Sebastian Vettel nyert Melbourne-ben, Hamilton hiába üldözte
2018. március 25. 06:52
A Mercedes, és különösen Lewis Hamilton pénteken és szombaton látott lehengerlő formája után
meglepetéssel startolt a Forma-1 2018-as szezonja: a Ferrari nyert Melbourne-ben.
A tavalyi Ausztrál GP-hez hasonlóan Sebastian Vettel és a Scuderia ismét a boxban nyerte meg a versenyt (egy évvel ezelőtt egy jobb kerékcserével, most pedig a két lerobbant Haas miatt pályára küldött Safety Carnak köszönhetően), de
Kimi Räikkönen biztos kézzel megszerzett 3. helye arra utal, hogy a Ferrari versenytempója egyáltalán nem marad el a Mercedesé mögött.
Hamilton simán eljött a rajtnál a pole pozícióból, mögé a két Ferrari, Räikkönen és Vettel sorolt be. Kevin Magnussen a külső ívre helyezkedett, ezzel meglepte Max Verstappent, átvette tőle a 4. pozíciót. A másik Red Bullt hajtó Daniel Ricciardo maradt a 8. helyen, Grosjean és Hülkenberg mögött. Valtteri Bottasnak, aki az időmérő edzésen 27 g-vel csapódott a korlátnak, ezért nem érezte jól magát a rajt előtt, szintén nem sikerült jól a rajt, a finn az első köröket a 15. helyen töltötte.
Bottas első éles előzésére a 10. körig kellett várni, akkor Ocon Force Indiáját hagyta maga mögött. Nem sokkal ezután
Verstappen borzolta a kedélyeket, aki – miután a gumik túlmelegedésére panaszkodott – elvesztette a türelmét a Haas mögött, és egy 360 fokos piruettet mutatott be.
A holland a kilencedik helyre tudott visszaállni. Nem sokkal később Pierre Gasly autója lassult le, kékes füst szállt ki a Toro Rossóból – kiderült, hogy a Honda elszenvedte az idei első motorhibáját, ami a francia kiállásához vezetett.
Hamilton az élen egyenletes tempót diktált, az angol előnye először a 16. körben haladta meg a 3 másodpercet Räikkönennel, illetve a finnt szorosan követő Vettellel szemben.
Räikkönen nyitotta meg a kerékcserék sorát a 19. körben, az ultralágyak helyett a lágy (sárga) gumikat kapta meg, közben csak egy pozíciót veszített. A Mercedes azonnal reagált, a következő fordulóban kihívták Hamiltont, aki a finnhez hasonlóan a lágy abroncsokon tért vissza a pályára.
A vezetés ezzel Sebastian Vettel ölébe hullott, aki csendesen már a biztonsági autó beküldéséért fohászkodott.
A Haas-Ferrarik remeklése a 22. fordulóig tartott. Magnussen a negyedik helyről állt ki kereket cserélni, de alig hogy visszatért a pályára, félrehúzódott és megállt. A dán a rádióban futóműhibát jelzett, de úgy tűnt, hogy a szerelők rögzítették rosszul a bal hátsó kereket. Percekkel később ráfagyott a mosoly Günther Steiner csapatvezető arcára:
Grosjean autója is megállt, a két Haas két körön belül kiesett!
Mivel mindkét leállás közvetlenül a kerékcsere után történt, vélhetően a Haas új kerékrögzítési rendszere okozta a bajokat.
A virtuális biztonsági autót kihasználva a vezető Vettel, illetve a Haas F1 problémái után a 4. helyre felzárkózó Ricciardo is kiállt a gumifrissítésre. Általános meglepetésre Vettel megtartotta a vezetést, ami joggal aggasztotta Hamiltont.
Én hibáztam, vagy a (virtuális) Safety car miatt kerültünk hátrányba?"
– kérdezte tanácstalanul rádión keresztül a Mercedestől. A világbajnok nem hibázott, inkább a Ferrarinak volt szerencséje a Safety Carral, illetve azzal, hogy kivárták a megfelelő pillanatot a cserére.
Féltáv után, a 32. kör végén engedték el újra a mezőnyt, Vettel megőrizte a vezetést Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, a csendesen előrelopakodó Alonso (McLaren), Verstappen, Hülkenberg és Bottas előtt. A következő 10-12 perc feszülten, de helycserék nélkül telt el.
Hamilton nem akarta szem elől téveszteni Vettelt, DRS-távolságon belülre zárkózott fel, de a Ferrari-pilótának voltak még tartalékai.
A 46. fordulóban Vettel 1:26,785 perccel megfutotta a verseny addigi legjobb körét, amire Hamilton 1:26.523-mal válaszolt, jelezve, hogy versenytempóra a Ferrari partiban van a Mercedesszel. Ez jó előjel volt a szezon egészére nézve.
Hamilton a verseny hajrájára fordulva berádiózott a Mercedesnek: „Nyomhatom már neki? Szóljatok, ha igen!", amivel egyértelművé tette a szándékait. Nem sokkal ezután, a 47. fordulóban azonban elfékezte magát, ezzel Vettel újra 3 másodperces előnyhöz jutott. A világbajnok körről körre dolgozta le a hátrányát.
Räikkönennek közben hátrafelé kellett figyelnie, Ricciardo ugyanis egyre közelített hozzá.
A Haas-Ferrarik balszerencséjéből profitáló Fernando Alonso az ötödik hellyre lopakodott előre a McLaren-Renault-val, az ő visszapillantó tükrében viszont Verstappen Red Bullja nőtt egyre nagyobbra.
Carlos Sainzot közben másfajta bajok gyötörték. A spanyol jelezte, hogy émelyeg a gyomra, gyengének érezte magát az autóban, miközben a 10. pozíciót próbálta védeni Sergio Pérez Force Indiája előtt (amit végül sikerült neki megtartani).
Vettel az utolsó körökben fejben „egyben maradt", és 5,036 másodperccel Hamilton Mercedese előtt vágott át a célvonalon. Hamiltonnak vélhetően lesz néhány kellemetlen kérdése a Mercedes mérnökeihez, ami a VSC, majd a biztonsági autó alatt történteket érinti. Kimi Räikkönen a harmadik hellyel gondoskodott arról, hogy a Ferrari konstruktőri vb-tabella élére álljon, Daniel Ricciardo pedig amellett, hogy megfutotta a leggyorsabb versenykört, négy helyet tudott javítani a rajtpozíciójához képest.
Sebastian Vettel (Ferrari, 1.): „Abban bíztam, hogy jobban fog sikerülni a rajtom, de nem jött össze, ezért rátelepedtem a 3. helyre. Az első etap vége felé egy kissé le is maradtam Lewistól [Hamilton] és Kimitől [Räikkönen]. Imádkoztam, hogy jöjjön a Safety Car, és akkor mindkét Haas megállt, az egyikük a 4-es kanyar kijáratánál. Amikor megpillantottam [Grosjean álló autóját], pumpált bennem az adrenalin.
Ilyenkor [virtuális Safety Car alatt] „befagy" a verseny, de lendületből behajtottam a boxba, tudtam, hogy nehéz itt előzni. [Hamilton] nagy nyomás alatt tartott, főleg a második etap elején, de az utolsó öt kört már kifejezetten élveztem."
Lewis Hamilton (Mercedes, 2.): „Fantasztikus hétvégénk volt, összességében elégedett vagyok az autó teljesítményével. Gratulálok Sebastiannak és a Ferrarinak - ma jobb munkát végeztek, mint mi. Vissza kell térnünk a tervezőasztalhoz, és kitalálni, hogyan tovább. A tempónk most is rendben volt, a végén nyomás alatt tudtam tartani [a Ferrarit], de ezen a pályán nagyon nehéz előzni."
Kimi Räikkönen (Ferrari, 3.): „ A verseny oké volt. Nem jártam túl sok szerencsével, de ez ellen nincs mit tenni. Ezúttal Seb [Vettel] volt a szerencsésebb, de legalább Fortuna a mi oldalunkra állt. Úgy vélem, egész délután gyors voltam, de itt előzni nem könnyű. A Safety Car mindig a vakszerencse kérdése, de sikerült megtartanom a harmadik helyet – azt hiszem, beérem ezzel."
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj élő közvetítésében! Ez az idei szezon első futama, amit a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton kezdhet meg az élről. Az időjárás egyelőre megjavult, a tegnapi esőnek nyoma sincs.
Átírta a körrekordot a Mercedesszel, később viszont furcsa módon tagadta, hogy ehhez az autójának különleges, időmérős motor-üzemmódja is kellett.
A Mercedes pilótája a Q3 elején összetörte az autóját, ezzel kiesett a küzdelemből és automatikusan a 10. helyen végzett. A csapat nem sokkal később bejelentette, hogy ki kell cserélni a sebességváltót, ezzel Bottas visszaesik a 15. helyre, valamint a vezérlőelektronikát és az akkumulátort, ez azt jelenti, hogy az idei szezon során az utóbbi két alkatrészből már csak egyenként egy példányt rakhatnak majd be büntetlenül. Nem valószínű, hogy ez az autó így további büntetések nélkül teljesíteni tudja a szezont.
A balesetről készült egy inkább látványos, mint hasznos 360 fokos felvétel is, amit ide kattintva lehet megnézni.
A finn pilótának meg sem kellett szólalnia ahhoz, hogy kifejezze a véleményét Sebastian Vettel és Lewis Hamilton erőltetett évődéséről, de látványosan unta az egész sajtótájékoztatót is. Hozzá kell tenni, hogy a Ferrari versenyzője megfázással bajlódik, de így is a 2. helyről indul.
A Pirelli szerint a leggyorsabb taktika, ha a pilóták ultralágy gumikkal indulnak, majd 20 kör után lágyakra váltanak. Ha valaki, például a Red Bull pilótái szuperlágyakkal kezdenek, ők 28 körig bírják majd, utána nekik is a lágy abroncs javasolt. Alternatív megoldás az ultralágy gumi 13 körre, majd utána két etap szuperlággyal 23-22 körre. A versenytáv 58 kör.
Bottas kivételével az élmezőnyben senkinek sem maradt ultralágy abroncsa és száraz pályás verseny esetén ez így is van rendjén. Ami ennél érdekesebb, hogy Szirotkinnak, Gasly-nak és Hartley-nak megmaradt három szett is, vagyis valószínűleg ők abban reménykedhettek, hogy akár a Q3-ig is eljuthatnak, hiszen a Q2-ben további két szettet használhattak volna el és egy megmaradt volna a végére is.
A Mercedesnél már arra is tudnak figyelni, hogy a gumikat szállító eszközükre gokartkerekeket szereljenek, ráadásul a kis felnit ugyanúgy fényezzék le, mint az F1-es autóét. Ügyes!
Korábban Daniel Ricciardo szokása volt, hogy a cipőjéből itta a pezsgőt, ha dobogóra állhatott, ennek apropóján "shoey bárt" nyitottak az Ausztrál Nagydíj helyszínén és a sörgyárak is rárepültek a promóciós lehetőségre.
Az elmúlt évek legmagasabb nézőszáma jött össze az Ausztrál Nagydíjra. Számukra szerencsés, hogy mára ismét jobb idő lett, nekünk nem annyira, mert tavaly mindössze 2 előzés volt az egész versenyen. Egy kis eső felkavarná a helyzetet.
Az előző nyolc Ausztrál Nagydíj közül mindössze kettőt nyertek meg a pole pozícióból, ezért Lewis Hamilton mai győzelmére nincs garancia, bár pénteken nagyon erős tempót diktáltak a Mercedesszel. A stuttgarti autómárka egyébként szombaton az F1-es pályafutásuk 20. első rajtsoros eredményüket érték el az Ausztrál Nagydíj történetében.
Összeállítottunk egy galériát az idei mezőny bukósisakjairól, bár sajnos a glória miatt 2018-tól nehezebb felismerni a pilótákat az autóban.
---- separator ----gallery-content-type:bedcc568-b823-466d-96ed-5be774712030---- separator ----Az Ausztrál Nagydíjra csak a tervezett fejlesztéseik egy része érkezett meg, de Fernando Alonso így is pontszerzésre tör a 10. helyről az idénynyitón. A Marca szerint a Kínai Nagydíjra állhat össze teljesen az autójuk, akkor már a Red Bull tempóját szeretnék ostromolni.
Charles Leclerc és Szergej Szirotkin csatlakozik az F1-es mezőnyhöz a Sauber és a Williams színeiben. Mindketten már a Q1-ben búcsúztak, a monacói pilóta a 18. helyről indulhat, az orosz a 19-ről.
Csütörtökön kisebb meglepetést keltett a hajviseletével, egyesek szerint a fején felejtette a baseball sapkáját, amikor fodrásznál járt.
Az ismert technikai szakíró, Craig Scarborough le is csapta a magas labdát és Vettel konfigurációjának aerodinamikai előnyeire is rámutatott.
A Ferrari versenyzője az Ausztrál Nagydíjon pályafutása 200. F1-es nagydíjára készül.
A Sky Sports műsorában kijelentette, a 6-7. helyre várja a finn versenyzőt, mert a forgalomban nehéz lesz előzni az Ausztrál Nagydíjon. Az időjárás egyelőre tökéletes.
Skót duda szól az ausztrál himnusz előtt a pálya korábbi igazgatója, a januárban elhunyt Rob Walker tiszteletére. A Force Indiánál korábban összeálltak egy csoportképre.
Paul di Resta, a Sky Sports szakértője felhívta a figyelmet arra, hogy a pilóták elszoktak a rajtolástól a télen és a térérzékelésük csak lassabban jön vissza, ezért elképzelhető, hogy rajtbaleset lesz. Ráadásul, nehéz itt előzni, ezért a rajt jó lehetőség a helycserékre.
A Sky Sportsnak azt mondta, a Mercedesre nézve kockázatos, hogy a Ferrarik nagyon gyorsak az egyenesben és úgy vélte, akár még a Haas autói is beleszólhatnak a taktikák alakulásába.
A célegyenesben, a 3-as kanyar előtt és idén először a sikán után is használhatják a pilóták az állítható hátsó szárnyat, Reméljük, ha más nem, ez segíti majd az előzéseket!
Minden pilóta sikeresen elhagyta a rajtrácsot az idénynyitó helyszínén. Pillanatok múlva rajtol az Ausztrál Nagydíj! Hamiltonnak szóltak, hogy ellenszél fúj a célegyenesben.
Baleset nélkül eljött a mezőny a rajttól, Räikkönen támadta Hamiltont, de besorolt a 2. helyre Vettel és Verstappen elé, a holland pilótát meglepte Magnussen, aki feljött a 4. helyre. Ricciardo maradt a 8. helyezett, Bottas sem tudott előrébb lépni.
Magabiztos az előnye, mögötte Räikkönen, Vettel, Magnussen, Verstappen, Grosjean, Hülkenberg, Rcciardo, Sainz és Alonso a pontszerzők sorrendje. Hartley a boxban járt.
1:30.265-tel az Ezüstnyíl diktálja a tempót, de írd és mond, 1 ezredmásodperccel volt csak gyorsabb Räikkönennél, Vettelnél 3 tizeddel. Hamilton 1,1 másodperccel vezet, éppen DRS-távolságon kívül van. Hartley lágy gumikat kapott az előző kerékcseréjénél.
1,2 másodpercre nőtt a különbség, mert Hamilton 1:29.809-et futott, Räikkönen 1:29.856-ot, Vettel 1:30.177-et. Magnussen nagyon feltartja Verstappent, aki szépet driftelt a sikánból kifelé.
A Mercedes pilótája apró lépésekkel továbbra is szakad el, a legutóbbi leggyorsabb köre 1:29.473 volt. A visszajátszások szerint Hartley azért volt kénytelen lecserélni az abroncsait, mert nagyon elfékezte magát a rajtnál.
Az ausztrál pilóta megelőzte Hülkenberget egy szép manőverrel és átvette a 7. helyet, Bottas egyelőre a 14. helyen halad. Hamilton most nagyobbat ugrott, 1:29.161-et futott, 1,8 másodperccel vezet Räikkönen előtt.
Félreállt a bukótérben a Williamsszel, fékhibára panaszkodik, a 3-as szektorban ezért sárga zászló van érvényben. Verstappennek megengedték, hogy használja az előzés üzemmódot.
Nem sikerül jól az Alfa Romeo Sauber futama sem, a svéd pilóta alig tudott elvánszorogni a boxig, ahol komótosan felemelték az autóját. Hhamilton előnye már 2,1 másodperc.
A 14. helyen halad, a szintén Mercedes motorral szerelt Force India mögé beragadva. Ocont nehéz lesz megelőzni. A Sky Sports szerint Ericsson autóján a szervókormány romlott el, ez hidraulikus hibának tűnik.
Néhány szerényebb kör után Hamilton 1:29.092-vel ismét leggyorsabb kört futott, Bottas pedig az előző bejegyzésre rácáfolva megelőzte Ocont a 13. helyért a 3-as kanyarnál, a nemrég újra engedélyezett DRS segítségével.
1:29.003-mal most az övé a leggyorsabb kör, de Hamilton is tudott 1:29.070-et. Verstappennek azt mondták, ott használja az előzés gombot, ahol Magnussent a leggyengébbnek tartja, erre megpördült az 1-es kanyarban és visszaesett a 8. helyre.
Most 1:28.665-tel ő a leggyorsabb a pályán, de Räikkönen és Hamilton is csak 2-3 tizeddel lassabb nála. A sorrend mögöttük Magnussen, Grosjean, Ricciardo, Hülkenberg, Verstappen, Sainz, Alonso.
Mérnöke szólt neki, hogy vigyázzon a hátsó gumikra, egyelőre kudarcnak tűnik a Red Bull első etapja. Räikkönené a leggyorsabb kör 1:28.485-tel, most majdnem 4 tizedet hozott Hamiltonon, a különbség 2,3 másodperc.
1:28.329-re javította a leggyorsabb kört, Räikkönen most csak 1:28.817-et tudott. Nagyon hasonló az idei verseny az élen a tavalyihoz, kérdés, hogy a kerékcserék hogyan alakulnak majd.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elismerte a Sky Sportsnak, hogy Verstappen esetében most minden kör árt a stratégiájuknak, amit az ellenfelek mögé beragadva tölt. Alonso közben viccesen beszólt a mérnökének, mert halkan beszél és hosszú még a verseny ahhoz, hogy elfáradjon.
Az első 13 kör után Magnussen pont 13 másodpercre van Vettel mögött a 4. helyen. Közben Hamilton 1:28.098-cal folytatja az elszakadást a mezőnytől. Gasly autója lelassult a 3-as szektorban, lépésben gurul vissza a boxba.
A tesztelésen megbízhatóan mentek, de a futamon még a verseny harmada sem telt el, de a motor vagy a váltó már füstöl. Gasly és a Toro Rosso a mai harmadik kieső.
Kritikus pillanatnak nevezte a helyzetet a mérnöke és sürgette a finn pilótát, aki 1:27.982-es leggyorsabb körrel reagált. Vettelnél 8 tizeddel volt gyorsabb, Hamiltonnál 0,15 másodperccel.
A rádión arra panaszkodott, hogy a kanyarok csúcspontjánál nagyon túlkormányzott az autó hátulja. Továbbra is Hülkenberg mögött a 8. helyen halad. Hamiltonnak szóltak, hogy jól áll üzemanyaggal, ezért kicsit gyorsulni kellene az 1:27-es tartományba, erre futott egy leggyorsabb kört 1:27.753-mal.
Ez korainak tűnik, lágy gumikat kap és picit állítottak az első vezetőszárnyán is. SImán visszaér a 4. helyezett Magnussen elé. Vajon Vettel más taktikát kap?
Nem meglepő, hogy ő is lágy gumikat kap, visszajött Räikkönen elé. Nem várhattak tovább, mert a finn pilóta két abszolút legjobb szektoridővel jelentkezett a kerékcsere után.
A német pilóta 1:28.245-tel egyéni legjobb kört futott, 6 tizedet hozott Räikkönenen, aki már váltott lágy gumikra. Hamilton ellen ez kevés lesz, de a Ferrarinál helycsere lehet.
Hamilton 1:27.954-gyel bő fél másodpercet vert Vettelre, Verstappen lágy gumikat kapott a boxban. Taktikát változtathattak a forgalmi helyzet miatt, a boxban próbálják megelőzni Hülkenberget.
A két akcióval összesen a 14. helyre csúszott vissza, ennek is köszönhetően Bottas egyelőre már a 10. helyen halad, de még mindig be van ragadva Sergio Pérez mögé.
A bal hátsó kereket mintha nem rögzítették volna rendesen, ezt legalábbis rögtön jelezte az egyik szerelő, miután a dán pilóta elhagyta a boxot. Nagy kár érte, remekül tartotta magát a Red Bullok előtt. Grosjean, Hülkenberg és Pérez is kiállt a boxba, Bottas egyelőre a 7. helyezett.
Ő is közvetlenül a kerékcsere után adja fel a futamot, a tenyerébe temeti a sisakját. Ő a pályán állt meg, lehet, hogy gond lesz a mentéssel.
A pályán csak lassabban haladhatnak az autók, így a boxban állók kevesebb időt veszítenek a kerékcsere során. Bottas és Stroll csapata rögtön reagál is, a finn pilóta szuperlágy gumikat kap.
Lágy gumikat kapott és óriási szerencsével visszajött Hamilton elé az élre!
Ennyire kedvező forgatókönyvet írni sem lehetett volna nekik, hiszen Vettel elhúzta az első etapot és az egyébként Ferrari motoros Haas pont akkor robbant le, amikor a VSC-vel Vettel vissza tudott jönni az élre. Ráadásul újabbak az abroncsai Hamiltonéinál.
Hamilton közben arról érdeklődik a rádión, hogy mi történt, Vettel hogyan kerülhetett elé. Azt sem tudja, hogy az ő hibája-e a helyzet. Beküldték a biztonsági autót, most összeszedik a mezőnyt, így a Red Bull két pilótája a 4. helyezett Ricciardo és az 5. helyezett Verstappen is visszajön a versenybe.
Vettel váratlanul és óriási szerencsével átvette a vezetést Hamiltontól, Räikkönen egyelőre a 3. helyezett. A két Haas egymás után kiesett, Grosjean autója miatt a pályán van a Safety Car, közben Ricciardo és Verstappen visszaszerezte a 4-5. helyet. Mögöttük Alonso, Hólkenberg, Vandoorne, Bottas és Sainz a pontszerzők sorrendje.
A visszajátszás szerint Alonso úgy jött vissza a boxból, hogy Verstappen már lengetett sárga zászlók után előzte meg őt a pályán. A sportfelügyelők egyelőre nem vizsgálják az esetet. Előkerült egy kép Vettel visszatéréséről is.
A holland pilóta a Safety Car mögött lassított és intett a mögötte lévő Alonsónak, hogy előzze meg őt. Alonso először nem kapcsolt, de egy fél körrel később átvette az 5. helyet. Még mindig pályán van a Safety Car.
Gördülő rajttal folytatódott a verseny, Vettel, Hamilton, Räikkönen a dobogósok sorrendje. Vettel előnye egyelőre biztonságos.
Vettel egyéni legjobb körrel, 1:27.998-cal próbál menekülni a Mercedes elől, de Hamilton 1:27.901-gyel követi őt. DRS távolságon belül van, de támadni egyelőre nem tud.
Közben már a 34. körben járunk, Vettel előnye fél másodperc.
1:27.559 az aktuális leggyorsabb kör, de Hamilton 1:27.582-vel üldözi, nagyon szoros a helyzet az élen és közben Verstappen is támadja Alonsót az 5. helyért. Martin Brundle, a Sky Sports szakértője úgy véli, sérülhetett Verstappen padlólemeze, közben Ricciardo is üldözi Räikkönent.
A Mercedes pilótája 1:27.043-at ért el, Vettel 1:27.100-at, közben Räikkönen 1:27.719-et tud, az ő abroncsai a legrégebbiek az élmezőnyben. Ricciardo a nyakában lohol.
A kicsit jobb helyzet azt jelenti, hogy 0,7-0,9 másodperc között ingadozik a különbség, a legkisebb hibával is elveszthetné a vezetést Hamilton ellen. Nagyjából ugyanez a helyzet Räikkönen és Ricciardo között a 3. helyért.
A német pilóta az előő körben bő 3 tizedmásodperccel növelte az előnyét, Ricciardo közben megpróbált beszúrni Räikkönen mellé a 3-as kanyarnál, miután Räikkönen megcsúszott a 2-esben, de nem történt helycsere.
A Red Bull pilótája kicsit kiszélesítette a pályát és port hordott fel a 3-as szektorban, de még mindig Räikkönen mögött halad. Hamilton 1:26.889-cel új leggyorsabb kört futott, de alig hozott valamit Vettelen.
Hamilton hátránya 1,1-1,2 másodperc körül ingadozik, 1 alá kell mennie ahhoz, hogy használhassa a DRS-t. Lassan 10 kör óta azonban nem tudott támadni.
Új leggyorsabb kör Hamiltontól, 1:26.880-nal igyekszik Vettel után, de ő is tud 1:26.909-et, miközben látványosan füstöl az autója, de e téren nem "rosszabb" a helyzet, mint a teszteken is volt.
1:26.843-at futott, ez alig jobb az előző körnél, de így is ez a leggyorsabb kör. A Sky Sports szerint Hamilton használhatja a "STRAT14" üzemmódot, ami "nem fenntartható", magyarul most megpróbálnak előzni. Hamilton visszejött 1 másodpercen belülre.
A McLaren már 11 másodperc hátrányt szedett össze Ricciardo mögött az 5. helyen, Verstappen viszont beragadt mögé és 1 másodperces távolságból követi a kétszeres világbajnokot. Két csata folyik az 1-2. és a 3-4. helyért Vettel és Hamilton, valamint Räikkönen és Ricciardo között.
1:26.872-vel halad az élen, Hamilton 1:26.882-vel követi. A 2016-os világbajnok Nico Rosberg közben kedélyesen beszélget a vendégekkel.
Mérnöke azt mondta a német pilótának, hogy leszegett fejjel vezessen, Hamilton küszködik az erőforrás hőmérsékletével. Az Ezüstnyíl azonban így sem akar lemaradni.
1:26.785-tel a Ferrari most a leggyorsabb a pályán, de Hamilton a következő kör elején két abszolút legjobb szektorral folytatta az útját. Verstappen támadta Alonsót, de nem történt helycsere, Bottas közben a senki földjén halad a 8. helyen 1,8 másodperccel Hülkenberg mögött.
DRS távolságon belül van, mert 1:26.523-mal legutóbb az övé volt a leggyorsabb kör.
2,88 másodpercre nőtt a különbség, mivel Hamilton csúnyán elfékezte magát a 2-es szektorban, enyhén a füvet is megcsípte. 10 körrel a verseny vége előtt Vettel lélegzetvételnyi előnyhöz jut.
Hamilton 1:26.548-as körrel reagált, Vettel 1:27.237-et tudott, így a különbség rögtön 2 másodpercre csökkent. Bottas utolérte Hülkenberget, a 7. helyért kezdődhet a csata. Jönnek a lekörözések is.
Körönként 4 tizedet tud hozni Vettelen, így legkésőbb az utolsó körökben még egy rohamra indhulhat Vettel ellen. Räikkönen hátránya 7,8 másodperc, Ricciardo még mindig szorosan üldözi őt.
1:26.444-re faragta a köridőt, Vettel 1:26.804-et tudott. A különbség már csak 1,2 másodperc, idáig "könnyű" felzárkózni, de a turbulencia mostantól nem segít neki. Sainz rosszullétre panaszkodik.
Az előző körben Vettel egyéni legjobb eredményt ért el 1:26.604-gyel, a közelség miatt Hamilton is már csak 1:26.6-ot tudott futni.
A Safety Car távozása óta egy komoly előzési lehetősége sem adódott és már csak 4 kör van hátra. Toto Wolff rezignáltan figyeli, hogy a különbség ismét 2,1 másodpercre nőtt.
Kijött egy 1:55.945-ös kör a Red Bullból, de ez sem elég ahhoz, hogy támadja Räikkönent. Továbbra is Vettel vezet Hamilton és Räikkönen előtt.
Nem mondhatni, hogy a finn pilóta megváltotta a világot a futamon, nagy szerencsével is csak a 8. helyig jutott egyelőre.
Lemaradt Vettel mögött, már 4,6 másodperc a különbség és csak 1:27.8-as köröket fut. Räikkönen másfél másodpercet hozott rajta az előző körben.
A Ferrari pilótája is 1:27.236-ra lassult, de Hamilton 1:27.729-et tudott csak. Räikkönen 1:26.546-ot is tud még, pedig az ő abroncsai a legrégebbiek az élmezőnyben.
Nagyon szerencsésen időzített kerékcserével a 3. helyről az élre ugrott és nem hagyta, hogy Hamilton támadja a futam második felében. Räikkönen is ügyesen védekezett, így Ricciardo megint nem jutott fel a hazai dobogóra.
A brit pilóta ugyanúgy nem hiszi, hogy elvesztette a győzelmet, mint néhány évvel ezelőtt Monacóban, amikor Nico Rosbergtől kapott ki a csapat hibája miatt. Vettel közben a stratégiát dícséri a rádión és azt mondta, van még teendőjük, de oda fognak érni [az élre].
Gratulált neki a mérnöke, ő azzal válaszolt, hogy büszke a csapatra az 5. hely után. Hosszú volt a telük és hosszú lesz a szezon is, de úgy érzi, ismét küzdhetnek az ellenfelekkel.
Vettel, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Verstappen, Hülkenberg, Bottas, Vandoorne, Sainz kapott pontokat az Ausztrál Nagydíjon.
Most zajlik a dobogós ceremónia a leintés után, közben megjelent a verseny nem hivatalos végeredménye is.
Egy sima "szép volt" gratulációval köszöntötte Vettelt, a dobogón próbál mosolyogni, de láthatóan nem hiszi el, hogy lemaradt a győzelemről.
A közönség a kétszeres világbajnok teljesítményét értékelte a legtöbbre.
Ezzel megköszönjük a figyelmet, ajánljuk figyelmükbe a futamösszefoglalónkat!