"Ez hatalmas kiadások veszélyét hordozza magában, miközben semmit sem tesz hozzá a show-hoz. Amolyan csekkfüzet-versenyt eredményezhet" - jelentette ki az angol szakember az új regulákról.
"Valóban fennáll a lehetőség, hogy kvalifikációs autókat építenek majd. Jelenleg a kocsiknak 12 kört kell megtenniük, rövid javításokkal közben. Az új szabályok szerint viszont csak egyetlen gyors kört tesznek meg, ami óriási változás" - szögezte le Newey.
A McLaren mérnöke úgy gondolja, az egyik lehetséges módosítás a hűtők kiszedése, mivel egy kör erejéig nincs rájuk szükség. Ugyancsak emelkedhetnek a motorok gyártási költségei, mert a gyártóknak nem kell törődnie a megbízhatósággal, s külön motort állíthatnak össze ezentúl.
Amennyiben Neweynak igaza lesz, az új szabályok céljukkal ellentétesen működnek majd: emelik a költségeket és hígítják a versenyt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley hamar reagált Newey felvetéseire. "Badarság az az állítás, hogy speciális időmérő-autókat építenek majd, és ez felveri a költségeket" - kezdte Mosley.
"Minden eseményen hitelesített autókkal kell versenyeznie a csapatoknak. Ha lényegi eltérés lenne az időmérőn és a versenyen használt jármű között, az istállónak gondjai lennének az ellenőrzéseknél" - érvelt Mosley. Az elnök szerint lehetnek ugyan változások a két autó között, de nem drasztikusak.
"Az istállók eddig is számos elemet cseréltek az időmérő és a futam között, ezért is adódott különbség a verseny és kvalifikáció legjobb idejénél. Amit egyetlen körben meg lehet csinálni, azt két, három vagy négy körben is - ahogy az előző rendszerben volt" - állítja Mosley.