A győztes 10, a második 8, a harmadik 6 ponttal gazdagodik majd, s még a nyolcadiknak is jár egy. A Forma-1 52 éves történetében ötödször (legutóbb 1991-ben volt erre példa) kerül sor a pontrendszer megreformálására. Ugyanez a módosítás lép életbe a rali világbajnokságon is.
Változtatás lesz az időmérő edzés lebonyolításában is: az eddigi egy helyett két kvalifikációt terveznek. A pilóták pénteken és szombaton egy-egy mért kört teljesítenek, s egyszerre csak egy autó tartózkodhat a pályán. A pénteki időmérőn a világbajnoki pontverseny sorrendjében követik egymást a versenyzők, majd szombaton a pénteki utolsó indul elsőnek, s a leggyorsabb zárja a sort. A vasárnapi rajtsorrendet csak a második napi eredmények határozzák meg.
Az is végleges és megfellebbezhetetlen döntés, hogy jövőre nem rendezik meg a Belga Nagydíjat. Az FIA eredetileg csak 2006 októberétől akarta betiltani a dohányreklámokat, de az Európai Unió miniszteri tanácsa december 2-án úgy döntött, hogy ezt 2005. július 31-ig kellene bevezetni a gyakorlatban. Emiatt a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley pénteken levelet írt David Byrne-nek, az EU fogyasztóvédelmi és egészségügyi biztosának, s "komoly aggodalmának és döbbenetének" adott hangot.