Az indianapolisi futamra a tavalyi esés után idén ismét kevesebb jegyet adtak el, bár így is a legnézettebb verseny lesz a szezonban. A F1 első "téglagyári" évében kétszázezer, tavaly 175 ezer néző látta helyszínen a viadalt, míg a mostani hétvégén 140-150 ezer szurkolóra számítanak.
A pálya szóvivője, Fred Nation elmondta: "A százezres határt már hónapokkal ezelőtt elértük, de a tavalyi szám nem lesz meg." Az okok között Nation említette a "dráma hiányát a bajnokságban", valamint azt, hogy az általános gazdasági pangás miatt kevesebb európai rajongó repüli át az Atlanti-óceánt.
Noha idén látogatnak a legkevesebben a versenyre, így is közel kétszer annyi szurkoló foglal majd helyet a lelátókon, mint két hete az Olasz Nagydíjon, és jóval többen, mint az IRL- vagy a Champ Car-futamokon.
Ugyanakkor az izgalmas bajnokság önmagában nem lesz elég a nézőszám felturbózására - a Forma-1-nek ki kell dolgoznia, miként adja el magát Amerikában. Nation szerint a sportágnak nem csak szurkolókat, hanem szponzorokat is kell toboroznia az Újvilágban.
"Ahogy nekünk, amerikaiaknak nyitottnak kell lennünk és értékelnünk kell az F1 és az itteni motorsport-rendezvények közti különbséget, az európaiaknak ugyanúgy látniuk kell, hogy az Egyesült Államok teljesen más piac, mint amelyeket eddig meghódítottak" - fejtette ki a szóvivő.
Konkrét példának Nation megemlítette egy amerikai csapat létrehozását amerikai pilótákkal, kampányt folytatni a médiában, és általában az erősebb marketingtevékenységet.
Ujlaky István