A pénteki szabadedzésekhez hasonlóan a szombati – 90 perces helyett már csak 60 perces – gyakorlás is csak lassan indult be, a csapatok meglepően ráérősen ücsörögtek a garázsban az első tíz percben. Negyed órát kellett várni, hogy Robert Kubica révén megszülessen az első mért kör, ezután azonban hamar felpörögtek az események a továbbra is ragyogó napsütésben fürdő Ardennekben. A Ferrari hamar jelezte, hogy nem veszített pénteki tempójából, Sebastian Vettel és Charles Leclerc az élre állította a két SF90-est, a német 1:44.657-es köre nem sokkal maradt el a monacói tegnapi legjobbjától.
A két Mercedes továbbra sem tudta megközelíteni a Scuderiát, Valtteri Bottas több mint 5, Lewis Hamilton pedig több mint 9 tizedet kapott lágy gumin a szintén piros oldalfalú Pirelliken kezdő maranellóiaktól, az alacsony leszorítóerős, tulajdonképpen monzai szárnyállással köröző Max Verstappen pedig még ennél is többet, 1,7 másodpercet. Hogy ebből a hármasból Hamilton mennyit tudott volna még lefaragni, az más sosem derült ki,
az ötszörös világbajnok ugyanis a 13-as kanyarban hibázott és orral beleállt a gumifalba,
ami miatt azonnal előkerültek a piros zászlók, félbe kellett szakítani az edzést.
Hamilton Mercedesének főként a bal eleje és oldala sérült, Toto Wolff a harmadik szabadedzés után a Sky Sportsnak nyilatkozva
még nem tudta megmondani, hogy sérült-e a kasztni és veszélyben van-e pilótájának időmérő edzése,
mindenesetre Hamiltonnak nem lett baja, bocsánatot kért a rádión a hibáért, majd kiszállt az összetört W10-esből. A baleset miatt bő negyed órán át nem körözhettek autók a pályán, így mindenkinek kiesett egy kis idő a felkészülésből, amikor 13 perccel az idő letelte előtt újraindították a gyakorlást, mindenki azonnal nekifogott az időmérő-szimulációs köröknek új lágy gumikon.
A két Ferrarit nem meglepő módon a hajrában sem lehetett megfogni, közöttük viszont változott a sorrend, Leclerc 1:44.206-ot autózva több mint 4 tizeddel megjavította Vettel korábbi idejét,
a négyszeres világbajnok ezzel ellentétben nem gyorsult, már az egyes kanyart elhibázta, és a kör további részében sem volt jó a tempója.
A vörös autók mögött ott maradt Bottas, akinek sikerült javítania, de így is 5 tizedre volt Leclerc-től. A finn mögé némi meglepetésre az a Daniel Ricciardo zárkózott fel, akinek autójában a pénteken használt legújabb specifikációjú erőforrás helyett a hétvége további részében az eggyel korábbi fejlesztés lesz (akárcsak Nico Hülkenberg és Carlos Sainz esetében), mivel a Renault csak betárazott a később futamokra, amelyeken nehezebb lesz előzni, így inkább itt vállalták be az 5 helyes rajtbüntetést.
Alacsony leszorítóerős csomag ide vagy oda, Verstappen csak küszködött a Red Bull-lal, a fékerőelosztásra panaszkodott,
Leclerc-től több mint egy másodperccel lemaradva az ötödik helyen végzett.
Sergio Pérez annak ellenére hatodik lett a Racing Pointtal, hogy a tegnapi motorhiba miatt az ő autójába is visszaszereltek egy régebbi erőforrást, mögé az egyetlen mért kört teljesítő Hamilton sorolt be. Az első tíz sorrendjét a két Alfa Romeo, valamint a Danyiil Kvjatot jócskán elverő Pierre Gasly tette teljessé Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Gasly sorrendben. A mezőny végén Alex Albon szerénykedett a Red Bull-lal, ennek oka, hogy ő végig a versenyre készült, mivel az erőforráselem-cserék miatt így is, úgy is a rajtrács végéről kell rajtolnia.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.26. - 13:30Belgian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.26. - 17:00Belgian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.07.27. - 12:30Belgian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.27. - 16:00Belgian Grand Prix - Qualification |
2024.07.28. - 15:00Belgian Grand Prix - Race |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Belga Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, az utolsó lehetőség következik a csapatoknak arra, hogy felkészüljenek a délután három órakor kezdődő időmérőre. Tegnap a Ferrari volt fölényben, ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a versenynek is a vörösök lesznek a favoritjai. Hogy mit mutatnak a második szabadedzésen teljesített versenyszimulációk, arról olvassák el szokásos esélylatolgatásunkat!
A Racing Point tegnap bejelentette, hogy 2022 végéig hosszabbított mexikói versenyzőjével, aki ennek ellenére nem lehet felhőtlenül boldog, mert a mai naptól vissza kell váltania a régebbi specifikációjú Mercedes-motorra, az új ugyanis a második szabadedzés végén megadta magát. Büntetést nem kap, egy korábban használt motort szereltek vissza az autójába. Pérez tegnap az előkelő ötödik helyen zárta a második gyakorlást, amit nemcsak a motornak, hanem az autó új aerodinamikai fejlesztéseinek is köszönhetett, így a jó szereplés reménye még nem szállt el teljesen.
---- separator ----gallery-content-type:0ec71f6b-181e-4587-98f2-1ab5e454c9d7---- separator ----Ezt a helyszínt szinte mindegyik versenyző kivétel nélkül imádja, nincs ezzel másként az Alfa Romeo magyar esportolója, Bereznay Dániel sem, aki az alábbi videóban bemutatja a hét kilométeres aszfaltcsíkot.
Már-már szürreális, hogy milyen nyárias az időjárás az Ardennekben, a versenyzők 25 fokos levegő és 33 fokos pályahőmérséklet mellett kezdhetik meg a körözést a harmadik szabadedzésen.
Mindenki a helyén, a nézők is, akik között szintén kedvelt helyszín a spái pálya, már a harmadik edzésre is szép számban látogattak ki, pedig az időmérő még három órányira van.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, Lando Norris, Kimi Räikkönen és Kevin Magnussen azonnal ki is hajtott a pályára, őket szép sorban követik a többiek.
Tizenegy pilóta tett meg eddig installációs kört, de mindegyikük visszatért a garázsba. A három topcsapat versenyzői még nem merészkedtek elő.
Tegnap sem indult valami eseménydúsan egyik edzés sem, ma is ugyanez a helyzet, mindenki a bokszban várakozik, miközben lassan leketyeg az első 10 perc a 60-ból.
Albert Fabrega megfigyelése alapján Alex Albon magasabb leszorítóerős konfigurációt kapott, míg Verstappen kisebb szárnyállással körözhet.
A lengyelnek ez az első köre ma, kíváncsian várjuk, hogy kint marad-e, vagy egyből visszatér a bokszba. Jelenleg csak ő van kint.
Használt lágy gumin 1:50.877-et ment a lengyel, ez két és fél másodperccel lassabb a tegnapi második szabadedzésen futott legjobbjánál. Közben egyre többen jönnek ki, Leclerc is megkezdett egy gyorskört.
1:44.789-et ment elsőre a monacói friss lágy gumin, ezzel két tizeddel volt csak lassabb a tegnapi legjobb körnél, amit szintén ő autózott. Mögé Albon iratkozott fel 1:50.8-cal szintén új lágyakon.
Lila középső és utolsó szektorral 132 ezredet adott Leclerc-nek, 1:44.657 az új etalon. Már hat pilótának van mért köre, a két Haas feliratkozott a két Ferrari mögé.
Tegnap Ricciardo, Hülkenberg és Sainz a legújabb, C specifikációjú erőforrással körözött, amiért 5-5 rajthelyes büntetést kaptak a futamra, ennek ellenére a hétvége további részében nem használják ezt a fejlesztést, mindhárman visszaváltottak a B specifikációra. A Renault megerősítette, hogy inkább itt akarták bevállalni a büntetést, mert Spában könnyebb előzni, viszont az erőforrást csak később akarják bevetni a szezonban.
Lágy gumin pár század híján 2 másodperccel volt lassabb Vettelnél, de így is harmadik, a Mercedesek és Verstappen ugyanis még sehol, 11 pilótának van mért köre, Hülkenberg mögött Grosjean, Magnussen, Sainz, Kvjat, Gasly a sorrend.
A francia bal oldali visszapillantójából a Pouhon előtt egyszerűen kirepült a tükör, amit rádión jelentett. Akkora gondot nem okoz a dolog, Gasly kint is maradt a pályán.
Továbbra is nagy a hátránya az Ezüstnyilaknak, Bottas 559 ezreddel elmaradva Vetteltől a harmadik helyre jött be, Hamilton 9 tizedes hátránnyal a negyedik. Mindketten lágy gumin köröznek, akárcsak az elképesztően lapos hátsó szárnnyal köröző Verstappen, aki elsőre csak a nyolcadik, 1,7-es lemaradással a jobbik Ferrari mögött, a két vörös autó és a két Mercedes mellett a két Racing Point és Räikkönen is beférkőzött elé.
A hatodik helyre jött be az ausztrál 1:46.260-nal Pérez mögé, Verstappen így már csak a kilencedik. A sort az egyértelműen a versenyre kézülő Albon zárja a 20. helyen, a számos büntetése miatt neki irreleváns, hogy milyen helyezést ér el az időmérőn.
Az ötszörös világbajnok rendesen beleállt a gumifalba a 13-as kanyar után, félbe kellett szakítani az edzést.
A gyors jobbos előtt rátette a kerékvetőre a Mercedes bal oldalát, vélhetően ez volt az oka, hogy elveszítette az irányítást a kocsi fölött, és orral beleállt a falba. Hamilton jól van, bocsánatot kért a csapattól a rádión, majd kiszállt.
Most próbálják elszállítani az összetört elejű autót a trélerrel, közben a medical car visszavitte Hamilton a bokszba, az ötszörös világbajnok gyorsan el is tűnt a Mercedes garázsában.
Hamilton autóját leszedték a trélerről a bokszban és bevitték a Mercedes garázsába, egy kis gumifalvizsgálat után így most folytathatják a körözést a többiek, akiknek 13 percük maradt az időmérős körök teljesítésére. Leclerc és Vettel azonnal ki is jött új lágy keveréken.
451 ezredet adott Vettelnek, aki viszont nem tudott javítani a korábbi idején, miután rögtön az első kanyart csúnyán elrontotta.
1:44.703 a finn új legjobbja, amivel Vetteltől csak 4 századra van, Leclerc-rel szemben viszont 5 tized a hátránya.
Vélhetően elrontotta a kör végét a holland, hátránya 1 másodpercnél is nagyobb Leclerc mögött, csak 1:45.312 volt képes, majd a fékegyensúlyra panaszkodott, valami szerinte nincs rendben vele, annyira könnyen blokkolnak az első kerekek.
Biztató kör a Renault-tól, alig több mint két tizedre van csak Bottastól az ausztrál 1:44.974-es körének köszönhetően,
Viszont ma egyelőre csak a régi motorral futó Pérez kezében, aki a hatodik helyen áll jelenleg. Az első tízbe bejött a két Alfa valamint Gasly is, aki 9 tizedet adott Kvjatnak.
Ennyi volt az utolsó szabadedzés, a Ferrarik megtartották a vezetést, a Mercedes továbbra sem tud velük mit kezdeni, Verstappen lemaradása pedig csak nőtt a Red Bull-lal. Mostanra megköszönjük a figyelmüket, 14 óra 50 perckor jövünk vissza az időmérő edzés élő közvetítésével, hamarosan pedig jelentkezünk a harmadik szabadedzés összefoglalójával. Viszontlátásra!