Niki Lauda után a Forma-1 mindenható ura, Bernie Ecclestone is elmondta véleményét a vezető motorszállítók által megálmodott új sorozatról, mindeközben az ötszörös világbajnok Michael Schumacherhez is volt néhány keresetlen szava. A németek 94 százaléka szerint egyébként a kerpeni megvédi világbajnoki címét, ám leginkább azt szeretnék, ha öccse ülne fel a trónra.
A Jaguartól kipenderített osztrák Niki Lauda már korábban kifejtette álláspontját a vezető motorszállítók törekvéséről, miszerint 2007 után saját versenysorozatot hívnának életre. Az osztrák szerint öngyilkosság lenne részükről a Forma-1 elhagyása, s mindenképpen valami megoldást kellene találni a problémákra.
Az excsapatfőnök után a Forma-1 mindenható ura, Bernie Ecclestone is elejtett néhány szót az új sorozatról: a brit röviden felvázolta, hogy nem ártana a gyártók vezetőinek ezt az egészet alaposan átgondolnia, merthogy a "száguldó cirkusznak hosszú távú szerződései vannak mind a versenypályákkal, mind pedig a televíziós társaságokkal, ezeknek a felrúgása dollármilliókba kerülne." No meg azt is megemlítette, hogy a gyártók azért csatlakoztak a Forma-1-hez, hogy a világ legnézettebb sportágában mutassák meg magukat, erről a népszerűségről lemondani ésszerűtlenség lenne.
Ecclestone beszélt a szabálymódosításokról is, azt hangoztatta, hogy mindenképpen szükséges volt ezeknek a bevezetése. "Muszáj volt megállítanunk azt a felesleges pénzköltést, ami a Forma-1-ben folyt. A csapatok persze vannak olyan ostobák és egoisták, hogy ezekkel ne értsenek egyet, idővel azonban be fogják látni, hogy szükség volt az új regulák bevezetésére."
Ecclestone az ötszörös világbajnok Michael Schumachert sem kímélte, kíméletlenül beszólt a németnek: "Mostantól Schumachernek is meg kell izzadnia a pénzéért. Eleddig (a sok elektronikus kütyü segítségével) úgy szállt ki egy verseny után autójából, mintha bevásárlókörútról érkezett volna haza, ennek ezennel vége. Elektronika nélkül egy kicsit többet kell majd melóznia a sikerekért."
Berger távozik a BMW-től, a versenyzők nyugodtak a rajt előtt/sport/f-1/20030306f1mindenki.htmlSchumacher a bukik favoritja/sport/f-1/20030306schumacher.htmlSchuminak sem tetszik HANS/sport/f-1/20030224schuminak.htmlMontoya az edzések királya akar lenni/sport/f-1/20030225montoya.htmlForma-1http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=28437
Ecclestone a jelek szerint nem, a németek annál inkább hisznek a Ferrari első számú pilótájában, egy most közzétett felmérés szerint Németország lakosságának 94%-a hisz abban, hogy Schumacher újra világbajnok lesz. A sorban utána öccse, Ralf következik 3,6%-kal, míg David Coulthardban az emberek 0,9%-a bízik. Arra a felvetésre, miszerint melyik német pilótát szeretnék a világbajnokság első helyén látni, a megkérdezettek 31,2%-a úgy válaszolt, hogy a williamses Ralf Schumachert, s csak 28,2% szavazott az ötszörös világbajnokra. A válaszadók 40,3%-a egyébként még csak nem is hallott a Forma-1-et érintő szabálymódosításokról, 77% pedig zavarónak tartja a futamok közben sugárzott reklámokat.
Schumachert egyébként az elmúlt hetek megnyugtató teszteredményei ellenére feszült várakozás jellemzi a szezon előtt. "Minden verseny előtt kissé ideges vagyok, s ez különösen igaz az idénynyitókra, ugyanis ebben a sportágban sohasem tudhatja biztosan az ember, mit tartogat számára az éppen kezdődő év. A gyomorgörcs akkor is gyötör, ha látszólag minden a legnagyobb rendben van" - nyilatkozott az ötszörös világbajnok. Schumachert gyakran faggatják arról, hogy maradt-e még bármiféle motivációja, miután már mindent, elért amit lehetett: "Harminc éve versenyzek és mindig voltak céljaim, ahogy most is vannak, de nem elsősorban a hatodik világbajnoki cím megszerzésére gondolok. Igazán a száguldás és a feszültség hoz lázba."
A legutóbbi három melbourne-i futamot megnyerő pilóta közvetlenül a premierjük előtt sem foglalt állást a szabálymódosításokkal kapcsolatban: "Ezen a hétvégén kiderül minden, addig pedig felesleges előre keseregni és kritizálni. Egy biztos: az autók felkészítését komolyan befolyásolják az új rendelkezések, s a pénteki edzés kiemelt jelentőséggel bír majd. A tankolás megtiltása a szombati időmérő és a vasárnapi futam között első hallásra nem tűnik jó ötletnek, ráadásul én mindig élveztem, amikor a kocsik a folyamatos állítások következtében fokozatosan jobbak lettek."