem az ő találkozásuk lett a tavalyi legszebb sportpillanat a Laureus-díjra szavazók szerint, a Mercedest azonban díjazták.
Biztosan autogramot is kap majd Lewis Hamiltontól, közös képük már van is. :)
Aztán 18:00-ig remélhetőleg meg sem állunk, ebédszünet legalábbis nem lesz.
Az időmérés szerint a teszt státusza hivatalosan zöld zászlós, ezért mostantól kihajthatnak az autók a pályára. Mivel az aszfalt még mindig csak 3 fokos, nagy forgalomra nem lehet számítani, de a lehetőség legalább már adott.
Mivel ma már három óra eltelt F1-es autó nélkül a pályán, idézzük fel, milyen is, amikor a pilóták akcióba lépnek. Tegnap Sebastian Vettel üldözte, majd meg is előzte Valtteri Bottast.
Délelőtt a Williams arra kereste a választ, hogy vajon hány újságíró fér be egyszerre a motorhome-jukba egy Robert Kubica sajtótájékoztató alkalmából.
A lengyel pilóta "irrelevánsnak" nevezte, hogy tegnap 0,327 másodperccel gyorsabb volt Szergej Szirotkinnál, aki elhappolta előle a Williams versenyzői ülését, Andrew Benson, a BBC tudósítója viszont azt írta, (nagy betűvel) hogy HA hasonló üzemanyagszinttel ment a két pilóta, akkor érdemes figyelembe venni, hogy Kubica egy 12 körös etap 3. körében, Szirotkin pedig egy kilenckörös etap utolsó fordulójában érte el a legjobb eredményét, így az elméleti különbség 0,8 másodpercre nő közöttük.
Azt mondta, le kellene már szállni arról, hogy milyen kompromisszumot okoznak a 2011-es ralibalesetben elszenvedett sérülései.
„Ha állítok valamit [az autón], rögtön azt mondják, hogy korlátozásaim vannak. Be kellene fejeznünk az erről szóló találgatásokat. Ha be tudok szállni az autóba és el tudom végezni a munkámat, akkor szerintem minden rendben. Vannak persze korlátaim, de ezeket soha sem próbáltam titkolni. Az a baj, hogy mindenkivel túl őszinte vagyok és folyamatos a kérdezősködés. Abba kellene már hagyni” – idézte Andrew Benson, a BBC tudósítója a Twitteren.
Tényleg "meglengették" a zöld zászlót, de az idő ettől még nem lett annyival jobb, hogy a csapatok igyekezzenek a pályára.
„Tudom, hogy mindenki az időket nézegeti és láttam a kommenteket is, amelyek szerint Abu-Dzabiban 1,5 másodperccel lassabb voltam. Ezt kissé furcsállottam, de végül is, nem számít. Az a lényeg, hogy beülök egy új autóba és 20 kör elteltével már jól tudom vezetni, nagy előkészületek nélkül is.”
(Andrew Benson, BBC)
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hétfőn azt mondta a Sky Sportsnak, hogy szinte össze van nőve a Mercedes és a Ferrari csapata, példaként említette, hogy a két csapat egymás bemutatóját is megemlítette a közösségi médiában.
Valószínűleg erre reflektált a Mercedes is a Twitteren, amikor azt írták: "Kissé zaklatott ez a hét, ezért úgy gondoltuk, ez hasznos lehet a munkatársainknak az F1-es boxutcában. A felső a Mercedes, az alsó a Ferrari. Red Bull, mindig számíthatsz ránk!"
Az optimista tweetelő szerint valaki hamarosan pályára léphet, bár a két dolog egyáltalán nincs összefüggésben egymással. Lehet, hogy csak rendszerellenőrzéseket futtatnak, ahogy a Renault-nál például már korábban is tették.
„Azt remélem és hiszem, hogy az idei csomagunkkal mindkét autónk révén pontokat szerezhetünk minden versenyen. Ez magabiztossá tesz minket és e mentén építhetjük fel a stratégiákat. Minden szempontból sok munka vár még ránk, de lépésről lépésre haladunk" – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője.
A country-s beütésű, "Téli tesztelés" című dalban bevallja, hogy borzasztó az énektudása, de nagyon unatkozik a semmittevés miatt.
Az Auto Motor und Sport szerint nagyjából 50 szurkoló lehet a helyszíni lelátókon, valószínűleg közöttük vannak ők is:
Mindössze 1-2 fokos levegő hőmérséklet mellett ez igazán tisztelendő teljesítmény!
Festőmestere, Jens Munser mutatta meg a négyszeres világbajnok fejvédőjét. Kérdés, hogy ez meddig marad, mert Vettel folyamatosan változtatja sisakjának megjelenését.
A mezőnyben többen is váltottak az idei szezonra, Valtteri Bottas például pályázat útján választotta ki az idei sisakfestését, ezzel Lewis Hamilton példáját követte, aki tavaly bízta a rajongókra a feladatot, idén viszont visszatért a 2016 végéig használt színeihez.
Élelmes szurkolók már be is vásároltak a csapat új téli sapkájából. Mivel Angliában is hasonló idő van, mint Barcelonában, ez most jól is jön Dave-nek.
Úgy tűnik, a Ferrari nagy előnnyel vezet a szavazásunkon, ami arról szól, hogy Önök szerint melyik a legszebb idei autó a mezőnyben. Most arra lennénk kíváncsiak, hogy kinek szurkolnak az idei szezon során?
---- separator ----voting-content-type:bacbd69d-c8da-401b-abf8-d46cb81e321d---- separator ----Köszönjük a voksokat!
Néhány éve az F1 is állandó résztvevője a barcelonai teszteléssel párhuzamosan zajló Mobile World Congress szakkiállításnak. Korábban a Qualcomm vendégeként Lewis Hamilton és (az akkor még a Mercedest erősítő) Paddy Lowe is pódiumbeszélgetésen vett részt, idén a McLaren képviseletében Zak Brown és Fernando Alonso vette át a helyüket.
A csapatok ilyenkor bemutatóautókkal is megjelennek, ezek általában korábbi modellek aktuális színekre festve, rosszabb esetben oda nem illő karosszériaelemekkel is ellátva. A McLaren egy tavalyi MCL32-t vitt idei, papaja sárga színekben, a Ferrari pedig egy 2015-ös SF-15T-t, szintén az idei vörös árnyalattal.
---- separator ----gallery-content-type:e2388a7a-2fc3-4ef2-8f7b-04e234d084ab---- separator ----Ezt a McLaren jelentette be a Twitteren. Készülődnek, bár Alonso még kabátban viccelődik a szerelőivel.
Alonso esőgumikkal pályára lépett a hideg barcelonai teszt 3. napján! Persze, egy installációs kör végén vissza is tért a boxba, de ez normális körülmények között is így lenne.
Látványos képek az MCL33 mai egyetlen köréről.
Eric Boullier udvariasan, de keményen bírálta az ellenfeleket, akik a teszt menetrendjének átalakítása ellen vannak.
„Ez nyilvánvalóan kidobott pénz. Korábban megállapodtunk, hogy spórolunk és csak 8 napot tesztelünk, de ezekre szükségünk van, hogy már az első futamtól rendes műsort tudjunk nyújtani. Most itt vagyunk, a pályát egyébként is lefoglaltuk két hétre, ezért átrendezhetnénk a napokat. Tudjuk, hogy vasárnaptól jobb lesz az idő, úgyhogy ez tiszta pénzkidobás így és csak az önös érdekekről szól” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
A következő önkéntes Daniel Ricciardo a Red Bull színeiben. Ezzel ma a Renault motorjai már a 2. körüknél tartanak! Ez egyelőre nem is fog növekedni, mert Ricciardo visszaiszkolt a boxba.
Noha a Williams - a McLarennel és a Red Bull-lal ellentétben - még nem lépett ma pályára, a britek odafigyelnek a részletekre. A Twitteren köszöntötték fel egykori pilótájukat, az 1978-as F1-es világbajnokot, Mario Andrettit. Az olasz születésű amerikai kiválóság ma ünnepli 78. születésnapját. Isten éltesse!
A Red Bull ausztrál versenyzője egyetlen bemelegítő kör után visszavonult a garázs melegébe. A szerelők rögtön rádobták a kerekekre a gumimelegítő paplanokat, hogy azok se fázzanak.
"Az autó eddig jól megy a hóban. Első hely a délelőtti edzésen" - írta ki a Twitterre, miután kiszállt a McLarenből. Egyetlen installációs kör áll a spanyol neve mellett.
A barcelonai téli tesztelés nyújtotta az első lehetőséget arra, hogy az F1-es pilóták gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek a glóriáról. Ahogy a rajongók, úgy a versenyzők sem szeretik az idéntől kötelezővé tett fejvédő szerkezetet, ráadásul – mint az Barcelonában kiderült – a glória (halo) bizonyos esetekben akadályozza a kilátást.
Hogy mely versenyzőknek tetszik és kik utálják a glóriát, megtudhatja cikkünkből!
Hamarosan a Sauber-Alfa Romeo is feliratkozhat a pályára kimerészkedők listájára. Erre utal ez a fotó, amelyen Marcus Ericsson beöltözve közelít a C37 felé.
Pályára hajtott a harmadik autó is, a Sauber C37, Marcus Ericssonnal a kormánynál. A csapat annyit kért tőle, hogy ne csináljon semmi őrültséget, hozza vissza épségben a kocsit. Ez legfeljebb egy-két installációs körre enged következtetni.
A Sauber-Alfa svéd versenyzője kiment, megtett egy kört, majd a célegyenes helyett a boxutca felé vette az irányt. Ahogy sejthető volt, egyetlen installációs kört tett meg, esőgumikon.
Régebbi vágású F1-rajongó Olvasóink még emlékezhetnek rá, hogy a Ferrarinak bizony nem mindig ment olyan fényesen, mint például tavaly. Az olasz istálló a '70-es évek elején csak vergődött az F1-ben, és hogy kilábaljanak a válságból, mindenféle újításokat kipróbáltak. Mauro Forghieri az 1973-as idényre tervezte a 312 B2-est, ami az olasz sajtótól hamar kiérdemelte a "Spazzaneve", azaz "Hókotró" gúnynevet. Elég a képre pillantani, hogy megértsük, miért.
A Toro Rosso most tette közzé, hogy francia pilótájuk, a mai szabadnapos Pierre Gasly délután 3 órától várja a rajongók kérdéseit a Twitteren. Bátorítjuk azokat az Olvasóinkat, akik rendelkeznek saját Twitter-fiókkal, hogy kérdezzenek az F2-es bajnoktól. Mi addig figyelünk (a többi kérdésre is), a legérdekesebbeket pedig megosztjuk itt, a GPHírek élő tesztközvetítésében.
A mai (majdnem-)tesztnap legjellemzőbb képe: a Pirelli F1-es gumikeverékei a Circuit de Barcelona-Catalunya paddockjában, vastag hólepel alatt.
De csak azért, mert a Red Bull ausztrálja közben kimerészkedett még egy körre. Ezúttal sem haladt át a célegyenesen, a végén bekanyarodott a boxutcába, de miután Ricciardo neve mellett imár 2 kör áll (szemben Alonso és Ericsson 1-1 körével), az F1 mókamestere "átvette a vezetést".
A Toro Rosso és Pierre Gasly után a Haas F1 Team is kérdezz-felelek "játékot" szervezett Romain Grosjeannak. A francia F1-es pilóták rangidősét már lehet kérdezni Twitteren, de a válaszait tartalmazó videó csak később kerül ki a Facebookra a csapata szerint.
Eddigi két installációs köre közül az egyikben (nem tudni pontosan, melyikben) Daniel Ricciardo a pályát szegélyező kavicságyat is megjárta, amiről a Sky Sports F1 lesifotója tanúskodik. Az ausztrál az új RB14 silverstone-i bemutatóján is lecsúszott a pályáról, amiről egy napig hallgattak, ám a mai világban, ahol a sztárok minden mozdulatát mobiltelefonos kamerákkal figyelik, az ilyesmit nem lehet sokáig titokban tartani. Most sem tudták.
Így írja le a Red Bull Racing Daniel Ricciardo eddigi két belemegítő körét. Barcelonában a levegő mindössze 2, a pálya 4,5 Celsius-fokos, így bátran kijelenthetjük, hogy az időjárási körülmények alkalmatlanok az F1-es tesztelésre.
Közben a brit szakmai sajtót a Liberty Media digitális F1-es közvetítésekre vonatkozó bejelentése tartja lázban. A Liberty digitális üzletágának igazgatója, Frank Arthofer arról számolt be, hogy ötmillió új előfizetőt akarnak szerezni az új OTT (interneten fogható) közvetítésekre. Ez előfizetőnként 100 amerikai dollárral (nagyjából ennyi lesz az éves előfizetés díja) számolva 500 millió dollár bevételt jelentene, ami – Adam Cooper F1-szakíró szerint – magasan fölötte van a Bernie Ecclestone által realizált bevételeknek.
A Magyarországon is elérhető internetes F1-közvetítésről, a Liberty "előzés-kémeinek" bevetéséről és a kamerák áthelyezéséről szóló írásunkat itt olvashatja el.
A Circuit de Catalunyán jelen lévő újságírók arra panaszkodnak, hogy a hidegnek több káros mellékhatása is van. Az Auto, Motor und Sport riportere szerint a fázós pilóták és csapatvezetők amint lehet, eltűnnek a garázsok, illetve a motorhome-ok mélyén, nem állnak le beszélgetni a paddockban, ahogy az egyébként a napfényes tesztnapok délutánján lenni szokott. Így viszont nehéz információkat szerezni. A pálya sajtótermében immár megszokott internet-kimaradásokkal szemben az imént az áram ment el néhány másodpercre, de az internet legalább működött - számoltak be a kollégák Twitteren.
...a rajongók kérdéseire! Mint korábban már utaltunk rá, a Toro Rosso francia pilótája, a 2016-os GP2-es (mai nevén F2-es) bajnok a Twitteren várja az angol vagy francia nyelvű kérdéseket. A legérdekesebb kérdéseket (és válaszokat) mi is közölni fogjuk - magyarul.
Valtteri Bottas az első két tesztnapon vezethette a Mercedes AMG W09-est Barcelonában. Gyakran felteszik neki a kérdést: mi lesz, ha alkalomadtán gyorsabb lesz, mint világbajnok csapattársa, Lewis Hamilton? Bottas azonban nem akar felfordulást maga körül,. "A pszichológiai játszmák nem az én stílusom, energiapazarlás lenne ilyesmibe belemenni" - mondja a halvérű finn.
Az incidens még tegnap történt, amikor a pálya legalább száraz, így használható állapotban volt. A Sauber monacói újonca alatt a 4-es kanyar közepén ingott meg a C37-es, amit már nem tudott megfogni. A szerelők másfél óra alatt rendbehozták az autót, így Leclerc a 81 megtett körével a keddi nap egyik legszorgalmasabb "úttörőjének" bizonyult.
Reggel még hózápor keserítette meg a Barcelonában dolgozó F1-es csapattagok életét, ami délelőtt elállt. Azóta havas eső, most pedig már eső esik - jelenti a Williams. Ha úgy vesszük, javul az idő.
A Monacói Nagydíj a Formula-1-es versenynaptár kihagyhatatlan része, 1950 óta 64 alkalommal (azaz majdnem minden évben) vendégeskedett ott a száguldó cirkusz mezőnye. A minállam azonban nem sok helyi születésű versenyzővel büszkélkedhet. Mi csupán három monacói F1-es pilótáról tudunk.
Louis Chiron 15 nagydíjon állt rajthoz 1950 és 1955 között (Maserati, Talbot, OSCA és Lancia autókkal), minden idők legidősebb F1-es pilótája lett, amikor részt vett utolsó futamán, az 1955-ös Monacói Nagydíjon.
Olivier Beretta 9 versenyen állt rajthoz 1994-ben a Larrousse-Forddal, pontot azonban egyszer sem szerzett.
A Sauber újonca, Charles Leclerc a harmadik született monacói, aki többre viheti mindkét elődjénél, ha azt vesszük, hogy tavaly fölényesen nyerte az F2-es bajnoki címet.
Robert Kubica is úgy dönt, megnézi, milyenek a Pirelli esőgumijai Barcelonában. Néhány percig bizonytalanság uralkodott abban a tekintetben, hogy melyik Williams-pilóta (Kubica vagy Stroll) vezeti az autót, a két időmérő monitoron ugyanis elérő nevek jelentek meg. Kiderült: Kubica ment ki a pályára.
Alonso, Ricciardo, Ericsson és Kubica után most Brendon Hartley szánta rá magát, hogy a heves esőzés ellenére kihajtson a pályára a Toro Rossóval. Technikai, adatgyűjtési értelemben ennek sok értelmét nem látjuk - az viszont igaz, hogy az F1-ben tavaly év végén bemutatkozott új-zélandi minden egyes megtett körrel tanulhat valami újat. Egyetlen installációs körre futotta Hartley-tól.
Noha a kiscsapatok közé szokás sorolni, évek óta komoly fejlesztői munka folyik a Toro Rossónál is. A faenzai gárda angol technikai igazgatóját, James Keyt az egyik legjobbnak tartják a szakmában, 2013-ban a Saubert hagyta ott a "bikások" kedvéért. Az idei autó, az STR13 legnagyobb újdonsága a Honda-motor, amely eddig meglepően jól muzsikál (nem volt még említésre méltó műszaki problémájuk a teszten), de az aerodinamikai részleg munkája is jól látható ezen a képen, az STR13 kompakt, hátrafelé keskenyedő részén.
Nesze semmi, fogd meg jól! Ez jut eszünkbe a mai, harmadik tesztnap eredménylistájáról.
A mai barcelonai időjárást elnézve adja magát a kérdés: vajon miért nem használják ki a csapatok a vizes pályát a Pirelli vizesgumijainak a kipróbálására? Tavaly az olasz gumigyártó sok pénzt fizetett azért, hogy mesterségesen fellocsolják a pályát (Le Castellet-ben és Barcelonában is), majd amikor természetes esővíz borítja az aszfaltot, a csapatok nem hajlandóak kimozdulni a garázsaikból.
A Sky Sports News riportere, Craig Slater élő adásban, szomorú, már-már elcsukló hangon számolt be a barcelonai F1-es pálya paddockjából arról, hogy a Mercedes ma reggel épített hóembere vízzé vált. Így múlik el az F1-es hóemberek dicsősége (is).
A Mercedesnél nem törődtek bele abba, hogy a reggel épített (nagy) hóemberük a délután folyamán elolvadt. Egy kisebb rokonát "bemutatták" a motorhome-ban kávézgató Valtteri Bottasnak, és a beszámoló szerint "szinte azonnal szót értettek egymással". Még mondja valaki, hogy a németeknek nincs humorérzékük!
Amíg Barcelonában már mindenki a mai tesztnapból hátra lévő perceket számolja, engedjék meg, hogy Kedves Olvasóink figyelmébe ajánljuk az Origo GPHírek új blogpartnerét, az F1 Classic blogot.
A blogot az elismert magyar F1-es szakíró, Méhes Károly jegyzi. Ha érdeklődnek a Formula-1 színes múltja, a legérdekesebb, legmeghökkentőbb történetek iránt, ajánljuk szíves figyelmükbe - például - a Juan-Manuel Fangio rendhagyó búcsújáról készült bejegyzést.
A nagy semmittevés közepette Valtteri Bottas meglátogatta régi kollégáit, barátait a szomszédos Williamsnél. Bottas Sir Frank Williams csapatánál mutatkozott be az F1-ben még 2013-ban. Négy szezont húzott le a grove-i gárda szolgálatában és 9 dobogós helyezést szerzett, mielőtt Nico Rosberg hirtelen jött visszavonulása miatt a Mercedes tavaly januárban kivetette rá a hálóját.
A Mercedes a Twitteren élcelődött a Williams kedves gesztusán, megjegyezték, hogy "visszakérik" Valtterit a holnapi tesztnapra.
A barcelonai tesztelésre (legalábbis a mai napra) kidobott pénzt sajnálja a Red Bull Racing.
"Mindent egybevetve megspóroltunk volna magunknak egy rakás pénzt, ha Silverstone-ban tartottuk volna meg ezt a tesztet" - morfondíroznak a bikások. Jogosan háborognak, ma öt versenyző összesen hat kört tett meg a pályán. Ennyit talán még a hóval borított Silverstone-ban is összehoztak volna.
A RaceFans.net szurkolói honlap tudósítójának, Fritz-Dieter Renckennek sikerült megszereznie a Liberty Mediától azoknak az országoknak a listáját, amelyekben elérhető lesz az idén induló online F1-es közvetítés. A listán összesen 58 ilyen ország, illetve földrajzi terület szerepel, viszont nagyon komoly F1-es hagyományokkal rendelkező államok, mint Nagy-Britannia, Olaszország, Brazília vagy Japán (a Liberty szerződéses kötöttségei miatt) nem.
Jó hír viszont, hogy a 15 európai ország között, amelyekben elérhetővé teszik majd az online közvetítéseket, Magyarország neve is szerepel. A lista érdekessége, hogy amíg Olaszországban - a Sky Italia digitális F1-es közvetítésre vonatkozó kizárólagos joga miatt - a Liberty nem engedélyezi a versenyek élő streamelését, addig a többségében osztrákok lakta Dél-Tirollal kivételt tesznek.
A Ferrari ma egy árva kört sem tett meg a barcelonai pályán, az F1-es tudoroknak ígynem maradt más választásuk, mint hogy a keddi fotók közül csemegézzenek.
A Racecar Engineering magazin Twitteren közzétet képein az úgynevezett flow-viz festék nyomai láthatóak Sebastian Vettel autójának a hátsó szárnyán. Az aerdinamikai mérnökök a folyadék szétterüléséből meg tudják állapítani, hogyan örvénylik a levegő menet közben az autó egyes alkatrészei körül.
Fernando Alonso újabb három installációs kört tett meg a pályán. Ha a (nem létező) köridején nem is tud javítani, a körszámát még feltornázhatja. A spanyolnak egyetlen logikus célja lehet ezzel: hogy a McLaren (a körök száma alapján) hivatalosan elsőként zárjon egy F1-es tesztnapot, amire nagyon régen nem volt példa.
A kétszeres világbajnok ezzel hivatalosan a 3. tesztnap eredménylistájának élére ugrik. A McLaren szerint Alonso rendszerellenőrzést végez. Az övén kívül csak Ricciardo (Red Bull), Ericsson (Sauber), Kubica (Williams) és Hartley (Toro Rosso) neve mellett áll legalább egy installációs kör; a Mercedes, a Ferrari, a Force India és a Renault versenyautói egész nap a garázsban pihentek.
Versenyzőjük, Brendon Hartley ismét magára öltötte a bukósisakot, újabb rendszerellenőrző körökkel kívánják zárni ezt a rendhagyó (nem éppen pozitív értelemben) F1-es tesztnapot.
Fernando Alonso befejezte az első (és talán a mai utolsó) körét, 2:21,268 perces ideje megerősíti a spanyolt és a McLarent az eredménylista első helyén. Csak 8 órát és 50 percet kellett erre várnunk...
Videón a nap első - és talán utolsó - mért körének a vége Barcelonából: Fernando Alonso, McLaren-Renault, 2:21,268 perc.
Egyedül Fernando Alonso teljesített mért köröket szerdán, így a McLaren spanyolja zárta az élen a barcelonai (majdnem-)tesztelés 3. napját. Alonso a zárás előtti pillanatban 2:18,545 percre javította a saját, addigi idejét, összesen 11 kört tett meg. Másodikként Daniel Ricciardót (Red Bull), harmadikként Brendon Hartley-t (Toro Rosso), negyedikként Marcus Ericssont (Sauber), ötödikként Robert Kubicát (Williams) ragsorolták, mért idő nélkül.
Köszönjük az egész napi figyelmüket, várjuk Önöket vissza holnap reggel 9 órától, az első teszt negyedik, befejező napjára!
A rendhagyó barcelonai tesztnapról szóló beszámolónk már olvasható a GPHíreken.