A legtöbben a szabálymódosítások, illetve az egyenlősítő törekvések mellett kardoskodnak, ám sokan vallják azt a véleményt, hogy egy technikai sportban engedjék is meg a csúcstechnika széles körű használatát, a verseny majd kialakul, enélkül viszont értelmetlen lenne az autósport csúcskategóriájának nevezni a Forma-1-et. Egy cinikus hozzászólás jól érzékelteti ennek az érvnek a súlyát: "Kedves Berni! Én Trabant dö luxszal szeretnék indulni, kérem, hogy a többi istálló járgányait igazíttassa hozzám!"
A legtöbben persze végre versenyt akarnak látni, s éppen ezért nem csak a Ferrari egyeduralmával van bajuk, hanem azzal is, hogy az olaszok mögött, a mezőnyben nincs előzés. Ami viszont jellemző: az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) kilencpontos reformjavaslatának legfeljebb egyik-másik passzusával értenek csak egyet a szurkolók. A leginkább támogatott elképzelés a pilótákat támogató elektronika korlátozása - a rajtautomata megszüntetését mindenki helyesli.
Arra a hírre, mely szerint a Ferrari kiszáll az F1-ből, ha bevezetik a reformokat, a legtöbb hozzászóló az olasz istállóval értett egyet. "...nevetséges: megbüntetni valakit, mert jól csinált valamit" - hangzik a szurkolók verdiktje. S milyen saját ötletekkel állnak elő? Van, aki a pályát rövidítené a több előzés, nagyobb forgalom érdekében, van, aki az edzéseredményeket is pontozná.
A gyári csapatok 2008-tól már saját sorozatot indíthatnak, ha az F1-et nem lesz képes kihúzni a csávából az FIA.
A legutóbbi F1-es szavazás (melyre összesen 4484 szavazat érkezett) a következőképp alakult:
Mit tenne a Ferrarival?
MS csak rükvercben mehetne: 1540 (34,3%)
Jövőre nem fejleszthetnének: 567 (12,6%)
Mosleyt ültetném volánhoz: 454 (10,1%)
Fele pontjuk szétosztanám a szegények közt: 1923 (42,9%)